hoi allemaal, even een vraagje, iemand hier verstand van een katten alergie ofzo. alicia heeft al een tijdje een zeer droge huid en het was bijna helemaal over (op advies van cb vaseline smeren) haar schoudertje was nog erg droog en schilverig en ook dit was bijna weg maar door wrijving van rompertje was het een beetje geiriteerd. nu is ze dus gisteren bij mijn zusje geweest en die heeft 1 hond en 3 katten en ze staat helemaal onder een soort eczeem. het is rood, droog en het zijn verschillende plekjes voornamelijk op de armpjes en borst. ze heeft gewoon kleertjes aangehad van thuis uit dus geen andere wasmiddelen ofzo gebruikt en ook het eten is niet anders geweest dan thuis! ik ga morgen met haar naar de dokter want maak me nu toch wel zorgen om dit. ik zelf heb een kortharige kat en dus vandaar dat ik hier aan denk omdat ze het thuis ook heeft maar in veel mindere maten, en nu ze daar is geweest dus helemaal onder en hun hebben dus heel veel huisdieren. verder heb ik niet het idee dat ze nog ergens last van heeft al had ze het daar straks erg warm maar dat is dus ook weer normaal. morgen ga ik naar de dokter want het cb en de arts daar dachten er heel simpel over en zegen gewoon smeren maar als het ineens zo erg wordt dat kan toch niet goed zijn. morgen ga ik dus naar de huisarts met haar en hoop dat ze dit kunne uitsluiten. als het dit is wat kan ik er dan aan doen. ik wil me kat liever niet kwijt want het is ehct een schtaje maar me dochter gaat zeker voor
Als het idd een katten allergie is , kun je gewoon de kat bij haar uit de buurt houden Zorgen dat het beestje niet in haar kast , op haar kleding , in haar wagen of box gaat liggen . Meestal zijn het de haartjes of de huidschilfers waar de allergie door ontstaat en dus niet de kat zelf . Dus de box afdekken door er een laken in te leggen of zo als ze er niet inlegt en het zelfde met de wagen . Slaapkamer goed sluiten en klaar ben je ! Katten allergie zit hier in de familie Natuurlijk moet je wel elke dag stofzuigen e.d om rond zwervende haartjes weg te halen , maar als dat alles is ..... Succes er mee ! Groetjes Joyce
het is eczeem en ook de huisarts denkt aan een kattenallergie. ze moet aan de hormoon zalf helaas en nu maar hopen dat het helpt.
hoi mijn zoontje heeft ook ligt eczeem op zijn handen. sinds wij hormonenzalf gebruiken is het weg. soms komt het terug en smeer ik het ligt in. alleen weet ik dat je het niet te lang achter elkaar mag gebruiken. daar wordt de huid dun van. hopen dat het help want het is vreselijk voor haar meestal omdat het jeukt. groeten jolanda
Uit de buurt van de kat houden is bij een kattenallergie echt niet voldoende! Kat weg, huis saneren, en dan nog kun je reacties verwachten als je bijvoorbeeld kleding uit de kast haalt die je een poosje niet gedragen hebt. Die kattenharen en -schilfers zitten echt overal in, en het kan wel een jaar duren voor je daar helemaal van af bent.