vraag fietsstoel achterop en bagage

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door wennepen, 6 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    We gaan een fietsstoel voor achterop aanschaffen, maar het liefst wil ik ook fietstassen die er nu op zitten behouden voor boodschappen. Maar nu heb ik ook een buggydrager achterop en die zou ik er ook nog wel ip willen laten voor als de kleine over een jaar ook mee kan op de fiets.
    Ik heb navraag gedaan bij de fietsenwinkel en met wen bagagedragerverlenger is het mogelijk.

Maar nu mijn dilemma, gaat dit niet te zwaar worden als ik met 2 kids. Evt volle fietstyassen en een buggy op pad ga? Ik ben zelf niet zo flink, 53 kilo.
    En zou de fiets niet gaan steigeren als de achterkant zo beladen is?

Ik twijfel of ik de.buggydrager wel moet.doen.

Wat is jullie ervaring?

2. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Nee hoor heb ook al die troep eraan en dan de oudste op de fiets

3. beccie

beccie Niet meer actief

toen mijn zoontje in een achterzitje moest heb ik meteen een mandje gekocht voor aan het stuur,
    daar kan ook best veel in,

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Ik vond zelf de buggydrager niet handig en heb hem wel aangeschaft maar nooit gebruikt.

Verder kun je wel prima de fietstassen vullen en er een kindje bij achterop hebben. Steigert niet.

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb ook dat alles aan mn fiets hangen. Buggy gebruik ik eigenlijk nooit meer, maar vorige week een keer toevallig. Toen ik bij mn moeder over een bobbel in de weg liep (voordat ik zelf opstapte) moest ik dus wel echt ff mn fiets tegenhouden. Finn zat er op, tassen vol, en buggy eraan. Maar zodra ik dan zat was er niets aan de hand.

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ja ik vind een buggy & kind achterop doodeng. De voorkant van mijn fiets was veel te licht en stijgerde snel. Ik weeg ook 53 kilo. Mijn oplossing is een fietskrat voorop. Qua spullen kan ik nu heel veel meenemen. de fiets is ook wat stabieler geworden.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik soms wel eens verlang naar een 'lege' fiets!

7. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    een moederfiets kopen, die is zo loeizwaar, die stijgerd niet zo snel :D

8. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Ik heb al een moederfiets. Nu dus een zitje voorop en achterop fietstassen en buggydrager. Er moet dus een achterzitje bij.

9. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Nou anders ik wel! Helemaal nu!

Als ik wat verder fiets dan normaal word ik momenteel echt ziek, en spugen e.d.
    Dus als ik naar mn vader fiets (45 minuten ongeveer) en het is heet, en ik heb tegenwind...dat trek ik gewoon niet meer met Finn achterop.

Dus we hebben het er al over gehad om bij mn man ook een beugel op de fiets te zetten, dat hij Finn kan nemen.

Ik zie mezelf volgend jaar ook echt niet met 1 voorop en 1 achterop zo'n stuk fietsen. Dan mag Finn lekker bij hem!

10. elise love

19 mei 2008
    92
    0
    6
    gehandicaptenzorg(ass. begeleidster)
    zwijndrecht
    ik heb een moederfiets gazelle bloom met achterzitje en verlengstuk van mijn bagagedrager. maar als de fietstassen vol zitten en mijn zoontje zit achterop is het redelijk te doen maar hij je moet wel opletten want hij gaat wel vrij snel steigeren en als mijn zoontje er niet opzit dan steigerd mijn fiets gelijk als ik boodschappen in de tassen doet.

11. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    ik heb een mand op mijn stuur! ideaal nu :) kunnen veel boodschappen in.

12. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    oh, dat herken ik helemaal niet! Nu moet ik er wel bij zeggen, dat ik vanwege mijn zwangerschap(nu 8 maanden) niet meer met vol geladen fiets rond fiets. Daarbij heb ik nu een mandje voorop, en die gaat eerst vol, en dan pas de fietstassen. Dus heb wel eens dat de voorkant erg makkelijk omhoog komt, maar steigeren, nee.

13. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0

Ik heb ook een bloom.
    Moet je bagagedrager verlengd worden als je tassen wil?
    Ik denk dat ik alleen zitje met tassen wil, zonder verlenging en zonder buggydrager.

14. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een mandje voorop laten zetten en twee fietstassen achter en dan het zitje achterop. De buggyhouder heb ik na een paar keer er toch af gehaald, werd voor mij allemaal te zwaar achterop. Maar dat is net wat je zelf lekker vindt. Ik gebruik de buggy ook niet zoveel meer, dus dan mis je hem ook niet.

15. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Dat gaat niet bij alle zitjes. Ik heb een Montego Liberty (?) en het Yepp zitje, en dat past dus niet, dus moest ik verlengers.

16. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb een Yepp en een gazelle .. (Geen moederfiets). Maar zelfs zonder volle fietstassen moet ik m al goed in nedwang houden. Met volle fietstassen vind ik best een ramp, maar weet nu wel hoe ik t moet doen.. Ook nog een buggydrager lijkt me dus helemaal niet meer te doen, met mijn combi dus. Best spijt van dat zitje, al zit dochter er wel heerlijk in!!

17. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Arevinol, volgens mij heb je dat niet alleen bij een trok zitje maat bij alle zitjes toch?

Ik heb naar de fietsenwinkel gebeld, maar ook met fietstassen moet hij verlengd worden

18. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    trok zitje..?
    Begrijp je vraag niet helemaal, maar voor mijn fiets had je voor ieder zitje een bagage-verlenger nodig voor fietstassen ;)
    Maar t Yepp zitje is best groot/zwaar en leunt wat achterover. Daardoor is mijn fiets dus al topzwaar met alleen dat zitje ;)

19. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    reageerde via mobiel en die verdraait nog wel eens een woord, bedoelde dus yepp zitje

20. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ah, dacht al zoiets ;) Maar ja dus!!

Deel Deze Pagina