Ik weet het niet meer!

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Sheyla, Dec 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sheyla

Sheyla Lid

Jun 13, 2009
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Sheyla, Dec 21, 2009
    Last edited: Dec 21, 2009
    Hoi hoi,

Mijn dochtertje is nu 5 maanden en drinkt haar flessen niet meer leeg! Ik probeer al een hele tijd haar 4x 180CC(water) + 6 schepjes te geven maar dit lukt niet. Ze drinkt haar flessen gewoon niet leeg. Ze laat soms wel de helft staan! Het probleem is nu wel dat ze vaker om voeding vraagt. Dan wil ze bijvoorbeeld weer over twee uur weer de fles en ook deze drinkt ze weer niet leeg. Ze is dus aan het "snacken". Dit probleem deed zich voor toen ik 5 flessen gaf (150-5) en ze ineens meer wilde drinken... Ze zit de laatste tijd heel vaak met haar handje in haar mond er zijn al twee tandjes doorkomen zou het daar aan liggen en geeft af en toe een beetje over..

Ik moet zeggen dat ze uiteindelijk wel genoeg voeding binnen krijgt omdat ik dus vaker kleine porties aanbied..

Ik wil van de week met fruit en groenten beginnen aan te bieden...of is dat pas handig wanneer ze weer haar ritme weer heeft?

Alvast bedankt voor de reacties!!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Je ziet vaak dat kindjes minder goed eten en drinken wanneer er tandjes doorkomen, vaak kauwen ze dan ook veel op de speen van de fles. Wanneer je kindje zo vaak voor een voeding blijft komen, is het makkelijker om nog even te wachten met de bijvoeding. Je kunt eventueel wel beginnen met rijstebloem.

Groeten eveline

Share This Page