Afgelopen zaterdag bijvoorbeeld voelde ik me het grootste gedeelte van de dag goed.. We sliepen toen in een hotel vanwege een conventie. Toen zag het er zo uit: Ontbijt: 1 mini-croissant, 1 mini-pannenkoek, 1 mini-muffin met chocoladestukjes, twee schijfjes watermeloen, bak yoghurt met muesli, twee glazen sinaasappelsap Tussendoor: Paar handjes paprikachips Lunch: Broodje kroket, half broodje gezond (zat heeeeeel veel boter op en daar hou ik niet van, dus rest aan vriendlief gegeven..), flesje chocomel Tussendoor: Paar handjes paprikachips, 2 koppen groene thee Avondeten: Bakje patat met mayo, frikandel speciaal, flesje fristi Tussendoor: Rest van de paprikachips en nog een stuk of vijf Pringles Verder nog gedronken: Meer thee, water en een aardbeiensmoothie Ook niet helemaal zoals het hoort, maar toch
Vanmorgen een bak yoghurt met perzik Vanmiddag 2 boterhammen 1 met jam en kaas en 1 met filet. Vanavond Chili con carne Tussendoor een reepje kaas en een bak salade
Je hebt wel netjes tussendoortjes op Hier vandaag: O: 2 volkoren botherhammen, 1 met kaas, 1 met pindakaas T: 2 rijstwafels L: 125 gr frambozen, 150 gr yoghurt, 2 el lijnzaad T: 1/2 banaan (andere 1/2 voor mijn zoon), 2 rijstwafels A: wat ik gisteren zou eten, sambalboontjes, volkorenrijst en kipbraadsticks. Na: schaaltje optimel yoghurt, schaaltje aardbeien
Ik doe ook een keertje mee: O: 250ml optimel kwark met krokante muesli met noten en een banaan er door L: croissant, bakje visfriet en een mango D: gebakken aardappeltjes en bloemkool met kerriesaus Geen dag uit duizenden
Ontbijt: Yoghurt met muesli en honing Tussendoor: 1 vijg Lunch: 4 crackers met kaas en tomaat Tussendoor: 1 stukje stokbrood met Nutella en een broodje met kaas en tomaat Avondeten: Zilverliesrijst met gemengde groenten en een salade van tomaat, komkommer, feta en balsamico Vanavond nog wat druiven, perzik en een wortel Heb vandaag naast water ook wat Turkse thee op met honing!
Ontbijt: Druiven en beker chocomelk Lunch: Itiliaanse bol met kip, spek, sla en saus (Ook wel een dutch fat Chicken genoemd..) en glas verse jus Tussendoor: Halve sinaasappel en druiven. Avondeten: Schaaltje mais, halve komkommer en groot stuk gerookte zalm.. Verder muntthee en water gedronken.. Beweging: 100Squats, 100 buikspieren en half uurtje gewandeld.
Gisteren: Ochtend: 2 cracotte met hagleslag en fruitontbijt Fruit Middag: Broodje gezond met halfvolle kaas, kipfilet, gekookt eitje, komkommer, tomaat en lente ui. Magere melk 2 ontbijtkoeken Avond: Bami met kip Vla Fruit
Die dagen heb ik regelmatig Moet dan ook wel een kilo of 5 aankomen.. Nu met de zwangerschap lijkt het iets makkelijker te gaan, haha
Ontbijt: Yoghurt met muesli en honing Tussendoor: 4 crackers met kaas, tomaat en komkommer Lunch: 2 broodjes met kaas, tomaat en komkommer Tussendoor: Wortel Avondeten: Zilvervliesrijst met snijbonen/ui/tomaat en wat brood Vanavond nog wat druiven, een perzik en een wortel. Wordt wel moeilijk, mannen zijn voetbal aan het kijken met chips, pizza en er is ook een taart meegebracht... Gedronken: water en 2 kopjes Turkse thee met honing
Vandaag gegeten: - home made granola met yoghurt en rozijnen - 4 crackers met pindakaas en fruitbeleg met vers geperste sinaasappelsap - tussendoor: banaan, appel en handje noten - avondeten: zelf gemaakte kipcurry met groenten en volkorenrijst met een tomatensalade - toetje: aardbeien, druiven met een klein beetje gesmolten pure chocolade om daarin te dippen - avond (nu): zojuist een plakje home made bananenbrood gegeten.
