Hallo , Ik heb een vraagje; Tot hoe oud geven jullie je kindje borstvoeding? Ik ben denk ik van plan om na 6 maanden wel te beginnen met de fles.
Mijn streefdoel was destijds minimum zes maanden, maar liefst langer. We zijn nog steeds bezig nu en net zoals Jingels wil ik mijn meisje zelf laten afbouwen.
Ik riep steeds 6 maanden ,dan vind ik het wel goed maar nu...zo lang als mijn lichaam meewerkt en mn meisje nog wil....moet ik wel zeggen dat ik niet denk dat ik na een jaar nog door zou kunnen gaan..maar heej ..misschien kom ik daar ook wel op terug haha
Ik had eerst zoiets van: minimaal 3 maanden, maar het liefst 6 maanden. En nu heb ik zoiets van: minimaal 6 maanden, maar het liefst een jaar of nog langer. Eigenlijk wil ik gewoon helemaal onder de kunstvoeding uitkomen, en vanaf een jaar mogen ze volgens mij ook gewone melk. Maar als de bv dan nog goed zou lopen, wil ik dan waarschijnlijk daar toch nog mee door gaan.
Omdat Leander nog amper wou drinken bij me. Hij weigerde de borst telkens, heb dan nog geprobeerd de productie te blijven stimuleren door extra te kolven, maar in combinatie met m'n werk, is dit niet goed gekomen. Deze baby wil ik graag 1 jaar bv geven en als het goed blijft gaan, nog liever 2 jaar.
Het liefst blijf ik zo lang mogelijk doorgaan met voeden. Alleen heb je dat niet altijd voor het zeggen. Hier eigenlijk al vanaf 7 weken na de geboorte kunstvoeding erbij gegeven maar nu nog op 3 voedingen op een dag, de rest aangevuld met kunstvoeding. En dit wil ik gewoon volghouden tot Ruben zelf niet meer wil drinken.
Ik heb niet alles gevolgd hoor, maar krijgt Malou geen bv meer? Wel supergoed natuurlijk dat je het al zolang volhoudt, helemaal omdat je ook nog eens zwanger bent! Lijkt mij ook super hoor, als het hier zo lang zou kunnen
Ik wilde eerst tot 3 maanden, dan tot 6 maanden geven maar aangezien m'n dochtertje alle soort opvolg(nep)melk weigert, ben ik genoodzaakt om verder BV te geven, en ik ben er eigenlijk wel trots op 8)
Malou drinkt niet meer bij mij, ze wil niet meer aan de borst drinken en krijg dus mijn gekolfde melk uit een flesje. En stel dat Ruben stopt met drinken, dan blijf ik niet nog kolven. Dus Malolu tel ik niet meer mee eigenlijk ! Als ons wondertje straks geboren is stop ik ook met kolven voor Malou. Ruben mag dan nog drinken tot hij zelf niet meer wil. ! (sorry wel een beetje off-topic)
Ik zei altijd:"Als ik de eerste maand maar volhou" Heb het soms echt heel moeilijk gehad,dat geef ik eerlijk toe. Met 4 kinderen is het gewoon ook een heel druk bestaan en dan ook nog eens het hele gezin runnende te houden. Met daarnaast een baby die de eerste 5 maanden soms 20 tot 30 voedingen per dag wilde hebben.........,maar ben nu op het punt gekomen waarop ik zeg"Zolang hij wil,mijn ventje mag beslissen"
Ben ik ook zo maar ingerold. Het gata zo goed, Liene drinkt nog echt graag. En dan denk ik... waarom stoppen. Maar als je med dit 2 jaar geleden had gezegd, dan had ik je vast en zeker uitgelachen.
Hier ook zomaar ingerold hoor... had nooit gedacht dat ik zolang bv zou geven, maar Ana-Lucia geniet echt nog volop, dus zie niet in waarom ik zou stoppen.