Wat een goed idee! Muffins en omelet zie ik ze niet snel eten. Maar bananenpannenkoekjes wel. Ik ga nu naar de winkel, oudste halen en dan es kijken of ze zin hebben in een speciale lunch
Oja... een tijdje terug heb ik eens een recept voor courgettebrood geprobeerd. Dat was ook erg lekker. Haha... zit weer vol inspiratie. Dank jullie wel
Misschien eens kijken naar de hoeveelheid beweging dat je kindje krijgt? Qua eten vind ik dat het best gezond overkomt. Wij geven onze dochter 's morgens nog steeds een bordje pap (half). We gebruiken nog steeds Nutrilon, gewone melk in haar pap vindt ze vies. Op de Nutrilon doen we een paar scheppen havermout, daarna gieten we er 90 ml gekookt water erop. Even laten inweken, 1 minuutje, en dan een paar scheppen Bambix erbij. Daarna eet ze nog een boterham, anders is het wat weinig. Mijn dochter eet niet veel, vaak eet ze een paar hapjes of helemaal niets van haar avondeten. Zij is 91 cm en weet 12.5 kg. Zij is weer klein voor haar leeftijd. Ach ja, zo heeft bijna elk kind wel wat. Het gaat er ook om wat je zelf vindt. Jij kent je kind toch het beste.
Woooow, wat veel reacties en ideeën Wat ik in ieder geval ga toepassen: - rauwkost aanbieden in de middag, beetje leuk presenteren en wie weet doet ze er nu wat anders mee dan het sap eruit zuigen en de resten ergens aan smeren - af en toe (op mijn vrije dagen) iets "speciaals" bij de lunch. Ik ben niet zo'n bakker, maar soep of salade die over is van de vorige dag kan natuurlijk prima op tafel. Of een eitje of omeletje. En de havermoutpap dus. Ik heb alle ingrediënten in huis en morgen begin ik. Hopelijk vindt ze het lekker, heeft ze daardoor minder behoefte aan allerlei zoetigheid en gaat ze weer netjes terug naar haar eigen lijntje. Thanx allemaal, maar....blijf vooral ideeën posten. Volgens mij zijn er een aantal meelezers
Wauw wat een goede tips zie ik voorbij komen en wat een gezonde eetpatronen. Mijn dochtertje at tot ze een maand of 20 was ook alles en goed maar dat is nu volledig over. Avondeten ben ik blij als ze haar vlees eet, groente, aardappelen enz hoeft ze momenteel echt niet. Ik maak dan wel weer regelmatig pasta en de saus maak ik met verse groente zodat ze wel wat binnenkrijgt. Fruit eet ze gelukkig wel goed en tomaatjes ook. Qua ontbijt wil ze echt geen pap o.i.d., ze eet dan brood of crackers en in de ochtend met zoetbeleg, meestal vraagt ze om hagelslag of jam, ik vind dit dan ook prima hoor, eet zelf ook zoetbeleg in de ochtend. Tussen de middag eet ze ook een boterhammetje maar dan met beleg, wisselend of ze er eentje of twee eet. Qua drinken is het ook lastig om er voldoende in te krijgen op het moment, water drinkt ze wel maar niet voldoende als ik haar dat alleen geef. Melk drinkt ze op een dag een half bekertje van tussen de middag. Bij het ontbijt vraagt ze wisselend om sap of thee, prima dus. Maar over de dag om er voldoende vocht in te krijgen geef ik haar wel wat aanmaaklimonade. Tussendoortjes, zijn fruit, koekje en ook wel een snoepje, ijsje of wat chips in het weekend. Wel wat tips hier gelezen dus eens uitproberen want ik ben niet geheel tevreden over het eetpatroon hier van dochterlief hahaha.