Bij 3,5w al iets te zien bij inwendige echo??

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Lizarette, Nov 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lizarette

Lizarette Lid

Sep 4, 2007
    8
    0
    0
    kpn contact
    almelo
    Hallo Verloskundige,

Ik hoop dat je antwoord kan geven op mijn vraag.
    We zijn op het moment een beetje in de war.

We zijn op dit moment al 16 maanden bezig om onze eerste kindje te krijgen. Helaas mocht het nog niet zo zijn dat we zwanger zijn geworden.

Ik ben getrouwd met een vrouw, en we hopen zwanger te worden middels zelf inseminatie met vers sperma.

We zijn vorige week voor het eerst bij de fertiliteits kliniek geweest, deze wilde gelijk een inwendige echo. Hierop was een embryo te zien van ongeveer 1 cm. De dok. Vertelde dat het kon blijven zitten, maar ook mee kon gaan in de volgende menstruatie. Ten eerste vind ik het raar dat er wat te zien was, aangezien je bij 3,5week meestal niets ziet. Ik heb er wel nagevraagd, het enige wat hij kon zeggen was, dat het mee kon gaan met de menstruatie.

Ik kreeg na die inwendige echo, steeds meer steekjes, trekkerig gevoel enz. Ook kreeg ik 2dagen voor mijn ongesteldheid waterige melkachtige afscheiding. Gister had ik roze verlies en nu vandaag is de menstruatie doorgekomen.

Nu is mijn vraag, kun je met 3,5week echt al zo'n grote embryo zien? Zo niet wat zal het dan zijn geweest? De dok. Zei echt het woord embryo. Daarom had ik het nog eens nagevraagd.

Of kan het zijn dat ik blijf menstrueren tijdens mijn zwangerschap? En dat de embryo vorige week 7 weken was, dus ong. 1cm.
    Mijn zus is nl. 5maanden ongesteld gebleven en was ook zwanger. Kan dat in de fam. Zitten?

De testen blijven tot nu toe negatief.

Het is erg verwarrend omdat de dok. Zei dat er een embryo van ong. 1cm zat. Deze bevond zich in de baarmoeder. Hij vertelde dat deze zich had ingenesteld. Maar dat het ook nog mis kon gaan. Tuurlijk snap ik dit.

Wat ik niet snap is dat ik gewoon ongesteld ben elke maand en dat er toch zon grote embryo zichtbaar was. Ik kan pas maandag weer naar de fertiliteits kliniek, hier krijg ik dan weer een echo.

Ik hoop dat u mij hiervoor een beetje gerust kan stellen. Bvd.

Groet, Lizarette.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

bij 3,5 week is er meestal nog weinig tot niets te zien, je kunt evt wel verdikt baarmoederslijm zien en soms een zwangerschapsring, maar het erg vroeg. Ik vraag me dus ook af of ze het echt goed benoemd hebben. Inmiddels ben je weer geweest, ik ben benieuwd hoe het er nu voor staat!

Mirjam

Share This Page