Vakantie verhalen! Terug reis heen reis. Niet vlekkenloos!

Discussion in 'De lounge' started by knap, Sep 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. knap

knap Niet meer actief

#1 knap, Sep 1, 2013
    Last edited by a moderator: Sep 1, 2013
    Mijn zusje zou vannacht al aan komen met het vliegtuig van uit Griekenland. Werd vanmorgen 10 uur. Haar reis deed mijn denken aan ooit een bus reis van uit Spanje dat 48 uur geduurd heeft.

Wij mijn moeder in ik samen 10 dagen op vakantie naar Loret da mar ( weet niet of ik het goed schrijf)

S avond om 20.00 uur zouden we vertrekken van af het Hotel om terug te rijden naar Nederland.
    Bus was een uurtje vroeger. En het was een zwarte bus van ( Gogo reizen).
    Mijn moeder zegt nog een zwarte bus kan nooit goed gaan. Had ze dat nou maar nooit gezegd.:D
    De reis zo ongeveer 18 uur duren. Maar het werden er 36

De ene ramp naar de andere ramp onderweg.

Het begon al bij de grens van Frankrijk. De druk ( je weet wel hydrodruk zo iets bus om hoog om laag?)viel weg dus werd de Franse wegenwacht gebeld. Bus werd gemaakt 3 uur verder.. Het was ondertussen al een uur of 2 in de nacht.
    Gaan we verder staan we 2 uur later weer stil. Kokende motor.Alle koffers er uit motor laten afkoelen en ergens in de ochtend gingen we weer op weg.
    S morgens bij een tankstation iedereen even wat te snacken halen na z.n brakke nacht. Gaat er een oudere man het tankstation binnen en valt daar te plekken dood neer. :( Man op gehaald zijn ( vrouw wilde met de bus terug. Uren later komt die vrouw terug en gaan we weer verder op weg. Wel heel sneu hoor dat wel.
    Bij Luxemburg moesten we overstappen op een andere bus. Niemand vertrouwde de bus meer dus overstappen in Luxemburg.

Komen we s nachts om 0.200 aan bij de busmaatschappij en vandaar uit nog terug naar huis met de bus van af daar.
    Wij kwamen s nachts om 5/6 uur aan in Rotterdam en vandaar uit nog terug naar huis. In 1997 had je nog geen mobiel en mijn zusje zou ons de dag er voor op halen op Rotterdam. Gelukkig stond ze op Rotterdam met haar twee kinderen een baby van 6 maanden en een meisje van drie jaar. Al die tijd na een bord patat na niks gegeten. Mijn zusje had de dag er voor nog voor ons gekookt aten we om 7 uur ergens die ochtend ons avond eten. En gingen we slapen.

Dus een reis van normaal 18 tot 20 uur heeft 1.5 dag langer geduurd we waren gesloopt.

Wie volgt met memory vakantie verhalen.

O ja en de minibar werd geplunderd door medereizigers sommige mensen kennen dan blijk baar geen schaamte ( ik mijn moeder hebben alleen een blikje drinken aan genomen van de hostes die mee reed op de bus) En de bus in Luxemburg was een bus waar te veel stoelen in zaten en zat je met je knieën bij andere in de rug. Economie klasse of zo iets en wij hadden de luxe bus zeg maar gehuurd haha. :)

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Niet van mezelf

Maar mijn zusje heeft weleens op de eurolines bus moeten wachten en dan moet je maar hopen dat ie stopt.

Sta je in een grote stad als Kopenhagen bijvoorbeeld, in de avond...en rijdt de bus gewoon voorbij omdat hij vol zit...

3. knap

knap Niet meer actief

Na die bus reis in 1997 heb ik me ook voorgenomen geen bus reis mee te maken. Hihi. Was wel even genezen.

Maar na zo veel jaar ach wie weet tegenwoordig ga je eerder met het vliegtuig. De terug reis van mijn zusje was ook onder de noemer van haha leuke vakantie gehad en na een dag al weer toe aan een nieuwe vakantie.
    Ze lied net zien dat het vliegtuig niet opsteeg ( had filmpje gemaakt in het vliegtuig dat ze weer terug naar de gate moesten) terwijl het vliegtuig waar ze in zouden vliegen ook al kapot was...
    Ze waren gisteren ochtend wakker om 8 uur en vanmorgen om 12 uur thuis haha ze waren gesloopt.

Ze zegt tegen mij voorlopig voor mij alleen nog maar een vakantie huisje ( in Nederland) ze zijn even genezen van vliegreizen.:D

En ja toen kwam mijn reis terug van jaren geleden in mijn geheugen van haha ja weet hoe het voelt.
    Dus als je dit leest het mogen ook leuke reis verhalen zijn of zo als de mijne een beetje ramp verhalen.

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb eens midden in het Oostblok langs de kant v/d weg gestaan met een gehuurde camper - die het ineens niet meer deed omdat de remmen waren vastgelopen. We kregen van het verhuurbedrijf een halve week 'extra' de camper te huur zodat we nog meer 'fun' konden hebben. Geen idee waarom, want hij ging op de laatste dag/terugweg stuk, maar we vonden het wel leuk zo (althans; ik in ieder geval wel) :D

5. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

Jan 7, 2013
    5,719
    477
    83
    Wij gaan vrijdag! Ik hoop dat het ons bespaard blijft.

6. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

Jan 24, 2009
    1,522
    0
    0
    Flevoland
    Jep....vorig jaar naar gran canaria. Ons meisje was 6 maanden en we wilden niet te ver weg. We hebben uiteindelijk 8 uur op schipol gehangen, 4,5 uur vliegen, naar hotel. Kwamen om 3 uur snachts pas aan! Ons meisje deed het super alleen in de bus naar het hotel had ze het gehad. Vreselijk....

7. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Vakantie oostenrijk heen en terug 10 uur krijsend kind non stop ik dacht dat ik gek werdt nooit meer dus

8. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    op de heenreis over moeten stappen naar bus 12 van solmar tours..

uiteindelijk 5 minuten voor wegrij tijd toch weer een andere bus
    maar goed ook

bus 12 is verongelukt in frankrijk
    van solmar tours was nog op nieuws en al

9. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    4,672
    591
    113
    Groningen
    Hier ook een leuke....

Met het vliegtuig op vakantie naar mexico. In de ochtend vroeg aangekomen op schiphol (dat is al een roteind rijden), afijn...vertraging! Een uurtje waarschijnlijk... Oke dat is te doen.
    NOU dat uurtje werden er twee, drie, vier, vijf, zes, zeven, acht.... :$ eindelijk het vliegtuig in... De stewardes riep om dat zij het ook heel vervelend vonden, maar de motor was stuk en er moest een nieuwe in :(:$:$:$ (dat werd echt letterlijk gezegd!)
    oke, alles was nu oke en we konden eindelijk gaan...totdat we op de startbaan stonden en weer rechtsomkeer gingen!!! De piloot meldde dat er een lampje brandde wat niet hoort te branden en toch maar het zekere voor het onzekere nam. :$:$:$

Grrrrrr, oke weer een paar uur later en een paar mensen minder (sommigen durfden gewoon niet meer te vliegen en stapten uit) gingen we dan eindelijk na 12uur vertraging op weg naar mexico!!!!

Doe mij maar een bus dan. :p

10. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

Jul 22, 2011
    2,115
    222
    63
    \

jemig, zonder kind mag ik hopen?

11. knap

knap Niet meer actief

Ja:) idd dan maar de bus.

Dan is rot om mee te maken maar achter af kan ik er gelukkig nu wel om lachen. Op het overlijden van de medepassagier na dan.)

12. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Turkije was hier 10 jaar geleden een ramp.

We vertrokken op zaterdagavond ... nou vrijdagochtend kregen we te horen dat dat zondagavond zou worden :(.
    2 uur vertraging bovendien, midden in de nacht toegekomen en dan nog 2 uur rijden naar ons hotel, waar we rond 6 uur 's ochtends doodmoe toekwamen. Waar het ontbijten was ... tussen 7 en 10.

Met terugkomen zouden we weer zondagavond vertrekken ...
    Bellen ze ons zaterdagavond om 12 uur uit ons bed dat we wel héél snel zullen mogen inpakken, want dat onze vlucht 12 uur is vervroegd naar zondag om half 11. En dat de touroperator ons om half 7 zal komen oppikken!
    Halve nacht ingepakt, nog effe paar uur slaap ... om dan uiteindelijk weer es 4 uur vertraging te hebben ;).

Rhodos twee jaar ervoor was ook leuk.
    Met terugkomen namelijk 8 uur vastgezeten.
    We vertrokken normaal om 9 uur 's avonds op een zondag ... dat werd nu dus midden in de nacht.
    Héél gezellig overigens met ... een ijskoud vliegtuig nadien (midden in de nacht) en 3 (!) dekens aan boord! Mijn zusje - toen een jaar of 10 en doodmoe - had 1 van die 3 dekens overigens.
    Mochten we overigens nog bijbetalen voor de parking op de luchthaven hier in BE ook :( ...

Er waren toen overigens mensen op onze vlucht die 's maandagochtend om 9 uur op kantoor werden verwacht ;) (we hadden onze bagage om half 9) ...
    Mijn ouders zijn ook thuisgekomen en hebben direct hun winkel opengedraaid.

Met een bus reis ik niet graag. Daar doe ik nooit ook maar één oog op dicht.

13. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    4,672
    591
    113
    Groningen

Geen kind mee nee. Maar manmanman wat had ik nog 0 vertrouwen in die vliegreis!
    Ik weet nog dat ik door de zenuwen iets te hard tegen mijn man zei, als we gaan, dan gaan we met zijn allen :D Dat vonden de mensen om ons heen niet zo grappig hihi

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Eén keertje zou ik om 18 uur 's avonds vertrekken, werd uiteindelijk 0.00 's nachts...echt drama. Want we hoorden het pas op het vliegveld, ik reisde alleen en elke keer dachten ze over een uur te kunnen vertrekken....not....Gezellig als je de hele avond op een doodstil Schiphol zit!

Andere keer vlogen we om 24.00 uur terug naar Nederland, oudste was toen 1,5 jaar, hartstikke gezellig en wakker tot we gingen opstijgen en ze op schoot moest blijven zitten....krijsen gillen slaan schoppen echt he-le-maal over de rooie dus het hele vliegtuig verdraaide z'n nek om te kijken welk kind zich daar zo aanstelde, haha. Gevolg was wel dat ze na 10 minuten in slaap viel en de rest van de vlucht heeft geslapen, dus toen was iedereen het weer vergeten geloof ik ;).

En nog veel meer van die rare vliegtijden. Altijd lachen met die charters.

15. femmy

femmy Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,061
    0
    0
    Administratie
    Op new york vliegveld 4 uur in de rij gestaan voor paspoortcontrole incl. storing en geen drinken daarna ook nog eens geen koffers dat was toen op schiphol al misgegaan. Zo'n new castle boottrip, we hadden windkracht 12 en dachten dat ons laatste uur geslagen had!

Share This Page