Zijn er hier meerdere dames die last hebben van incontinentie na de zwangerschap? Mijn zoon is nu 3 en ik heb er NOG STEEDS last van! Ik vind dit echt zo vervelend en vies! Weet iemand wat je hier aan kan gaan doen? Voor de dames die het hadden, wat hebben jullie er aan gedaan?
Ik heb nog wel enige vorm van incontinentie, maar alleen in specifieke gevallen. In hoeverre heb jij het?
Bij niezen en op random momenten (ook snachts) zo heb ik het even een tijdje niet en zo in ene wel, ik lek dus niet heel de dag door ofzo mja fijn is anders >.<
Mijn zoontje is bijna 2,5 en met niezen heb ik er ook nog last van. Dan moet ik echt mn benen gekruist houden. En met springen heb ik er ook nog wel last van. Ik weet dat je bekkenbodemoefeningen kan doen om het te verbeteren, maar zelf eigenlijk nog niet gedaan...
Mijn advies is om even langs de huisarts te gaan. Zo kan jij bijv verwijzing krijgen voor bekkenbodem fysio dan wel verwijzing naar de gyn. Want echt voor iedere vrouw die hier ook last van heeft het hoeft niet en er zijn genoeg oplossingen voor!!
Ook hier iemand die er nog last van heeft. De momenten die ik lastig vindt zijn met hoezen, niezen, trampoline springen, touwtje springen. Ik moet dan echt mijn best doen om mijn spieren in te houden. Wat ik er tegen doe is elke dag een inlegkruisje (groter en dikker formaat), ik probeer zo nu en dan mijn spieren te trainen door ze in te houden en dan weer loslaten. En voor de rest ...acceptatie haha!
Ik denk dat ik inderdaad maar naar de HA gaat, elke keer een inlegkruisje gebruiken is niet de oplossing voor het probleem zelf. (Ik weet trouwens niet of ik er last van heb met springen ofzo, ik spring namelijk nooit haha) Ben iig blij te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem haha
heb me sufgewerkt aan bekkenbodemspieren.. maar helaas.. nog steeds incontinent.. met niezen, met hard lachen of schreeuwen, bij zwaar tillen.. als ik zwaar verkouden ben en veel moet hoesten of niezen..gebruik ik maar een maandverbandje om de boel tegen de houden..
Nope.. helpt ook niet dat ik 4 kids heb en al wat ouder ben lol... boel wordt dan al zwakker hahaha ach ja..