Ik vroeg me af of jullie nog tips voor me hebben, mijn kereltje en ik hebben helaas last van spruw wat eigenlijk ook al de zoveelste hobbel is in ons borstvoedingsverhaal... Ik wil dit dus zsm kwijt en ook voorgoed (of tenminste, niet meteen weer opvlammen) kwijt. Maandag bij de huisarts nystatine voorgeschreven gekregen, omdat E nog zo klein is wil hij eerst bekijken of dit werkt. Ook een tube miconazol meegekregen voor de hardnekkige luieruitslag, die smeer ik 's avonds ook bij mezelf waarna ik er een goeie laag bepanthene overheen doe, na elke voeding gebruik ik bij mezelf ook lanoline zalf om het geheel zuurstofvrij af te sluiten omdat schimmels dat niet fijn vinden (las ik ergens) Elke dag schone bh's en na elke voeding schone zoogcompressen en de was draait op 60 graden. Ondertussen ook gentiaan violet besteld om na de nystatine te gebruiken als de eerste kuur nog niet voldoende heeft geholpen. Iemand nog tips?
Oh, wat naar voor je zeg... Ik ben een expert op dit gebied (helaas..) dus misschien zou ik je nog kunnen helpen? Bij mij scheelde het heel veel als ik zelf zo weinig mogelijk suikers at/dronk. Schimmels leven van suiker en steken elke keer weer de kop op. Ik zorgde er ook voor dat mijn weerstand zo hoog mogelijk was, want bij een lage weerstand steken schimmels ook de kop op. Tijdens mijn laatste bv periode heb ik 6 mnd last gehad van candida.(= de schimmel die spruw veroorzaakt) 0Op het laatste ben ik gestopt met het smeren van als die smeerseltjes. Mijn tepels werden er helemaal week van, waardoor de kloven niet konden genezen. 't Was heel erg tegen mijn gevoel in, maar het heeft geholpen! Binnen een week was ik van de klachten af en daarna heb ik 9 mnd zonder candida gevoed. Komt de spruw bij jou vandaan en besmet jij je zoontje of is het andersom? Gentiaan Violet is trouwens ook een goed alternatief, ik heb dat ook een tijdje gebruikt. Ik hoop dat jullie snel van de spruw af zijn!
wij hebben ook 8weken zitten tobben met spruw en vooral mijn dochter had er last van bij der billetjes we begonnen met maiconazol , toen nystatine en als laatste wat ook echt geholpen heeft icm goede hygiene was Ketoconazol .
tis begonnen bij mijn kereltje dus dat scheelt wel, hij steelt duidelijk mijn weerstand (ben net ook ruim 5 dagen bezig geweest met buikloop...) Minder suikers dus, dan ook de eenvoudige koolhydraten laten staan? Tis de verkeerde naam geloof ik maar toch, suikers is een enkel molecuultje, eenvoudige zetmelen/koolhdraten zijn er 2 en een treintje zijn de moeilijk verteerbare uit volkorenproducten.... Nystatine lijkt hier wel al aardig goed aan te slaan, het tongetje is alweer redelijk schoon (zaten echt witte bobbels op, ook al een tijdje maar hij had nergens last van en ik ook niet dus dacht niet meteen aan spruw, klachten begonnen bij ons beiden pas dit weekeinde) Maar goed, flesje nystatine gaat zowiezo op, ik wil minimaal 5 dagen spruwvrij zijn voor we stoppen met behandelen.
Hier ook weken last van spruw Krijg alleen nystatine van de ha, die wil mij geen miconazol voorschrijven, en ben nu alweer met het 3e flesje bezig. Ga nog wel gentiaan violet bestellen en daar begin ik dan volgende week mee. Gebruik trouwens ook biologische kokosolie (las de tip hier op het forum) en daar smeer ik mijn tepels dan maar mee in (baat het niet dan schaadt het niet denk ik dan maar ) maar hopelijk is het nu snel over. Hij heeft het ook alleen maar op zijn tong en we zijn er pas ook laat achtergekomen. Hier dus ook alles op 60 graden wassen, schone pads en bh's en verder ook geen andere tips dan die al gegeven zijn. Ik heb zelf geen last gelukkig en mijn zoontje zo te zien ook niet, alleen drinkt hij sinds hij spruw heeft niet meer uit een flesje en zuigt hij geen vacuum. Hopelijk gaat hij het wel weer doen als de spruw helemaal over is want het is toch wel erg makkelijk als ze uit een flesje drinken..
Hier ook zoooooooo'n problemen met spruw gehad!! Steeds weer naar de huisarts, steeds weer nystatine, dokter wilde niets anders geven. Had me voorgenomen dat als de afgelopen nystatine 'kuur' niet aan zou slaan ik aan de gentiaan violet zou gaan. Gedurende de laatste kuur heb ik veel gekolfd om mijn borsten rust te geven, omdat ik zelf ook heeeeel erge spruw had, mijn dochtertje dronk door haar spruw slecht, hapte fout aan, dus weer kloven, ik nog meer pijn dus verzet, dus nog slechter aan te leggen dochter etc etc etc... Tis me toch een getob met die spruw Succes ermee!!
klopt alleen heet het dan voetschimmelcreme maar die kan je alleen gebruiken op je tepels of de billen van je kindje , mag je niet in het mondje smeren zoals de daktarinzalf (die dikke drap) misschien schrijft de HA het daarom niet (graag) voor omdat het nogal eng is om te gebruiken als je het doet als in de bijsluiter is omschreven .
Hier nog zo'n spruw ganger:x.. Micanozolcreme kan je bij de apotheek krijgen het heet daar ook gewoon zo... Vergeet ook niet je handdoek elke x te vervangen.. de rest is volgens mij al genoemd! Succes!! Hier komt het helaas regelmatig terug. Mijn dochter krijgt tot 6 mnd antibiotica en haar weerstand is daardoor K. We zijn er beide onwijs vatbaar voor. Ik gebruik voor in haar mond Dactarin (goed opletten met smeren, niet te dik. Dan kunnen ze stikken). Na elke voeding behandel ik haar mondje.