Brandend maagzuur, tips?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door madelein, 27 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Hoi allemaal,
    Ik ben op zoek naar tips tegen brandend maagzuur. Ik heb al een ruime week enorm last van zuurbranden. Begint na de lunch en houdt tot in de nacht aan. Ik heb nu gaviscon gehaald maar dat helpt nog niet erg...
    Verder ben ik allergisch voor melkproducten dus melk of vla is geen optie...
    Wie heeft er goede tips?

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beperk zure dingen qua eten en drinken zoals sinaasappels of sinaasappelsap.
    Misschien dat er iets homeopathisch is wat werkt? En niet te snel na het eten gaan liggen.

3. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

Valt helaas niet veel aan te doen, ik heb er nog steeds last van en heb al alles geprobeerd.

Je kan ook eens Maalox proberen (ook zonder voorschrift bij de apotheek, hier in België toch)

4. Diortje

Diortje Actief lid

7 mrt 2013
    197
    0
    0
    Rotterdam
    Mag je geen rennie? Die helpen bij mij nog steeds erg goed.. Heb er ook al maanden last van,. Ene dag wat meer als de andere, hangt er maar net vanaf wat je eet...

5. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Rennie...maar die helpen bij mij niet meer.
    Ik ga nu Maalox of Regla-ph halen bij de apotheek.
    Als dat niet werkt omeprazol via de huisarts.

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Rennies schijnen niet zo goed te zijn voor het kindje? Vertelde de huisarts gister toen ik die belde..

7. boeboe

boeboe Bekend lid

23 apr 2012
    628
    0
    0
    volgens mijn zusje Anta gel...dat schijnt goed te zijn..
    ik heb het ook steeds vaker heb nu nog Rennie dat helpt vooralsnog
    maar ja het wordt steeds erger..dus ik ga dat ook maar s proberen

8. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Nooit gehoord dat Rennies niet goed zouden zijn...
    Heb gisteren zelf Anta gel bij de apotheek gehaald. Mijn slokdarm fikte snachts weg...vannacht nergens last van gehad.

9. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.778
    1.131
    113
    Vrouw
    Ik heb van alles geprobeerd.... Antagel, Gaviscon, Rennies.... niks hielp en ik werd overal kotsmisselijk van :(

Toen begonnen met Omeprazol, elke ochtend 1, en nergens last meer van :D Kan ook alles weer eten en drinken!

10. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Als je per dag aan t max aantal Rennies zit, kan t schadelijk zijn voor je placenta.
    Dan kan je idd beter Antagel halen bij de apotheek.
    En voor t slapen gaan een groot glas melk leegdrinken, dat hielp bij mij erg goed.

11. GreyhoundLover

GreyhoundLover Actief lid

22 nov 2012
    199
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb een slecht werkend maagklepje en slik al jaren omeprazol, eentje per dag in de ochtend voor je eten en je kan er echt 24 uur tegenaan. Ik kan niet meer zonder. Ik ben ook begonnen met rennies etc maar dat helpt op den duur niet meer. Je kan nog perpermunt proberen maar dat werk maar even. Probeer in elk geval dingen te vermijden als koolzuurhoudende dranken, kruidig eten (speculaas etc) maar ook banaan en bijvoorbeeld wit brood werk slecht op je maag. Succes meid, weet wat het is die zuurbranden....

12. Baukje81

Baukje81 Lid

29 dec 2006
    63
    0
    0
    Noord-Nederland
    Hier ook erg veel last gehad van maagzuur tijdens de zwangerschap. Ik heb ook ban alles geprobeerd! Echter zonder resultaat. Toen Omeprazol gehaald in de winkel (eerst nagevraagd bij de huisarts of het mocht) en het verdween als sneeuw voor de zon! Echt top spul. Een serieuze aanrader. Succes!

13. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Bedankt voor alle tips!
    Het is wel iets gezakt, alleen misselijkheid komt er voor in de plaats lijkt het. Goed teken ;)

14. Cato1981

Cato1981 Actief lid

23 apr 2013
    422
    3
    18
    Ik heb reflux tijdens mijn zwangerschap. Niet plat liggen, iets omhoog. Antagel helpt tegen de brandende keel. Daarnaast heb ik Omperazol van de huisarts. Melk is niet goed tegen maagzuur dit zorgt voor extra aanmaak slijm waardoor de maagzuur juist toeneemt. Daarnaast zijn Rennies ook fijn. Probeer op tijd medicatie uit want als zoals bij mij je maag en keel helemaal kapot zijn gebrand en je hierdoor nachten aan het hoesten bent is het eigenlijk dweilen met de kraan open.

Belangrijk is goed opletten waarvan jouw maag het zuur krijgt. Ik heb het weer niet van koolzuurhoudende dranken maar bijvoorbeeld wel van pindakaas. Ook helpt bij mij iets in de maag hebben.

Succes, het is echt heel vervelend zuur.

Ik heb trouwens nergens gehoord dat er een limiet zit aan Rennies. Ik kreeg Antagel van de huisarts daar zit wel een maximum aan.

15. xAnke

xAnke Niet meer actief

Rennies!

16. xAnke

xAnke Niet meer actief

3 uren voor het slapen gaan niet meer eten helpt voor mij ook goed.. dan kan ik lekker plat liggen te slapen!

Deel Deze Pagina