Helaas toch nog striemen (bijna 35 weken)

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mamavanjoshua, Sep 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamavanjoshua

Mamavanjoshua Actief lid

Mar 3, 2009
    211
    0
    0
    Hallo,

Kijk ik van morgen in de spiegel en ja hoor, ik zie dat onderaan mijn buik toch striemen gaan ontstaan.

Ik had echt verwacht dat ik het niet zou krijgen!

Ik ben zwanger van de tweede en bij de eerste is het me toch echt bespaard gebleven! Ik ging ervan uit dat dat nu ook t geval zou zijn, maar helaas.

Ik ben benieuwd hoe snel zoiets zich ontwikkeld of dat het bij een paar streepjes blijft!

Ik heb me wel altijd netjes ingesmeerd!

2. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

Sep 20, 2008
    3,539
    0
    36
    #2 Zomerbries, Sep 26, 2009
    Last edited: Sep 26, 2009
    Smeren schijnt niks te helpen, ik heb met zwitsal mama en bio-oil suf gesmeerd maar toch zit ik eronder helaas. t is je onderhuidse bindweefsel wat scheurt. helaas niet te voorkomen :( Ik smeer evengoed wel gewoon door, maar ja eigenlijk tegen beter weten in :p En denk maar zo je krijgt er iets moois voor terug..

3. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

Sep 20, 2008
    3,539
    0
    36
    He grappig we zijn op precies dezelfde dag uitgerekend :D én dezelfde banner..

4. afrola

afrola Fanatiek lid

Aug 7, 2008
    3,434
    2
    38
    Utrecht
    Je kunt er niks aan doen idd, hopen dat smeren helpt, maar wetenschappelijk bewijs ervoor ontbreekt.
    Hier zwanger van de eerste, 1 heel klein striae plekje op mijn heup, maar vanochtend een rare vlek ontdekt nabij mijn navel. Zou ik dan toch in de laatste dagen nog strepen kweken ;).

5. Troeltje

Troeltje VIP lid

Oct 28, 2007
    10,662
    0
    0
    Ik kreeg mijn strepen ook pas de laatste week (week 37), en dan ook precies een rondje om mijn navel! En toen ik eenmaal bevallen was ontdekte ik nog veel meer daar waar ik het niet kon zien en ook niet in de spiegel had gezien!

6. celia82

celia82 Fanatiek lid

Apr 14, 2009
    2,077
    0
    36
    Hoi,
    Ik heb ook een rare rondje rond me navel:( best wel donker vn kleur wat is dat dan?

groetjes

7. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

Sep 20, 2008
    3,539
    0
    36
    Celia, ik denk toch striae, t begon bij mij ook met een rondje van streepjes om mijn navel en nu zit t overal op mijn buik. en de verloskundige nog tegen me zeggen bij een controle: oh haha wat heb je een grappig rondje om je navel.. tja dus.. ik kon er niet zo om lachen zoals je wel kunt begrijpen :(

8. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Hai hai.

Vervelend zeg! Zeker als je ze eigenlijk niet meer verwacht. Ik hoorde hier laatst eigenlijk pas voor het eerst dat ze ook nog laat in je zwangerschap kunnen ontstaan en ik ben er best wel "bang" voor eigenlijk. Ik heb me tot nu toe ook goed ingesmeerd en zelfs mn borsten ook. Nou ontstonden rond week 23 ineens een paar hele kleine rode striemen op mn borsten. Dus ik als een gek nog meer smeren, maar ze werden toch nog aardig snel groter. En dit terwijl ik niet het idee heb dat mn borsten op dat moment snel aan het groeien waren...

Maar ja, het kan dus helaas heel snel gaan ja. Hopelijk blijven het kleine streepjes bij je en komen er niet meer bij! Bleven smeren;)

9. celia82

celia82 Fanatiek lid

Apr 14, 2009
    2,077
    0
    36
    Nou lekker dan:$
    En ik was al blij dacht dat ik het nog niet had.
    Het jeukt ook rond me navel en smeer me elke dag in met bio oil help dus geen reet:x

Ja je kan ze toch niet tegenhouden laat maar komen dan!!

10. aukje86

aukje86 Actief lid

Jan 6, 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Bij mij eerste had ik tijdens de zwangerschap geen enkele tekenen van opkomende striae. Ik smeerde me redelijk trouw in. Tijdens mijn bevalling kreeg ik het pas.... op m'n borsten. Allemaal dunne kleine streepjes, maar wel veel. Echt helemaal rondom...:x Gelukkig zie het nu (na 4 jaar) niet meer zo. Maar dit keer kreeg ik ze een paar weken geleden, op m'n billen. Streepjes en ook een paar die zo klein zijn dat het stippen zijn... En twee dikke, korte op mijn buik.... Toch ook dit keer weer gesmeerd, maar dat blijkt dus echt niet te helpen....:(
    Ben wel 'blij' dat het niet op plekken zit waar je het snel ziet. Op het strand draag ik toch een bikini, dus zijn billen en borsten bedekt.
    Nou maar hopen dat het niet erger wordt!;)

11. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    owww das balen! Het is mij tot nog toe steeds bespaard gebleven maar ja, wat niet is... (zwanger van mijn 4e)

12. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Maar smeren jullie echt alleen of masseren jullie je buik dan ook echt? Ik ben toch echt elke keer wel een tijdje bezig met smeren en masseer dan ook echt mn velletje.

13. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

Mar 24, 2008
    593
    0
    0
    ik ook niks tot week 36 helemaal onder hele onder buik nu is minder na bevalling maar aantal zijn nog zeer paars.valt niks aan te doen.

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

had ik ze maar gehad tijdens de zwangerschap. nee in kreeg ze tijdens het persen tijdens de bevalling.net voor de bevalling nog een buikfoto die is helemaal gaaf en dan de volgende dag onder douche zien dat je een zebra bent;)

15. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    bij mij kwamen de strepen op mijn buik tijdens de bevalling....helaas nik saan te doen

16. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    ik heb ze ook nog niet kan nog komen met de bevalling.

17. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Heb ze een week geleden ontdekt op mn billen.. op mn buik is nog niks te zien, maar baal er wel flink van..

18. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb tot nu toe ook nog geen strepen. Ben benieuwd of het ook gaat komen. Wel heb ik een zwangerschapslijn gekregen.

Share This Page