halfvolle melk

Discussion in 'Voeding' started by Kwessels, Feb 6, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kwessels

Kwessels Lid

Feb 2, 2014
    20
    0
    1
    Hoi allemaal,

Mijn zoontje wordt volgende maand 1 jaar en zou in principe over kunnen gaan op gewone melk ipv de opvolgmelk (poeder).

Hij vindt de nu nog warme melk lekker, en ik weet niet zeker of hij straks de "normale" melk ook zo gaat drinken. Kan ik het eventueel iets warm maken voor hem door het even in de magnetron te doen ?
    Misschien lust hij het ook wel hoor... hij dronk tot gisteren bijna geen diksap tussendoor, totdat ik het gisten met lauw water mengde. En hij dronk zo een hele fles leeg...

Wat is jullie ervaring met kindjes die overstappen op normale melk ? gaat dit goed ? of eerst even wennen?

2. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

Feb 5, 2015
    1,258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ik heb het altijd heel geleidelijk gedaan. Eerst 1 schepje poedermelk vervangen door halfvolle melk, dan 2, etc. Tot ze uiteindelijk gewoon een flesje warme halfvolle melk dronken. En toen ben ik het steeds korter in de magnetron gaan zetten. Werkte als een trein!
    Mijn jongste heeft koemelkallergie en gaat tzt daarom over op rijstemelk...hopelijk lukt dat dan net zo goed want dat smaakt toch wel echt anders.

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier van borstvoeding direct over naar halfvolle melk zonder slag of stoot bij beide kinderen. Ik heb geen idee of dat met flesvoeding zoveel anders zou moeten zijn of dat ik gewoon geluk heb gehad;).

Je kunt natuurlijk altijd warme melk geven. Soms is trouwens de overstap naar karnemelk makkelijker, alleen warm is dat niet echt lekker;)

4. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    natuurlijk kun je het warm maken.. Je kunt vanzelf gaan proberen de melk kouder uit een beker te geven...

5. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Ik heb de laatste flessen een beetje half om half gedaan,maar denk dat hij de gewone melk ( ik gaf volle) zo had opgedronken.
    Wat warmer vond hij wel lekkerder als koud

6. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,678
    2,001
    113
    Female
    Hier zonder problemen overgegaan.
    ''S ochtends krijgt ze koude halfvolle melk. Voor het slapen gaan een flesje warme halfvolle melk.

7. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Hier vindt mijn oudste warme melk nog steeds lekkerder dus waarom niet. Bij de jongste toen het pak bijna leeg was de flesvoeding gemengd met volle melk tot ze na 4 dagen over was.

8. gusto

gusto Niet meer actief

Bij beide gewoon gemengd in het begin en na een paar dagen dronken ze gewone melk. Dochter ook gelijk koud, zoontje is nu 1,5 en drinkt het nog steeds alleen lauw, even in de magnetron dus. Geen probleem :)

9. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Ik heb eerst de poedermelk koud gegeven in een rietjesbeker bij de boterham zodat hij kon wennen aan koude melk. Daarna een keer gewoon halfvolle melk gegeven en dat ging perfect. Daarna dus probleemloos over

Share This Page