Op welke dag begint ronde 1 nu juist?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Rainbow88, 20 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Een vraagje

Begint de 1ste ronde vanaf de 1ste dag van mijn onttrekkingsbloeding? (Zoja, is dit al bij het minste bruinverlies of pas bij écht rood bloedverlies?)

OF is dit op de dag dat ik normaal gezien mijn pil weer zou slikken (Bv. Ik ben op zaterdag gestopt, en normaal gezien zou ik de vrijdag daarop opnieuw beginnen slikken)

Ik lees overal verschillende dingen, en nu twijfel ik op welke dag in mijn cyclus ik zit :D

2. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Een nieuwe ronde start op de eerste dag van je menstruatie (of je onttrekkingsbloeding als je net met de pil stopt).

De eerste dag van je menstruatie is de dag waarop de bloeding goed doorzet. Als je in het begin enkel bruinverlies hebt, telt dit dus niet mee.

3. Smnee

Smnee Niet meer actief

Cyclus dag is de dag waarop je voor 18.00 uur rood bloedverlies hebt. Dan begint ook jouw ronde 1 :)

4. giosy

giosy Actief lid

31 okt 2011
    281
    0
    0
    NULL
    N-H
    beetje dom maar ik ga zooo twijfelen nu

in okt en nov werd ik op zaterdag ongi. In dec en jan op woe. dat is zomaar ineens eerder. Mijn app zegt nu dat ik op basis van mijn 27 dagen die ik altijd heb (kon de klok erop gelijk zetten) dat ik disndag of uiterlijk gister ongi had moeten worden.

Het kan nu dan toch niet ineens weer zaterdag worden? dan ga ik toch ineens van 27 dagen naar 33 dagen ?

5. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Oké bedankt, dat is weer opgehelderd! Ben beginnen tellen vanaf het eerste bruinverlies meen ik, dus ga ik vanaf de dag erna beginnen tellen
    Heb evenzeer al een langere cyclus dan

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Klopt. Na pilstop weet je absoluut nog niet wat je natuurlijke cyclus zal gaan doen.

Het is afwachten wanneer je voor het eerst weer echt ongi zal gaan worden (of niet natuurlijk, dat je direct zwanger bent na pilstop).

Je moet dus niet direct uitgaan dat je een keurige cyclus van 28 dagen zal gaan hebben. De eerste keer kan je cyclus helaas veeeel langer zijn.

Het wil dan dus helaas ook niet zeggen dat je meteen overtijd bent als je op dag 30 nog niet ongesteld bent.

Gewoon af en toe testen zolang als je nog niet ongesteld bent geworden.

7. Be Happy

Kun je de datums even neerzetten wanneer je precies ongesteld bent geworden telkens? Dat rekent voor ons veel gemakkelijker.
    Alvast bedankt!

8. Smnee

Smnee Niet meer actief

Precies dit :)

Je bent nooit op de dag gelijk. En zelfs al zou je een 28 dagen cyclus hebben, een maand heeft er 30/31 dus verplaatst de dag altijd.
    Je cyclus kan altijd wat schommelen.

9. giosy

giosy Actief lid

31 okt 2011
    281
    0
    0
    NULL
    N-H
    30 nov (zaterdag)
    27 dec (vrijdag)
    22 jan (woensdag)
    ??

Ik slik al 4 jaar geen pil en werd altijd exact op de minuut ongesteld zeg maar... vandaar dat ik soms zo stellig kan zeggen: weet precies wanneer het is!
    Maar nu raak ik helemaal van de wapper af

10. Smnee

Smnee Niet meer actief

Dat is de eerste cyclus 27 en de tweede 28. Dan zit je nu op dag 30, op zich niet heel gek.
    Heb je testen gebruikt? Af en toe heb je eens een uitschieter in je ei en dus in je NOD.

11. Be Happy

Klopt.

Dat op de minuut en de klok erop gelijk zetten, klopt in jouw geval dus helaas niet, sorry. De data spreken voor zich!

Je laatste cyclussen zijn: 27-28-30.

Zolang als je nog niet ongesteld bent geworden, af en toe een zwangerschapstestje doen. Je weet nooit!

(TS: sorry dat je topic hiervoor gebruikt wordt.)

12. giosy

giosy Actief lid

31 okt 2011
    281
    0
    0
    NULL
    N-H
    ik weet wat je zeggen wilt.
    Doordat ik hiervoor juist wel elke keer op dezelfde dag werd twijfel ik nu zo.

Nog steeds geen bloed te zien. als ik dat aan het einde van de dag nog niet heb koop ik onderweg naar huis een testje :)

13. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Maakt niet uit hoor, dit dient ook om anderen wijzer te maken hè :)

14. Dwrtjj

Dwrtjj Actief lid

9 feb 2012
    193
    0
    0
    zelfstandig ondernemer (beautybranche)
    Bij de eerste dacht ik ook dat ik mijn cyclus meteen kon gaan tellen toen ik gestopt was met de pil. Echter.. mijn cyclus is lang geen 28 dagen maar rond de 35... dus als je de pil slikt klopt daar gewoon helemaal niks meer van... want je wordt dan gewoon ongesteld omdat je geen pil meer neemt maar niet omdat jouw cyclus dat aangeeft. Je kunt het eigenlijk pas echt weten als je wacht tot de 2e menstruatie en vandaar gaat tellen...

En met een lange cyclus betekent dat... geduld.... :D haha

Deel Deze Pagina