Hallo, Mijn zoontje is nu 17 maand en hij eet al een hele tijd niet! Het gaat al een paar maand zo, (het is in de zomer begonnen) eerst at hij heel goed ook brood en warm eten, alles ging bij hem wel naar binnen. Maar ik vind het nu wel erg lang duren... Ik probeer van alles, hij kan heel goed zelf lepelen, maar dat wil hij niet doen, (wel met vla of fruithapjes die op appelmoes lijken) Hij wil wel koekjes, dit heb ik hem ook al een hele tijd niet gegeven, en geen andere tussendoortjes en geen vla om te kijken of hij dan misschien wel wou eten, maar nee! Iedereen zegt je moet hem gewoon honger laten lijden, maar dat werkt echt niet bij hem! En voor dat hij op bed gaat, geef ik hem dan wel weer een pyamapapje anders is het de hele nacht feest. Is er misschien nog iets wat ik kan proberen? En is het wel goed/. Want hij krijgt zo dus echt niet binnen wat hij nodig is.
Ik ken het verhaal van mijn nichtje. Ze is nu net 2 en houdt dit ook al bijna een jaar vol. Heel apart! Ze eet alles, behalve avondeten. Heel soms zijn er ineens een paar dagen dat ze toch eventjes een beetje eet. Alsof haar lichaam dan even weer extra vitaminen nodig heeft. Op het cb zeiden ze dat het niet erg is. Zij geven soms wat extra fruit op bepaalde momenten van de dag (niet ipv eten, dus niet op het avondeten moment). Ook geven ze bij het warme eten vaak standaard tomaatjes en komkommer (voor hun allen...!) Ze geven wel koekjes e.d. Dus eigenlijk doen ze alles gewoon, alleen het avond eten gaat vreemd. Er wordt ook geen strijd (meer) gevoerd. Het moet volgens het cb vanzelf weer over gaan. Het is erg vervelend en frustrerend, maar probeer er geen strijd van te maken. Werkt toch niet..! Veel succes ermee!
Ik reageer er ook helemaal niet op, hij wil wel graag in zijn stoel als ik met het eten aan kom, maar hij doet er niks mee! Soms dan zeggen we gewoon echt allemaal niks of we kijken helemaal niet naar hem. Ik wil me er ook niet druk om maken, maar nu wordt ik er toch wel zat van en begin me wel een beetje zorgen te maken, het duurt me te lang. Ik zit al echt aan tegen etenstijd de laatste tijd, zo vervelend.
Ik herken het ook! Onze jongste heeft vlagen dat ze niks eet. Haar boterham smorgens niet, smiddags niet en savinds maar ene paar happen eten. We heven haar ook een fle spap in d eavond om er maar wat in te krijgen. Zij gaat echter na een paar weken weer heel goed eten, behalve haar ontbijt niet maarja dat heeft ze van mama. Wat zeggen ze op het CB?
Bleeh, wat word je daar onzeker van he? Erg vervelend, want je wilt graag dat ze alle vitamientjes enzo binnen krijgen. Maar het schijnt dat ze zelfs op muizenhapjes best een jaar kunnen, hoewel het zeer stressvol is voor mama. Jesse eet wel goed zijn boterhammetje, maar warm eten is hier ook al zo'n maand of drie, vier helemaal pet! Wij geven hem tussendoor alleen fruit en absoluut geen koek of snoep of chips. Het helpt wel enigzins, want dan eet hij soms toch wel een paar happen, gewoon omdat hij zo'n honger heeft. 's Avonds voor het naar bed gaan krijgt hij dan nog een flesje thee met 80 cc melk erin. En daar moet hij het toch echt mee doen tot de volgende morgen. Hij wordt trouwens nooit wakker 's nachts, ook niet als hij 's avonds niets heeft gegeten, dus dat is wel een meevaller.
Je hebt je vraag dubbel gesteld op het forum en dat is niet de bedoeling. inmiddels is je vraag door een deskundige beantwoord dus gaat hier een slotje op. Kwebbel