eet ze zo goed?

Discussion in 'Voeding' started by Sas26, Aug 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    3,291
    1
    36
    hey meiden,

onze dochter is 1,5 jaar, en ik ben nu wel benieuwd of ze 'goed' eet. ze heeft natuurlijk niet meer zo'n schema als toen ze kleiner was en we met aantal flessen, fruit en groentehapjes zaten. maar dit is zo'n beetje haar dag wat eten betreft:

ochtend:
    pap en een boterhammetje

tussendoor liga of ontbijtkoek oid. en wat water of roosvicee

lunch:
    boterham (1 tot 2)

middag: fruit

Tussendoor soms nog iets van een liga, rozijntjes en wat drinken

avond: met de pot mee, iets met pasta, groente, vlees oid.

na: yoghurt of vanilleyoghurt.

Als ze weinig gegeten heeft krijgt ze voor t slapen nog wat pap.

Ben benieuwd!

2. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    3,291
    1
    36
    o sh*ps, dacht dat ik m in voeding had gezet, maar staat in baby en dreumes...! Excuses!

3. Bri

Bri Niet meer actief

nou ja, misschien gaat iemand 'm nog voor je verplaatsen.

maar mij lijkt dit een heel net eetschema, zou niet weten wat er te veel of te weinig aan is.
    misschien kun je overwegen die extra hoeveelheid pap voor het slapen te laten vervallen. zo kun je haar aanleren dat ze haar avondeten niet hoeft te eten als ze daar geen zin in heeft, want daarna krijgt ze tóch nog iets.
    Zelf heb ik trouwens nooit pap gegeven, mannetje lustte het niet. hij kreeg nog een flesje (later een beker) melk voor het slapen gaan (voor het tandjes poetsen).

4. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    3,291
    1
    36
    @ Bri, dank je voor je antwoord. ja, ik kan m zelf niet verplaatsen toch? domme actie iig...
    Die pap doen we omdat ze anders dus moeilijk in slaap valt... meestal eet ze gewoon goed maar zoals met die warme dagen dan at ze haar avondeten niet goed.... Soms geven we dan bijv. wat extra yoghurt.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Ach, als ze normaal gesproken goed eet zal dit allemaal prima zijn, toch? Met dat warme weer heb ik zelf ook minder trek in warm eten, maar een beetje yoghurt gaat er altijd in.

Wat ik doe: warm laten eten (wij scheppen op, hij hoeft het niet op te eten als hij niet wil). Daarna een toetje (yoghurt, vla of fruit, heel soms een ijsje - ongeacht of hij z'n bord heeft leeggegeten of niet). En daarna alleen nog een bekertje melk als hij dat wil, maar geen eten meer. Soms eet hij ook weinig tot bijna niets, meestal maakt dat niets uit, maar het gebeurt ook wel eens dat hij dan héél vroeg wakker wordt met de opmerking: ik wil een broodje eten!

6. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Even een melding maken, verplaatsen ze het zo voor je, geen probleem.

Verder, mag ik vragen hoe lang je dit schema al hebt? Noor heeft een soortgelijk schema vanaf een maand of 9. Behalve de tussendoortjes. Uiteraard wel fruit.

Ik dacht namelijk dat Noor niet zoveel at, gewoon het normale, maar begin nu dan toch te twijfelen.

als het mag, het ziet er zo uit

eerste voeding varieert enorm dus vandaar:

0.500-7.00 180/6
    08.30 1 boterham
    12.00 1 boterham
    18.00 warm eten en yoghurt toe
    18.30-19.00 90/3

Ze krijgt een tuitbeker aangeboden waar ze zo wat uit drinkt.
    Fruit zoals het uitkomt.

7. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

je schema is heel netjes hoor. ik heb van het cb een voedingsschema gekregen toen mijn zoontje 1 werd en het ziet er ook zo uit.
    het laatste avondflesje mochten we eingelijk niet meer geven mja..dat doen we lekker wel want daar valt hij lekker van in slaap

8. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ja bekijk je groene boekje eens en je ziet dat ze een normaal eet patroon heeft. No worries ;)

9. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn zoontje eet echt precies hetzelfde als jouw dochter. Lijkt mij een prima schema!

Die pap voor het slapengaan doe ik ook als hij te weinig gegeten heeft. Ik ga hem echt niet met honger in bed leggen...

10. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,279
    2,978
    113
    Verplaatst ;)

Lotte

11. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

Mar 12, 2010
    1,003
    0
    0
    Waterland
    doe ik ook hoor of als ik weet dat ze weinig gedronken heeft. Een fles warme melk drinkt ze zo leeg. Dan heeft ze iig genoeg drinken gehad.

Ziet er goed uit hoor je schema..

Share This Page