eet schema mindert plots drastisch

Discussion in 'Voeding' started by Zijvandehoek, Sep 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

Jun 8, 2009
    6,894
    0
    0
    Zo'n vreetzakje als het was, is het nu over.
    Ik weet dat ze op ten duur (en dat zal er nu wel in zitten) minder snel groeien, dus ook minder energie tot zich nemen.

Hij (9+mnd) krijgt al de bekende vitD toegedient. 10 druppels elke morgen.
    Hij maakt zijn flessen niet meer helemaal leeg en laat vanaf vandaag zelfs zijn brood staan. Hij heeft een halve boterham op, terwijl hij er met gemak 2 op at.Toen heb ik een halve fles voor hem klaar gemaakt, zodat hij iets van voeding binnen krijgt, maar deze wil hij ook niet.

Hij krijgt nu op een dag:
    8u: 190ml pap, waarvan hij er 170 op eet, dus dat is goed, maar ik merkt dat dit ook steeds moeizamer gaat. OF een boterham en een halve fles opgvolgmelk;

10u: een rijst wafel (soms een fruithap, maar dat redt hij vaak niet, omdat hij dan al ligt te slapen;

12u: twee boterhammen (maar nu maar een halve boterham dus)

16u: fruithap 200ml;

18u: groente hap 200ml;

19u: 180ml zijn laatste fles (gisterenavond heeft hij 70ml laten staan).

Voor de ervaren mensen ;) klinkt dit bekend?

2. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

Jun 8, 2009
    6,894
    0
    0
    Helemaal NIEMAND?
    Ben ik de enige? :p

3. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hoe lang gaat dit nu zo? Geen last van tandjes of dergelijke?

moet zeggen dat ik het qua eten niet weinig vind, maar dat is natuurlijk per kindje verschillend.

Drinkt hij tussen 08.00 en 19.00 uur verder niks trouwens?

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Ik vind dat er niets drastisch is veranderd. Je zegt dat hij pas vanaf vandaag zijn brood laat staan. Wellicht is het morgen anders, dit vind ik geen reden om je nu al zorgen te gaan maken. En ja ze gaan op een gegeven moment minder eten. Zo weinig vind ik hem niet eten hoor.
    Misschien had hij vandaag minder trek is het morgen weer anders.

5. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Hier is ook sinds 9 maanden het eetpatroon veranderd... (hij wilde bvb geen brood 's morgens meer krijgt nu pap)

Maar als ik zo het schema bekijk vind ik dat de laatste 3 en vooral de laatste 2 voedingen erg dicht op elkaar zitten...

6. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Je hebt ook gewoon van die fases hoor, duurt soms een paar dagen en dan is het weer over. Niet meteen druk maken, die kleintjes kunnen best een paar daagjes met wat minder aan. Wij hebben ook weleens minder trek;) Pas als er na een paar dagen tot een week geen verbetering in komt, zou ik even contact opnemen met je huisarts..

Voor de rest is hij wel vrolijk?

En ja, het kan ook tandenwerk zijn, maar hoeft niet. Meestal wordt het hier wel op gegooid, maar het ook gemakkelijk een sprongetje zijn....

Share This Page