hallo, heb zelf ook nog een vraag.... ik werk 5 halve dagen (kon niet anders op mijn werk), dus mijn dochtertje (5 mnd) gaat 2 ochtenden naar het dagverblijf en 2 ochtenden naar opa/oma. daardoor kan ik haar ook niet tussen de middag een paar uur laten slapen en is ze 's avonds al vroeg moe. badderen na de fles of (straks) een boekje voorlezen lukt nu niet, want na de fles slaapt ze (nee, gelukkig geen slaapproblemen). Ze krijgt om 6:30 uur de eerste fles, is rond 7:30 uur op het dagverblijf. slaapt daar van 8-9, krijgt dan weer om 10 uur de fles, slaapt dan weer van 10:30-12:00. dan haal ik haar op en ben ik rond 13 uur (dagverblijf) of 13:30 (opa en oma) thuis en krijgt ze dus om 14:00 de fles. dan slaapt ze vaak van 14:30-15:30 een uurtje. het probleem is dan dat ik haar echt met trucjes wakker moet houden (va 17:00) tot het weer tijd is voor de fles van 18 uur, anders ligt ze er net in en moet ik haar wakker maken. ze wordt zowiezo niet meer vanzelf na een uurtje wakker voor de fles van 18:00 uur (en ook niet voor de fles van 22:00 uur). wie heeft hier een oplossing voor ? nu drinkt ze alleen nog flesvoeding, maar hoe moet dat als ze straks groentehapjes (en fruithapjes) krijgt. wanneer moet ik haar dat dan geven ? om 16:00 uur, zodat ze dan om 18:00 uur de fles kan krijgen ?
Misschien laten slapen en de fles om 18.30 of 19.00 uur geven! Ze heeft waarschijnlijk die laatste fles niet meer nodig! Je kan het altijd proberen Fruithapje kan je 's ochtends door het kvd laten geven of als je thuis bent groentjehapje is meestal rond 17.00- 18.00 uur dus dat lost zich dan vanzelf op. veel succes.
De dag vd cresh, moeten ze je dochter s'morgens niet te lang laten slapen, en dan bij thuiskomst meteen naar bed. De dag van opa en oma, laat oma haar naar bed doen tegen 11.30 en wanneer ze wakker word haal je haar op. Groente of fruithapje kun je tussen de flestijden doen, op een tijdstip wanneer jou dat uitkomt, 12.00 uur of 16.30. Ik zou de flestijden plannen op; 6.30-10.30-14.30-18.30 laatste kun je evt met rijstebloem door heen doen, zijn ze meer verzadigd. Rond deze leeftijd kan de laatste fles er wel af. Vraag eens bij het cb vd zekerheid, ik geloof dat dat boven de 7 kilo, zat kan. Mijn zoon heeft ook deze tijden, en heeft de laatste voeding er ook al af, hij slaapt van 18.30 tot 06.30.
Ik zou haar lekker zelf laten komen voor de fles, Danique sliep van 14.00 tot 21.00 uur en liet dus een fles vervallen uiteindelijk is het allemaal vanzelf verschoven en nu krijgt ze om 7.15, 11.15, 16.00 en 21.00 uur