Hallo, Onze dochter wordt binnenkort 1 jaar en nu willen wij gaan overstappen op koemelk. Maar wat ik me afvraag is, kun je van de een op de andere dag stoppen met de kunstvoeding en deze vervangen voor koemelk? En dan de hoeveelheid afbouwen naar de +/- 300 cc Ze drinkt nu nog: 5 schepjes in de ochtend 3 in de middag 100 cc yoghurt 5 in de avond Of is het verstandiger om de flesjes nu af te bouwen en dan mengen/aanvullen met koemelk? Groetjes,
Hallo, In principe kun je zo overstappen op koemelk. Je kunt haar eerst een paar slokjes van de gewone melk laten proeven voor je geheel overgaat. Als je het fijn vind kun je eerst ook nog overstappen naar peuter groeimelk. Deze melk is nog iets beter afgestemd op de behoefte van je kindje. Groetjes Sanne
Hoi Sandra, Dank je wel voor je reactie! Ik heb vanmiddag koemelk gegeven, maar dat heeft ze niet helemaal opgedronken. Merkte ze denk ik toch dat het wat anders was. Maak me wel een beetje zorgen om deze overstap naar gewone melk, omdat ze zo slecht drinkt, geen water, geen thee, alleen water met een beetje diksap. Erg waterig is het wel maar ja ik hoop gewoon dat ze water gaat drinken ipv de zoete drankjes. Ze heeft nu ook vrij harde ontlasting en ik hoorde van het CB dat ze beter water kan drinken, maar ja.... En het beste was om ook alles uit een beker te geven. Maar die weigert ze pertinent, mits er iets zoets in zit zoals gepureerd fruit of yogurt met fruit.
Hoi! Peutergroeimelk (bv Friso Peutergroeimelk 1+) lijkt qua smaak iets meer op de opvolgmelk. Dat kan je eventueel als tussenstap gebruiken. Je dochtertje moet natuurlijk even wennen aan ander drinken, dat is heel normaal en komt helemaal goed. Gewoon blijven aanbieden. Je kunt ook tijdelijk de melk verdunnen met water, zodat ze wel de melk smaak heeft maar niet teveel krijgt. Ze mag vanaf 1 jaar maar 300 ml melkproducten per dag (incl. yoghurt). Groetjes Linda
Hi, Ik wou nog even vertellen dat het goed gaat. We hebben nu de middagfles laten vervallen en hebben de ochtend en avondfles nu 90 kv en 90 koemelk. En zo draaien we de kunstvoeding om naar koemelk. En dan de hoeveelheid ook afbouwen naar +/- 300 ml. Dank je voor je tips!