langzame schildklier bij baby

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sakinah, Aug 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,088
    0
    36
    Hoi iedereen!

zoals jullie zien aan het onderwerp, heeft een van mijn kindjes een te langzame schildklier. het is een aangeboren afwijking, wat waarschijnlijk ook niet meer goed zal komen. Maargoed ze heeft er goed medicijnen voor en ze doet het goed.
    ik vroeg me af of anderen hier ook ervaring mee hebben?

Groetjes!

2. Loe

Loe Niet meer actief

ja hier ook. Ik heb het zelf ook, maar het schijnt niet erfelijk te zijn. Ik houd goed in de gaten of ze genoeg medicatie geven, zodra je de normaalwaarden weet voor zijn/haar leeftijd kun je mee blijven opletten. Succes.

3. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,088
    0
    36
    Nee ze vertelde mij ook dat het niet erfelijk was. alhoewel haar vader het ook heeft, maar dat is dan weer een andere vorm blijkbaar.
    Ik moet ook 1 keer in de maand bloedprikken om de waardes in de gaten te houden. Verder doet ze het heel goed.
    vind je het niet lastig om de medicijnen te geven? eerst gaf ik het met een spuitje maar dat vind ik zo moeilijk. ik doe het nu op een lepeltje, kleinmaken en dan met wat water. gaat stukken beter
    hoeveel krijgt je kleintje als ik vragen mag. die van mij zit nu op 2.25 pil (thyrax)

4. Loe

Loe Niet meer actief

2.25 pil?? twee blauwe en een kwart van een blauwe?
    Onze zoon zit op 1 1/4 pil. Mijn vriend geeft het 'sochtends op de commodo bij het verschonen, in zijn wangzak zeg maar en direct een slok melk erachteraan. Tis niet altijd makkelijk nee, maar wij doen het maar op deze manier.
    Als ik ga prikken met hem, dan geef ik hem geen thyrax op die dag trouwens, denk dat dan de waarden het puurst zijn.

5. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,088
    0
    36
    ja klopt we zijn begonnen met 1,5 omdat haar waardes zo extreem waren. haar schildklier doet het helemaal niet. nu begint het pas een beetje stabiel te worden gelukkig. maar gelukkig is het goed te behandelen :)

6. Ummy

Ummy Actief lid

Oct 7, 2008
    361
    0
    0
    Hoi Sakinah!
    Geen ervaring maar wel een dikke knuffel voor jou en je kindjes!
    Liefs,

Share This Page