Eetlust

Discussion in 'Zwangerschap' started by ShiPlayz, Sep 4, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ShiPlayz

ShiPlayz Lid

Feb 22, 2015
    87
    0
    6
    Hoi allemaal:D

Momenteel ben ik bijna 33 weken zwanger en ik merk dat op het moment ik aan het eten ben, dat ik niet alles op kan. Mijn eetlust neemt niet toe maar neemt juist af. Zodra ik rijst eet bijvoorbeeld, kan ik niet de hoeveelheid op wat ik eerst at. (geloof me dit is niet veel wat ik eerst at) Voor de zwangerschap woog ik 45 kg.

1 Komt dit doordat het babytje groeit en er gewoon weinig plek is in mijn buik waardoor ik het gevoel krijg dat ik niks meer op kan?
    2 Zijn er tips waardoor ik alsnog goed blijf eten? Ik probeer wel verdeeld over de hele dag kleine beetjes te eten zodra ik alsnog door blijf eten.

Maar is dit normaal? Of ben ik nou de enige...:$

2. w03z3l

w03z3l Bekend lid

Sep 1, 2014
    695
    0
    0
    Nee hoor dat is volgens mij volkomen normaal!

Ik at als een bouwvakker (lol) voor de zwangerschap en op een gegeven moment kwam ik niet verder meer als 2/3 happen. Dan zat ik gewoon echt vol. Door blijven eten resulteerde alleen maar in een veel te volle buik, waar ik dan de hele avond last van had.. Ik ben inderdaad ook gewoon kleinere porties gaan eten, maar vaker op een dag. Nam dan bv na het eten, als het wat gezakt was een bakje yoghurt met fruit, of cruesli... En overdag gewoon meerdere keren 1 broodje.

Het gaat bij mij momenteel weer wat beter, misschien omdat ie ingedaald is en ik wat meer ruimte heb nu, maar ik heb wel erg veel last van maagzuur en sinds een paar dagen regelmatig misselijk, wat volgens de vk toch komt omdat beebje met z'n billen tegen m'n maag drukt.

Weet je, je kindje neemt wel wat ie nodig heeft, dus zolang jij je goed voelt bij wat je eet en niet slap of duizelig ofzo word denk ik dat je je niet echt zorgen hoeft te maken hoor!

3. manamana

manamana Fanatiek lid

Apr 30, 2014
    1,372
    22
    38
    het Noorden
    Volgens mij is dat normaal.
    Ik heb nu nog een redelijke eetlust, maar kan ook niet te grote porties op. Kan best zo zijn dat dat erger wordt naarmate je buik meer groeit (en je ingewanden nog meer aan de kant gedrukt worden).
    Ik kan geen andere tips bedenken dan vaker kleine porties eten, zoals je zelf al zei.

4. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Hier ook zo'n geval.
    Zit heel snel vol, maar heb daardoor ook snel weer honger. Snaai dan sneller ongezonde dingen helaas. Daar heb ik niet zo'n vol gevoel van.

Je beebje pakt wat ie nodig heeft. Maar hou jezelf goed in de gaten! Vooral omdat je startgewicht laag is. Weet niet wat je lengte en huidige gewicht zijn.

Tips: verdeel de maaltijd in 2 delen. Soepje en uur later de rest. Nu een boterham en over iurtje nog een bakje muesli. Zoiets. Tussendoor nog wat fruit.
    Vooral niet denken dat je net gegeten hebt en moet wachten. Zin in eten betekend gaan eten! Alles is mooi meegenomen, vooral nu de porties kleiner dan normaal zijn.

5. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het. Ik kan heel veel trek hebben en met twee happen vol zitten. Verspreid het ook. Haal 5 boterhammen uit de diepvries en eet ze over de dag.
    Merk dat bepaald eten beter gaat dan het ander. Macaroni bijvoorbeeld eet ik makkelijker weg dan aardappel/groente/vlees.
    Ook neig ik heel erg naar juist ongezonde dingen!

6. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Das waar ook!
    Pastagerechten gaan er inderdaad makkelijker en meer in dan hollandse pot.

Share This Page