Eetgewoontes

Discussion in 'Zwangerschap' started by talithatje, Jun 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
    Heerlijk pittig eten... en ben ook iets meer zoetekauw aan het worden (rozijntjes, ijsjes en ik vind zelfs chocola lekker = heel raar voor moi). Melk gaat erin alsof het limonade is (dronk hiervoor enkel melk in een koffieverkeerd en die dronk ik al niet heel vaak).

In de eerste weken kon ik gruwelen van een ei, terwijl ik voor mi9jn zwangerschap gemiddeld 5 eieren per week at (verwerkt in gerechten meegeteld). Kip heb ik nu helemaal geen zin meer in en ook noodle hapjes mag je lekker bij je houden.

En wat niet mag, maar wel veel zin in, filet american en een perfect gebakken ossehaasje... en wilde gerookte zalm (niet kweek... die ruikt minder lekker namelijk).

2. Olivia4

Olivia4 Lid

Apr 12, 2009
    35
    0
    0
    Manager
    Amersfoort
    Ik ben ook enorm veranderd qua eten!

Ik heb helemaal niets meer met chocola (heeel vreemd...) en lustte ik voorheen geen appelsap - nu is dat het goddelijkste drankje dat ik ken... :p

Ik was ook niet echt een fruiteter en nu gaan er bakken met fruitsalade door. Omdat ik de hele dag door eet kan ik absoluut geen 3-gangen, of zelfs 2-gangen menu meer op. Ook wennen... ;)

En blijkbaar heeft mijn lijf behoefte aan calcium, want kwark (met fruit natuurlijk!) kan ik ook de hele dag wel eten.

3. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

Feb 5, 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Ik hield voor mijn zwangerschap absoluut niet van zoete dingen, maar nu zit er standaard een reep chocolade in mijn tas en kan je me 'snachts wakker maken voor vanille vla. Sowieso is alles waar vanille in zit geweldig, heb me vorige week helemaal misselijk gegeten aan een Mona Vanille pudding (zo eentje voor 4 personen :)).

Wat ik echt niet meer moet is aardappelen. Niet dat ik nou zo'n aardappeleter was voor mijn zwangerschap, maar nu krijg ik al rillingen bij het idee. Doe mij maar lekker rijst en pasta!

4. sitara

sitara Bekend lid

Jan 16, 2009
    528
    1
    0
    oja
    inderdaad, aardappelen

was ik altijd verzot op
    tot die ene dag in het begin van mijn zwangerschap (20weken)
    dat ik een paar aardappeltjes in de pel at en ze er 10 min later weer uitlagen, met de rest van wat ik die dag gegeten had
    het rare was dat ze me op dat moment nochtans gesmaakt hadden!

jakkes, hou ze dus maar ver uit mijn buurt!

5. prrrsam

prrrsam Bekend lid

Jan 1, 2009
    987
    1
    18
    In het begin had ik ineens grote trek in smeerkaas en kaassouflés, maar nu word ik al misselijk bij het zien van een kuipje smeerkaas ;)

Nu heb ik echt al tijden een passie voor verse witte bolletjes met boter en gekleurde hagelslag :D

6. misslizzy

misslizzy Bekend lid

Sep 12, 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    hahah grappig om te lezen. Ik at bijna nooit kaas en in het begin van mijn zwangerschap at ik het juist heelll graag. Aardappels staan niet zo op mijn favo menu. Wel lust ik graag Mac patatekes en zoetigheid. Van te veel chocolade kan ik heel misselijk worden. Ik vind fruit wel lekker maar moet me er echt toe dwingen om het te eten... dat schoonmaken.. tja ben nu beetje lui uitgevallen.

7. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Koffie...... ik krijg het gewoon echt niet meer weg. Alleen die lucht al! Verder heb ik eigenlijk geen gekke passie voor eten ontwikkeld, behalve mosterd dan. Heerlijk op een broodje met kaas! Of is dat wel gek??? :D

Share This Page