Eet ze echt nog steeds te veel

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by sloppyslayer, Jan 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Hallo,

Onze dochter is nu ruim 3maanden en ze heeft al heel wat meegemaakt.

Toen ze nog geen 6wkn oud was is ze geopereerd aan pylorusstenose.
    Dit is allemaal goed verlopen maar na de opereatie is ze gaan over eten.

We hebben dit gelukkig terug kunnen brengen met Nutrilon forte en ze krijgt nog steeds Nutriton door haar flesjes heen.

Ze heeft ook reflux en daar krijgt ze medicijnen voor om het maagzuur te neutraliseren. Het is nog niet duidelijk wanneer ze hier mee kan stoppen.

Dit krijgt ze: 5x 180/6 met 5 scheppen nutriton
    Gemiddeld over de dag krijgt ze 850 tot 900ml op. We maken wat meer omdat het onderste gedeelte van de fles er niet meer uit te krijgen is door de nutriton.
    De kinderarts vertelde ons van de week dat ze eigenlijk met 700ml genoeg moet hebben, en hier zit ze ruim boven.
    Het is wel een heel actief kindje en slaapt overdag heel erg weinig.
    En we hebben wel eens geprobeerd haar minder te geven maar dan schreeuwd ze de hele tent bij elkaar :)

Ik hoop op een advies.

Groetjes, Sloppyslayer

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Hallo Evelien,

Waarom heb ik geen reactie gekregen?
    Gisteren heeft ze weer 935ml gedronken:$
    Vandaag ga ik even naar eht weeg uurtje bij het CB om te kijken of ze haar afgevallen grammen weer is bij gekomen.

Maar ik word er inmiddels een beetje moedeloos van hoor.........
    Ik zat gisteren op 6voedingen en ze komt nog steeds om de 3uur! Soms zit er maar 2uur tussen en dan ga ik met haar lopen en spelen om toch de tijd vol te maken. Maar dit kan echt niet zo.
    Ik heb het er graag voor over hoor maar voor het meisje is dit niet goed!
    Is er niks wat ik nog extra door de fles kan doen?
    Ze had na 2mnd al geen last meer van krampjes.............misschien is ze toe aan wat dikkers door haar melk, misschien bambix??

Ik hoop dat je vandaag wel reageerd, want je hebt gister op iedereen wat gezegt behalve op mijn vragen :( Ik zit echt met mn handen in het haar!

3. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Kindjes in de leeftijd van je kindje die meer wegen dan 5 kg mogen normaalgesproken gewoon 1000 ml flesvoeding drinken hoor. Ik weet niet waaron de kinderarts een ander advies heeft gegeven.
    Met rijstebloem kun je beter even wachten tot je kindje echt 4 maanden is, dan kunnen de darmpjes dit pas goed verteren.

Groeten eveline

4. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Beste Eveline,

Bedankt voor je reactie!
    Dit geeft me weer een beetje rust :D

Share This Page