Die eerste stap..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Angeline, 21 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angeline

Angeline Actief lid

12 okt 2012
    119
    75
    28
    Utrecht
    Ongeveer een maand geleden hebben we de eerste stap gezet!

Een afspraak gemaakt bij de HA, ik vertelde hem het volgende;

Sinds september 2012 gestopt met de pil, geen andere voorbehoedsmiddelen gebruikt, geen onthouding op de meest vruchtbare dagen, het zou welkom zijn, maar nog geen bewuste keuze (in ieder geval niet van mijn partner).

Sinds half 2013 gaan we er wel voor samen, maar tot op heden nog geen succes. Geen man-over-boord, want tenslotte zijn we 'pas' 8 maanden bezig (de periode van sept '12 t/m juni '13 niet meegerekend).

En toch, het gevoel dat er ergens iets niet goed zit. Zo'n onderbuik gevoel. Het blijft me bezig houden en dat lijkt me ook geen goed uitgangspunt om zwanger te worden.

Mijn partner is op jonge leeftijd 2 keer geopereerd omdat één bal niet ingedaald was/is. De eerste stap volgens de - zeer begripvolle - huisarts is de controle van het sperma.

Dit hebben we dus gisterochtend weg gebracht! Volgende week krijgen we de uitslag. Al ben ik daar niet echt 'bang' voor.

Ik wil eigenlijk gewoon weten of bij mij alles goed is daar komt het onderbuik gevoel vandaan - lekker dubbelzinnig ook :D.

Mocht dat zo zijn.. dan ben ik er op tijd bij, mocht dat niet zo zijn. Dan kan ik dat loslaten en gaan we gewoon verder met 'proberen' in de hoop dat het een keer raak is.

Kent iemand dit.. het sterke gevoel dat er iets aan de hand was? De zogenaamde vrouwelijke intuitie..

Hebben jullie dit laten uitzoeken? En klopte je gevoel?

2. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Hoi,

Ik had dat sterke gevoel ook heel erg. Moest toch een jaar wachten maar het werd na onderzoeken allemaal wel bevestigd. En ik kan niet op een natuurlijke manier zwanger worden, en ik kom vroeg in de overgang, en ik ben vatbaar voor miskramen...

Natuurlijk helemaal niet gezegd dat het voor jou ook foute boel is, maar ik heb geleerd dat soort gevoelens nooit te onderschatten!

Groetjes Patricia

3. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Hoi,
    Ik had ook altijd een voorgevoel dat zwanger worden wel eens lastig kon worden. Ik heb deels gelijk gekregen... het duurt lang. Maar mijn bloed en m'n mans zaad waren helemaal perfect. Alleen heb ik wel lichte endometriose waardoor mijn 'klimaat' minder gunstig is.
    Al met al moeten wij het zelf kunnen dus zonder behandelingen.
    Moet zeggen dat ik zelf wel geloof in vrouwelijke intuïtie...

Hopelijk krijg je snel goede uitslagen en ben je snel zwanger!

Deel Deze Pagina