Eethoek interieuradvies gezocht

Discussie in 'De lounge' gestart door Adje, 17 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.736
    113
    Bank draaien kan ook niet... Tenzij we besluiten om maar gewoon geen gebruik te maken van onze tuindeuren :roflmao: De bank zou de hele opening blokkeren, dus helaas geen optie.

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.076
    12.030
    113
    Als je de tv aan de andere kant plaatst, kan je het lange gedeelte van de bank voor de tv plaatsen. Ik denk dat dat meer rust creeert.
    Dan is er wellicht ook meer ruimte om de tafel een kwartslag te draaien.

Ik begrijp overigens dat jullie het zonde vinden om na 2 jaar een nieuwe tafel te kopen, maar woongenot vind ik belangrijker. Je zou op marktplaats kunnen kijken, en daar ook je eigen tafel op kunnen aanbieden. Dan hoeft het niet veel te kosten. (Onze tafel was achteraf te groot, hebben we via MP verkocht en een nieuwe bij karwei gekocht die het prima doet)

3. Deliana

Deliana Niet meer actief

Kan je de kast tegen de muur naast de speelplek niet weghalen en daar de bank neerzetten? Zo creëer je in één klap veel meer ruimte in de woonkamer. Ik weet niet wat er in zit maar als je een grote opruiming houdt, moet het vast lukken om de kast weg te laten.

Of de kast tegen de muur in de keuken plaatsen? Wij hadden ook een grote verwarming in de keuken, waardoor we niets met de muur konden. We hebben nu de verwarming een stuk verplaatst en ipv een horizontale radiator een verticale geplaatst. Nu staat er een buffetkast tegen de muur in de keuken.

4. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Een hoekbank komt over het algemeen het meest tot zijn recht in een hoek. Maar dan heb je in jullie geval geen goede plek meer voor de tv. Het andere is, dat een eettafel ook het beste tot zijn recht komt als deze vrij staat. Dus of met de kopse kant van de muur af, of gedraaid. En een bankje zonder rugleuning tegen een muur kan prima. Hier al twee jaar zo en de muur nooit hoeven verven. Met twee kleine kinderen.

Ik zou kijken of je hier wat mee kan. En anders nog als tip naar een woonwinkel gaan, doen alsof je van plan bent allerlei meubels daar te kopen, dan kijken ze echt met je mee naar de beste indeling. Vervolgens ben je niet verplicht er ook maar iets te kopen, maar heb je wel advies gehad.

5. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ik zou die kast bij de verwarming weghalen en de bank voor de verwarming zetten, maar wel zo neerzetten dat je er nog bij wijze van tussendoor kunt lopen. Wij hebben ook een hoekbank op precies de zelfde manier bij de verwarming staan.
    Dan kan je de tafel wat naar links schuiven, ik denk dat je dan een 6 persoons tafel daar neer kan zetten omdat je dan aan de andere kant ruimte creëert om een doorloop te hebben naar de keuken.

6. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.736
    113
    De kast is een grote kallax kast (5x5 vakken) en zit nu nog vol spullen die ik wel gebruik. Vooral kookboeken, maar ook speelgoed, knutselspullen e.d. Die kast is te groot om ergens anders te zetten en de bank ook. Op dit moment in ieder geval.

Ik heb wel een hoop nieuwe inzichten waar ik wat mee kan. Maar sommige dingen kunnen dus niet meteen. Ik ga, als school weer begonnen is en zoon naar psz gaat, flink aan de slag in huis. Heb me voorgenomen om op te ruimen alsof ik ga verhuizen en heb al een heel stappenplan klaarliggen. Dus dat zou een hoop ruimte op moeten leveren en dan ga ik kijken wat ruimtelijk én praktisch gezien de beste opties zijn. Misschien dat die kast dan wel weg kan en dat zou weer veel ruimte creëren.

Daarnaast vertelde man doodleuk vandaag (was hij gisteren vergeten :eek::roflmao:) dat alle kinderen als ze een bepaalde leeftijd hebben een enorm bedrag op hun spaarrekening krijgen van schoonouders. Genoeg voor rijbewijs, studie en evt wat huisraad als ze op zichzelf gaan. Dat betekent dat al het spaargeld wat we daar nu voor opzij hebben gezet een andere bestemming kan krijgen. Dus ik zie een stuk meer mogelijkheden, zoals uibouwen. Ben er nog een beetje onderste boven van :oops:

Sowieso bedankt voor alle ideeën! Ik ga alles op een rijtje zetten en dus kijken wat de beste optie is :)

Deel Deze Pagina