yoghurt/vla kauw ik, geen idee waarom nibbits; ik eindig altijd met een rode, een gele kan echt niet groenten; ik doe overal mayonaise over anders smaakt t niet. wokkels; die draai ik helemaal rond in mn mond en dan met mn tong het zout eruit draaien, daarna opeten.
Hier vele rare eetgewoontes... - shoarmarollade op rijstwafel - kauwen op alles dat vloeibaar te eten is, maar ook me thee drie keer door mijn mond laten gaan voordat ik het doorslik (is net geen kauwen meer te noemen) - extra boter op brood ed. - dwangmatige volgordes om dingen te eten; eerst bovenkant brood, eerst alle bruine m&m met andere kleuren volgend, meestal rood als laatste, eerst harde stukken speklap daarna het zachte - bij kippensoep of vermicellisoep eerst alle inhoud eten en dan meestal het vocht laten staan... Vroeger altijd de witte randjes van berliner of leverkaas apart houden en dan ze op ontbijtkoek stoppen... Tegenwoordig hebben we deze producten niet meer zo vaak in huis... Manlief heeft minder trekjes, maar gooit overal pindasaus overheen...
Als ik yoghurt met cruesli eet (meestal 's avonds), moet de verhouding yoghurt/cruesli precies goed zijn. Dat is normaal 40/60. Als het meer of minder is, lust ik het niet meer
Mijn man heeft ook nog wel een op z'n zachtst gezegd "vreemde" eetgewoonte; Hij eet het liefst vanille vla met slagroom, m&m's en mergpijpkoekjes al lepel.
Mijn rare eetgewoonte: * ik blaas tegen schepijs (alsof het nog moet afkoelen ) * autodrop, ik sorteer het eerst op kleur, en dan eet ik eerst het minst lekkerste op en de lekkerste bewaar ik als laatste, de oranje kleur. * ik eet eerst de aardappeltjes,dan de groenten en het vlees altijd als laatste * ik vind een boterham met jam en kaas heerlijk, of sambal en kaas, of pindakaas en kaas, of mosterd en kaas Verder weet ik het eigenlijk niet
ik eet brie met pindasaus als ik borrelnootjes heb knaag ik eerst de buitenkant eraf, daarna eet ik de pinda kaas eet ik met chilisaus
*chips lik ik eerst af *chocola eet ik op verschillende manieren -ik knaag erop zodat het als kleine schilfertjes in mn mond komt - bijt er een stuk af en laat het smelten in mn wang -gewoon kauwen en doorslikken *koeken met een vulling: eet ik eerst de vulling op *oliebollen met poedersuiker: onder in de zak blijven altijd stukjes suiker met vet liggen, zoooo lekker. *van borrelnootjes bijt ik eerst het omhulselding af *na het bakken van spek ga ik na het eten stiekem bij de pan en eet ik het vet alsof het soep is