Hoi, ik heb een vraagje... Mijn zoontje (8 maanden en een week) doet het goed. Hij is vrolijk, alert en hij is goed op gewicht. Net ietsje boven het gemiddelde. Hij heeft het volgende schema: 7.30 - papfles (180 ml water + 6 schepjes nutrilon + 10 gr bambix ochtendpap) Hij houdt ongeveer 60 ml over. 9.30/10.00 - fruitpotje olvarit voor 8 mnd. Eet hij zo goed als helemaal op. 11.30/12.00 - boterham met bijv smeerkaas (gaat voor 3/4 op) en een fles (180 ml water + 6 schepjes nutrilon) Hij houdt ongeveer 60 ml over. 15.15 - fles lauwe thee of diksap (hij drinkt ongeveer 50 ml) 17.15 - groentepotje olvarit voor 8 mnd. Hij eet ongeveer 8 hapjes en dan houdt hij het voor gezien. Hij kolhalst van de stukjes denk ik... Zie onderstaande vraag... 18.45 - Papfles (160 ml + 50 gr bambix pyjamapapje), hij is nu echt moe geworden, houdt meestal 60 ml over. Dan leg ik hem in bed en wordt hij rond kwart voor 7/7 uur weer wakker. Het "probleem" ligt bij het groentepotje. Wil hij de stukjes niet? (maar in de fruitpotjes zitten ook stukjes) of wil hij gewoon niet eten omdat hij geen honger heeft (maar hij heeft na de lunch geen eten meer gehad en qua drinken maar 50 ml. De fles van 15.15 uur was eerst nog een fles melk, die dronk hij altijd helemaal leeg. Deze heb ik veranderd in thee of diksap, omdat ik dacht dat hij dan minder vol zat om 17.15 uur en dus beter zou eten. Hij eet inderdaad beter, want eerst weigerde hij uberhaupt te eten, maar nu eet hij ook maar 8 hapjes, al dan niet kokhalzend... Dus nu weet ik niet wat ik moet doen. Moet ik gewoon doorzetten, dan zal hij over een paar dagen misschien wel meer eten? Of moet ik iets veranderen in het hele patroon? Of moet ik terug gaan naar potjes van 6 maanden? Die at hij altijd goed, alleen de laatste week voor hij 8 maanden werd ook iets minder goed... Ik weet het even niet meer... Hebben jullie tips? Alvast bedankt!
Hallo, Het dagmenu voor je zoontje ziet er prima uit. Hij eet ook brood, dan zou je zeggen dat de stukjes uit de warme maaltijd geen probleem moeten zijn. Sommige kindjes vinden het moeilijk om juist de potjes van 8 maanden te eten (door de combinatie van gepurreerd en stukjes) en hebben minder moeite wanneer er meer stukjes in zitten. Dus gewoon zo doorgaan en wanneer hij wat ouder is zal de warme maaltijd ook makkelijker gaan. Groetjes, Petra