Eet smakelijk !

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by chantal1984, Mar 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Wat is dat voor achterlijk programma ..

zit het net te kijken op Ned 3 en het gaat nu over het Halal slachten van dieren, ze gaan dan een geitje zoeken en die gaan ze dan Halal slachten en daarna bereiden ... Ze laten zeg maar het hele process zien van levend geitje tot gebakken geitje op je bord ...

Ik zelf ben een echte vlees eter en zou ook echt niet zonder kunnen maar ik wil gewoon niet weten of zien hoe zo'n beestje word geslacht .. Ik voel me momenteel nu ik dit heb gezien ( wist niet dat het zou komen dus voordat ik dat door had had ik het al gezien ) echt een barbaar :(

Net zag je dus dat ze dat geitje gingen slachten en OMG hoe kun je zeggen dat het Halal slachten van een geitje minder erg is dan hoe ze het op de normale manier doen .. ze snijden nu gewoon het nekje door en wachten tot dat beestje dood bloed :$
    Verschrikkelijk heb dr echt geen woorden voor !!

Nogmaals ik eet gewoon vlees maar dit wil ik gewoon niet zien ... :(

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,269
    6,800
    113
    Erg He!

Ik kan dat ook niet zien.

3. chantal1984

Heb dr echt nog gewoon kriebels van :(

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik zag hoofddoeken en een geitje en dacht. Zappen!

Vind het vreselijk dat een beestje zo moet sterven omdat dat moet van Allah..;)

5. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Wat sneu,..ik hoef dat ook niet te zien.

Maar dan heb je zeker nooit het dierenleed gezien in slachterijen. Dan word je spontaan vegeratier. Heb wel eens een stukje van de oorsprong van c1000 vlees gezien. Ik koop daar dus nooit meer vlees.

6. chantal1984

Ik werd ook een beetje pislink toen die kok op een gegeven moment vroeg aan die meiden of ze voor het welzijn van het dier zouden kiezen of voor de koran ;).. ik ga er verder niet op in maar werd echt furieus op hun antwoord :x

7. hizi

hizi Niet meer actief

Ik hoef ook niet te zien hoe dieren worden geslacht maar laten we nu niet gaan doen alsof wij dieren zo goed behandelen op weg naar de slachterij.
    Een dier dat halal geslacht wordt is beter behandeld dan een dier wat normaal geslacht gaat worden.
    Deze dieren worden gewoon in een kar op elkaar gepropt en krijgen stroomschokken, een dier dat halal geslacht wordt , wordt in ieder geval goed verzorgd voor hij sterft.

Ik denk dat wij allemaal wel weten dat biggen zonder verdoving worden gecastreerd? alsof dat dier vriendelijk is :x

8. MamavEsmee

Maar een keel doorsnijden of een kogel/stroomstoot vind ik wel wat anders.. Het doet een diertje geen pijn!

9. chantal1984

Nee idd nog nooit gezien en eerlijk gezegd wil ik het ook niet zien want ik wil gewoon niet nadenken als ik een biefstukje eet ..
    En ja dat klinkt egoistische maar zo is het gewoon ...

10. chantal1984

keel doorsnijden geen pijn ? maar dan bloed hij toch langzaam dood ? ..

11. hizi

hizi Niet meer actief

Ben jij vegetarier? of kies jij liever een stukje vlees voor het welzijn van de dieren?

Ik ben overigens WEL vegetarier maar ik denk dat er nu vooral zo gereageerd word omdat het gaat over ISLAMITISCH slachten en alles wat met de Islam of Allah te maken heeft daar kunnen mensen op ZW pagina niet erg goed tegen geloof ik ;)

12. MamavEsmee

Ik bedoel dat een stroomstoot/ kogel geen pijn doet..;)

En een keel doorsnijden wel!

13. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Helemaal mee eens.

Volgens mij kan je beter halal vlees kopen als je wil dat het dier een soort van bestaan heeft gehad. En de manier van slachten is volgens mij niet erger dan in de slachthuizen gebeurt.

14. MamavEsmee

Esmee.. Dit heeft niets met het geloof te maken! Ik respecteer ieders geloof. Maar vind het zielig voor het dier. Natuurlijk is het ook zielig als een diertje met 200 in auto wordt vervoerd etc. Maar doodbloeden?;)

15. chantal1984

Dit heeft niets te maken met het geloof, het gaat puur over de manier van slachten van die beesten ...

Als je leest kan je zien dat ik geen vegetarier ben ...

16. chantal1984

Tuurlijk meid, alle dieren worden slecht behandeld als ze niet halal geslacht worden .... Nou das niet waar maar goed ...

@MamavanEsmee : Dan had ik het toch goed gelezen sorry ;)

17. dnise

dnise Fanatiek lid

Feb 16, 2010
    1,819
    0
    0
    regio rotterdam
    vond het ook niet echt fijn om te zien!:$

ieder zijn geloof en heb daar ook wel respect voor hoef alleen geen halal slachting op tv te zien...:)

vond dat nogal heftig en dat voor ned 3;)

18. MamavEsmee

Maakt niet uit!;)

19. Arti13

Arti13 Niet meer actief

bnn?

20. chantal1984

Nee van Bnn had ik het nog kunnen begrijpen maar dit was van Link

Share This Page