Hoi dames, Kom uit een onderwijsfamilie en we hebben al weken een discussie over het extra loon voor ambtenaren (5,05% plus eenmalig 500 in oktober). Wie weet of dit ook voor mensen in het PO geldt? Volgens mij niet omdat er voor het PO een aparte CAO is. Volgens mijn zwagers die in het VO werken geldt dit ook voor ons.. Volgens mijn collega is alleen die extra 500 ook voor mensen in het PO maar de loonstijging niet. Snap er dus niets meer van... Wie werkt er in het PO en weet het antwoord?
Artikel: Welke soorten ambtenaren zijn er? Hier vindt je een heldere uitleg. Het hangt dus af van het soort onderwijs. Daarnaast kun je als groep ambtenaren verder onderhandelen. Denk bijvoorbeeld aan de politie die nog actie voert in tegenstelling tot bijvoorbeeld ambtenaren bij de provincie/gemeente. Het cao akkoord is voor alle rijksambtenaren, de sectoren kunnen vervolgens verder uit onderhandelen.
Dat het afhangt soort onderwijs klopt niet. Zodra je te maken hebt met een onderwijs cao (po/vo/bve enz, maakt niet uit), heb je ook te maken met dit voorstel. https://www.poraad.nl/nieuws-en-achtergronden/extra-geld-beschikbaar-voor-werknemers-primair-onderwijs Overigens gaat er voorlopig nog helemaal niks gebeuren, fnv wil dit tegenhouden en heeft een kort geding aangespannen tegen dit voorstel, omdat ze het niet eens zijn met het feit dat je loonsverhoging krijgt, maar tegelijkertijd flink gaat inleveren op je pensioen. Uiteindelijk betaal je volgens fnv je loonsverhoging dus zelf. Ze hebben het kort geding ondertussen verloren, maar gaan in hoger beroep. Cookies op AD.nl
thnx dames! Morgen dag van de leerkracht, dan krijgen we altijd een extraatje en als het goed is dit jaar een groter extraatje. Vind dat ik genoeg verdien hoor maar tis altijd mooi meegenomen natuurlijk. En dat pensioen, ach ik geloof dat ik minstens tot mn 70e zal moeten werken en we gaan ook zelf voor ons pensioen sparen en de hypotheek zo proberen te regelen dat we tegen die tijd hele lage woonlasten hebben want voor t zelfde geldt komt er helemaal geen pensioen meer, de tijd zal t leren. Zolang er brood op de plank is, we gezond en happy zijn en we fijn kunnen wonen ben ik helemaal tevreden
De loonsverhoging geldt alleen voor de rijksambtenaren. De sigaar uit eigen doos (inleveren pensioen) geldt voor alle ambtenaren, oftewel iedereen die pensioen opbouwt bij ABP. Voor onderwijs wordt apart onderhandeld over de cao en dus over het loon.
Volgens mij wordt het snel tijd om lid te worden van de onderwijsbond... AOb of OCNV neemt zij leden al tijden mee in de nieuwe cao ontwikkelingen. Ook kun je op de site van de PO-raad kijken: Basisonderwijs: oktober Dag van de Leraar: 528 bruto naar rato In 2015 (maand nog niet bekend): 500 bruto naar rato als extraatje