Wanneer nou 'extra' vocht/drinken geven?

Discussion in 'Voeding' started by Kar76, Apr 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik weet het gewoon niet meer - wanneer ga je nou extra drinken/vocht aan je kindje geven? Water, thee, dat soort dingen?

Ik geef Mette en Bjarne eigenlijk nog niets naast hun fles nu. Ze krijgen 4 x 180+6 ('s ochtends granenpap en 's avonds rijstebloempap). En fruit en groente. Mette eet ook brood sinds een paar dagen.

2. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik ben er mee begonnen toen Aaron 5 maanden was. Al was het om er aan te laten wennen dat er ook andere dingen dan melk waren.
    Aaron drinkt nu 2 soms 3 flessen melk en 100cc sap.
    Je kindjes krijgen nog genoeg vocht, maar je kunt ze wel al laten wennen om bijvoorbeeld na de warme hap of het fruit een slokje water/thee/sap te laten drinken.

3. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    2,290
    0
    0
    hey kar:
    ik ben er gelijk mee begonnen toen ze vast voedsel kreeg.
    dus na elke fruit-of groentenhap kreeg ze diksap of thee,maar ze lust dat allemaal niet en nu drinkt ze gewoon water en per dag drinkt ze buiten haar 2 flessen melk van 210cc,ongeveer 200cc water.

4. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
    Ruben was een maand of 6, omdat hij van de bijvoeding toen wat verstopping kreeg en hem wat diksap gaven. Bij Mika zijn we begonnen toen hij een maand of 4-5 was, maar meneer wilde geen fles. Sinds deze week wil hij zo af en toe een beetje uit de fles drinken en krijgt hij ook sap, water of diksap. Als het wat warmer wordt wil ik graag dat hij wat extra vocht binnenkrijgt. Vaak geef ik wat extra's na de groente en fruithap. En 's ochtends na de papvoeding.

5. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Hm dan moet ik maar eens beginnen...!! Heb 't net geprobeerd maar ze wilden allebei nog niet echt iets. Zal het straks na de groente nog eens proberen dan.

6. adi

adi Niet meer actief

Kar wij zijn al een maandje aan het oefenen. Daarvoor heb ik ze ooit een slokje water of thee gegeven, maar nooit meer dan 10cc of zo.
    Toen we van de 4 flessen afgingen moesten ze wel wat extra, om aan hun vocht te komen.

En gewoon blijven aanbieden. Melisa wou heel lang echt niks weten van ander drinken dan melk. Spuugde ze gewoon uit. Sinds een week heeft ze het 'licht' gezien en thee en diksap wil ze wel, water nog steeds amper, maar dat komt wel.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Op zich zit er in fruit en groente ook vocht, dus met 4 flessen is het nog niet echt nodig. Als je naar 3 of 2 flessen gaat, dan kun je na het eten wat water of thee aanbieden.

Share This Page