Momenteel ben ik 29 weken zwanger van een 1-eiige tweeling, sinds 2 dagen is mijn buik vanaf het moment dat ik opsta tot ik weer ga liggen keihard. Vanaf week 16 heb ik al harde buiken gehad, dit was een paar per dag, die ongeveer een minuut/paar minuten aanhielden maar nu houdt het dus continu aan, het zwakt niet af tot ik weer ga liggen, pas dan ontspant mijn buik weer. Ik ben sinds een week gestopt met werken, op advies van mijn gyneacoloog (baarmoedermond was in 2weken tijd verkort naar 3cm) dus echt extreem inspannen doe ik me niet meer. Heeft iemand hier ervaring mee? Uiteraard heb ik het ziekenhuis al gebeld en ze vertelde dat zodra het afneemt en weer opkomt ik langs zou moeten komen, maar omdat het nu constant is en dus niet regelmatig (contracties) ik het gewoon kon blijven aankijken. Toch maak ik me wat zorgen, heeft iemand dit ook gehad?
Heehee meid, ik had dit ook rond die termijn. Rustig aandoen is het enige wat je kan doen volgens mij... En misschien een warme douche pakken, of warm bad. En als t erger word: Zh bellen! Maar dat had je al begrepen volgens mij
Dank je voor je snelle reactie! Na hoelang is het bij nou weggegaan of heb je er elke dag last van gehad? Ik zie dat het niet lang meer duurt voor je moet bevallen, spannend zeg, alvast heel veel succes! De gyneacoloog zei zodra het niet 1 constante maar meerdere regelmatige worden ik langs moet komen, heb maandag gelukkig weer controle dus ben benieuwd of mijn baarmoedermond de laatste 2 weken ook weer korter geworden is, ondanks ik gestopt ben met werken.. Ga proberen zo min mogelijk te doen en lekker in bed liggen
Dat weet ik niet meer precies, volgens mij tot week 34 volgens mij. En klopt, als t goed is binnenkort komt ie! Al vermoed iedereen rond kerst, want hij laat wel érg op zich wachten haha! Doe maar lekker rustig aan, laat je lekker pamperen en niet teveel aan denken. Al is dat laatste een beetje lastig hihi.
Mijn urine wordt elke 2 weken gecontroleerd, maandag heb ik weer een afspraak dus ook weer urine afgeven, heb inderdaad gelezen dat je daardoor een constante harde buik kunt krijgen.
Niet uit eigen ervaring Maar vriendin van mij was zwanger van 2ling en ahd dir ook... dat ik nog zei van je moet echt rustiger aan gaan doen.. volgens haar gyn kwam het door het harde groeien.. ze heeft echt 10 stappen terug moeten doen.. en daarna was het weg.. Heel veel succes met de laatste weken. Probeer je rust te pakken..
Kan misschien inderdaad een groeispurt zijn van de babies, ben benieuwd morgen bij de controle wat er gezegd wordt. Ik merk wel hoe minder ik doe, hoe minder last ik heb. Dat maar proberen doen dan, dank je wel jij ook succes met je zwangerschap!
Ben benieuwd wat ze morgen bij de controle tegen je zeggen. Ik heb hetzelfde sinds afgelopen dinsdagnacht. Ben nu 28+1, ook een eeneiige tweeling. Bij mij wordt mijn buik wel rustig als ik ga liggen. Daarnaast zijn het 2 ontzettend drukke kinderen en heb ik het gevoel dat de onderste ingedaald is. Heb afgelopen week ook gebeld en ze zeggen precies hetzelfde. Bellen als je in rust meer dan 6 harde buiken per uur hebt (dus om de 10 minuten). Ik ben vorige week nar halve dagen werken gegaan en hoop dat dat voldoende is. Daarnaast doe ik thuis heel weinig, iedere keer weer gaan liggen. Succes met de controle, laat je het weten morgen?
Dank je wel.. hier ook echt rustig aan doen.. al weken... Dus weet hoe het is om een stap terug te moeten doen.. maar soms is het gewoon het beste 😆
Denk aan je kindjes hoor ts. Zijn er nog dingen die je misschien door iemand anders kan laten doen? Neem echt je rust!
Wat leuk dat we zo dicht bij elkaar liggen qua termijn! Hoe ervaar jij je zwangerschap? Ik moet zeggen dat het vandaag beter gaat en m'n buik niet altijd meer hard is zodra ik sta/loop. Bij mij zijn ze ook echt ontzettend druk, ik voel ze bijna heel de dag door! Moet je ook elke 2 weken op controle? Ik ben sinds een week op advies vd gyneacoloog moeten stoppen met werken, ik werkte fulltime in een kledingwinkel en dat werd wel echt zwaar.. Ik zal zeker laten weten hoe het ging, probeer jij ook wat rust te pakken, het heeft wel echt effect op de harde buiken!
Mijn man doet (bijna) alles in het huishouden en neemt zo veel mogelijk van me over dus dat zit wel goed, vindt het zelf alleen moeilijk om een hele dag te liggen, zeker met die buik haha, elke houding is niet zo comfortabel maar ik weet waarvoor ik het doe
Zeker leuk! Onder zwangerschapsclubs zit een topic voor tweelingmoeders, daar zijn er nog meer rond dezelfde termijn. Ik merk inderdaad dat rust wel goed doet, alleen vind ik het erg lastig om dingen te laten liggen, zowel thuis als op het werk. Ik werk nu nog 3 halve dagen per week en ga met 30 weken volledig stoppen. Moet inderdaad ook iedere 2 weken op controle. Vind dat zelf erg prettig, want dan heb ik bevestiging dat het goed gaat. Vind deze zwangerschap nu zwaarder als mijn vorige (eenling, 2012), ondanks dat ik toen al veel eerder klachten had (peesontsteking/bekkeninstabiliteit), het groeien is bijna niet bij te houden. Dat vind ik lastig. Maar wetende dat het nog ongeveer 9 weken duurt en de klachten toe gaan nemen vind ik een naar idee. Ben benieuwd hoe je controle was.
Vanmiddag op controle geweest en weer helemaal goedgekeurd, jippie! Mijn baarmoedermond is zelfs langer geworden ipv verkort dus dat stoppen met werken en niet veel doen helpt wel degelijk. De babies lagen al bij 16 weken met hun hoofd beiden naar beneden, er is er nu 1tje gedraaid, gelukkig ligt de laagste nog wel met z'n hoofd naar beneden.. Hopelijk draait de ander nog terug! Ze schelen minder dan 10gram van elkaar, heel opmerkelijk bij dit termijn voor een eeneiige tweeling zei ze, maar heel fijn wel! Ben weer gerustgesteld