Omdat ik de Rapley-methode wat spannend vindt ivm verslikkingsgevaar wil ik graag zo'n eetnetje van Nuby aan gaan schaffen. Daar doe je het gekookte eten dan in stukken in en dat eet ze er dan uit. Omdat het netje eromheen zit, krijgt ze dan geen hele grote stukken in haar mond. Heeft iemand daar al ervaring mee? Weet iemand toevallig waar ik dat kan kopen voordelig?
Waarom ga je dan niet vers pureren? Wat den je dat ze door zo'n netje binnenkrijgen? Helemaal niks behalve misschien wat smaak door er aan te sabbelen??? Je noemt het verslikkingsgevaar bij rapley eng... waar heb je je ingelezen dan???
nou ik heb het ding van de week gezien en persoonlijk lijkt het me vreselijk om uit een netje te moeten eten. bah lijkt me geen gevoel. maar wie ben ik.
Kon me er niks bij voorstellen, dus maar een aan het googlen geslagen! (Wat moesten we toch zonder google zeg )! Ik kwam dus uit op onderstaande afbeelding, daarop is dus ook mijn mening gebaseerd , mocht het iets anders zijn dan ik gevonden heb, dan heb je er weinig aan denk ik ! Bekijk bijlage 40786 Maar nee, dit lijkt me echt helemaal niks. Ook gewoon voor het kindje niet en daarbij is er volgens mij ook weinig 'Rapley's' meer aan zo. Rapley is (wat ik ervan weet, enne das niet heel veel ) onder andere het ondekken van vorm en structuur van het eten, het voelen, motoriek ontwikkelen, etc, etc. Volgens mij mis je al deze toch essensiële onderdelen van de Rapley methode door dit ding te gebruiken. Ik zou dus of de boel gaan pureren oid, of kiezen voor Rapley. Maar ik zou mijn kindjes echt niet willen leren eten door middel van dit 'ding'. Liefs, Hanneke!
Ik had het ook gezien in de Prenatl vanmiddag maar dacht dat het was om wat kouds in te doen voor als ze tanden kregen! Hahahaha! Heb er verder niet naar gekeken... Ik zou het niet gebruiken...lijkt me niet lekker! Mijn man vind het ook allemaal eng...Rapley...en de oma die oppast ook...dus hier doen we een combinatie... Ik moet zeggen dat hij zich pas 1 keer heeft verslikt en dat was waarschinlijk mijn schuld...het was broccoli die nog wat hard was en ik dacht dat hij het gewoon kon "kauwen" Verder gaat het combineren goed! Hij vind het schitterend om het zelf te pakken enzo... en het gaat na een paar weken al veel meer in de mond dan ernaast! Maar we geven dus ook vers gepureerde groente...en dit vind hij ook heerlijk. Misschien willen jullie ook een combinatie doen....boontjes bijv. zijn juist handig om heel te geven...maar bietjes wat minder...(lees...hier een hele rood/paarse omgeving en kind)
ja hanneke das idd de goeie! zit nou nog es goed te kijken het lijktwel een speeltje voor een hond hahahaha. nee nogmaals lijkt me echt 100x niks. net of dat je aan een wasnetje voor bh''s zit te sabbelen. vraag me echt af wie dit nou verzonne heeft? hmmmm denk niet dat het het beste idee van nederland wordt
Lijkt me vreselijk om uit te eten en ook absoluut niet de realiteit! Vraag me ook af hoeveel je kind eruit binnen krijgt, die is al moe van het kauwen voordat z'n buikje vol is... Ik zou dan of rapley doen, of het pureren en wanneer eht kan overgaan op grover prakken. Succes!