Niet helemaal tevreden met mijn eetkeuzes van vandaag: O: 2 cracottes met light smeerkaas. T: 3 kleine crackers met sesam en lijnzaad. L: een half pizzabroodje. (Vieze smerige vette hap) T: eierkoek. (Van de bakker en ook niet te eten, droge knoei) D: grote visstick, gebakken aardappelen met spek en uit er tussen, kabeljauw uit de oven en komkommer en tomaten. T: Franse magere kwark met aardbeien. 2 liter water en 3 grote koppen thee. Morgen weer een gezond dagje.
- 3 beschuiten met muisjes - bakje cruesli (4 noten) met halfvolle vanilleyoghurt - 2 pakjes lu minicrackers (zongedroogde tomaat) - 1 wrap met gehakt, veel verse groente en buritokruiden en bakje rauwkost Morgen maar weer eens fruit halen.
Ontbijt: Twee bruine boterhammen en twee gebakken eieren.. Tussendoor: Banaan en rijstenwafel. Lunch: Bruin meegranen broodje met plakje kaas Tussendoor: Twee pruimen en stuk of zes ansjovisjes Avond: Twee koppen kippensoep en sla met handje noten, appel en geitenkaas. Gedronken: groene thee en water
Vandaag: Pap Boterham met gekookt ei en beetje light mayo [half uur fietsen naar werk] [op werk 100 treden ofzo gelopen ivm verhuizen werkplek] Ongeveer 150 gram blauwe bessen appel boterham met light jam boterham met smeerkaas 150 gram wortels 2 snoepjes kit kat [half uur fietsen naar huis] boterham met jam boterham met smeerkaas perenijsje [half uur 30 days shred] wat chocola 6 chipjes stukje stroopwafel 1555 calorieën en bij de eetmeter van het voedingscentrum alles in het groen . Wil eigenlijk wel iets minder snoepen maar ik vind het zó moeilijk! Wegen heb ik even niet gedaan, durf niet zo goed. Voel wel dat ik strakker word
Over de hele dag verspreid (dus niet echt concreet onder te verdelen): - Acht geroosterde boterhammen (niets erop) - Twee plakjes bananencake met een laagje chocolade - Bij de ijssalon een bananensplit met een banaan, bananenijs, chocoladeijs, hazelnootijs en slagroom. Qua drinken water en thee. Snap niks van m'n keuzes, want ik hou helemaaaal niet van banaan.. Geen inkopen kunnen doen omdat de keuken twee uur later dan het afgesproken tijdvak kwam en bijna vier uur duurde, en ze natuurlijk de deur uitstapten drie minuten voor alle supermarkten sluiten.. Morgenochtend dan maar.. *zucht*
Van gister... O: kaasbroodje T: 2 bananen L: 2 boterhammen met avocado T: 250gr druiven D: 2 meergranen tortillas met kaas, jalapenos, tomaat en salsasaus
Laat ik ook eens mee doen.. O: Niks T: Halve banaan L: Aardappels, bruine bonen, kipschnitzel T: Een paar snoepjes, en 2 grote volkoren koeken D: 2 boterhammen met komkommersalade en cup-a-soup T: 6 aardappelkroketjes Bewegen: Ik loop, door t huis heen, naar de supermarkt etc, verder niks, maar meer is niet nodig met mijn gewicht haha
Ontbijt: 500 ml yoghurt tussendoor: handje walnoten Lunch: 2 gebakken eiwitten met kipfilet en sla tussendoor: schaaltje druiven avondeten: pannenkoeken Beweging: net 110 squats gedaan en verder ga ik niks doen!