wat eet een baby met 6 maanden.

Discussion in 'Voeding' started by M@r10e, Jan 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. M@r10e

M@r10e Actief lid

Nov 16, 2009
    111
    0
    0
    Hoi iedereen,

Nu mijn dochter tegen te 6 maanden oud word heb ik een vraag.
    Wat geef je je kind op een dat te eten/drinken.

Groetjes
    Martine

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je kan eens beginnen met een paar hapjes groenten te proberen. Bijvoorbeeld courgette of bloemkool. Wij deden dit rond lunchtijd maar kijk vooral wanneer het voor jou en je kindje prettig is. Ik vond vers lekkerder en fijner dan een potje maar er zijn ook potjes te koop met één soort groenten erin (125 gram potjes).
    Het is aan te raden dezelfde groenten een paar dagen achter elkaar te geven. Op die manier kun je goed zien hoe je kindje erop reageert.
    Niet raar opkijken als je kindje helemaal geen zin hierin heeft. Dat betekent niet gelijk dat ze worteltjes of iets dergelijks vies vindt, ze kent het niet. Het is wennen. Het kan wel tot 10 keer duren voordat ze een smaak gaan waarderen (uh, sommige kinderen vinden het gelijk geweldig... dus dat kan ook). Ook een lepeltje kan even wennen zijn. Gebruik een plastic lepeltje en kijk goed of de groenten niet te warm zijn.

Hou een camera bij de hand!

Te drinken heeft je dochter nog niets nodig. Ze krijgt nog ruim voldoende melk binnen. Pas als melkvoedingen echt worden vervangen door vaste voeding, moet je eens gaan kijken naar extra vocht. Je kan wel altijd een beetje oefenen met bijvoorbeeld een tuitbeker met water of (kabouter)thee.

Succes!

Share This Page