4 boterhammen, toe maar! nee hier is t geen wondermiddel hehehe... Hij eet nu wel 1 broodje, soms ochtend soms middag. Er is vooruitgang, maar zo een grote als bij jullie nog niet
jaja daarvoor half boterham ontbijt en luch samen en avondeten een stuk broodje of n paar hapjes kip, halve fruit. 2 bekers melk. lunch at hij helemaal niks omdat hij dan sliep. zo vervelend was het. 4 boterham zonder korst he voor de duidelijkheid.
Soms is het je eigen manier van kijken naar je kind wat ook "moet" veranderen. Ik keek eerder ook heel negatief naar Julia's eetgedrag. Ze eet nooit, ze hoeft niks, het gaat zo langzaam, ze is een mager ding, ze zal wel weer niks eten, etc. Maar het afgelopen jaar probeer ik vooral mijn eigen idee er over te veranderen en ik merk dat het ons allemaal zoveel rust brengt! Ze eet een stuk beter, maar het is vooral geen groot issue meer in huis. Een paar dingen waar we mee begonnen is: - De schijf van 5: alles komt elke dag langs, ook al is het 1 hap. Fruit/groente is bijvoorbeeld 1 schijf, dus een paar rozijntjes is al genoeg. Brood, aardappels en pasta hoort ook bij elkaar, dus een cracker tussendoor is goed genoeg. Een plakje worst is ook vlees. - Groei is groei. Ze is klein, maar dat is prima, en ze groeit. Te dik is ook niet fijn. - Gezelligheid aan tafel is belangrijker dan eten. Wij kunnen hele gezellige maaltijden hebben waarbij Julia geen hap eet. Jammer, ja, maar het bederft de sfeer niet. - Julia is geen grote eter en dat accepteren we. Voor haar is een opscheplepel warm eten écht veel. Als ze dat eet, dan heeft ze echt heel goed gegeten. Ik schep dus ook nooit meer dan dat op, zodat de drempel niet te hoog is en er geen druk op ligt. In kleine details probeer ik haar voedzaam genoeg te laten eten (bijvoorbeeld voedzaam vlees, vleeswaren op brood, vezelrijk fruit, volkoren brood), zodat ze zich niet slap voelt. Vlees is hier dus ook nooit na het eten als een soort omkoopmiddel, maar ik ben juist blij als ze in ieder geval haar vlees op heeft. Zit lekker ijzer in! Misschien kan dit je helpen om anders naar je zoontje te gaan kijken en juist blij te zijn als hij een paar stukjes appel eet. Misschien kun je samen in de winkel eens gaan kijken naar ander fruit, wat je samen met zijn appel kunt aanbieden. Appel met kaneel vindt Julia ook heel lekker, of juist een keer een hele appel waar ze van af mag happen. Zelf een mandarijn pellen (ook al eet ze die niet altijd op), banaan uit de schil, etc. Misschien vindt hij het leuk om zelf wat te kiezen uit de fruitschaal, misschien juist met een vorkje. Wij hebben hier al heel erg veel geprobeerd, maar ik merk nu pas dat het gezellige ondernemingen worden ipv hopeloze probeersels om haar aan het eten te krijgen. En ze vindt het zelf elke keer leuk, dus of ze dan eet of niet, ach... Niet proberen is sowieso niet eten Succes!
Het gaat hier stapsgewijs steeds beter en dat uit zichzelf! Hij eet meer met de pot mee en bijna geen potjes meer. Hij wilt in de ochtend cracotte met chocopasta of stokbrood vind ie ook heerlijk! Hij drinkt thuis uit een rietjesbeker of gewone beker en geen fles meer. fruit is nog geen succes op geen enkele manier, vork, met schil, uit de hand happen , zelf fruit kiezen etc.... dus helaas. We hebben de strijd gelaten en zijn blij met alles wat erin gaat nu en prijzen hem bij elke hap de hemel in. We gaan geen strijd meer aan en laten t aan hem over. 1 hap is 1 hap en t gaat steeds beter zonder onze gepush en gedwing. Heb nu ook davitamon vitaminen erbij. Ik ben benieuwd!
Zorg ervoor dat alles wat je voor kids in huis een volkoren variant is. Tarwe bisquit, volkoren craqotte, volkoren soepstengels, evergreen. Dan komt er iig iets voedzaams naar binnen. Als Sophie niet wil eten, komt dat omdat ze moe is. Wij spreken dan met haar af om 3of4of5 net wat zij wil hapjes eten. Dat is dan niks, maar ze heeft dan toch iets binnen. We moeten dan wel meetellen, vind ze geweldig.
ik heb volkoren cracotte en soepstengels. Koekjes hebben wij dora , daar is hij gek op en vind ik geen prob. Hier helpt t met elk eetmoment aan tafel op zijn eigen stoeltje, vind ie superstoer.. al eet ie maar een koekje. Caruli het gaat idd beter! Al zijn die avondeten maar 2 happen soms tot bijna niets en soms hele bord... stap voor stap.... hoe gaat t bij jullie nu>?
Hey meiden. Hoe gaat het nu met de kids? Hier gaat het redelijk, hij eet maar het is nog steeds veel te weinig volgens de dietiste. Maar goed zolang er nog iets in gaat vind ik het goed. De caloriendrankjes lust hij niet ( kan hem geen ongelijk geven ) Maar ik denk dat er niet veel anders meer is. Nu kreeg ik van iemand de tip fantomalt oversl een schepje bij te doen, dat levert ook meer calorien op. Ik zal dat eens navragen bij de dietiste als ze belt
Ik haak even in Hier ook een slechte eter maar helaas ook een kindje met een slechte gezondheid. Ze krijgt 10 schepjes fantomalt poeder per dag door haar drinken en ook 1 flesje nutrinidrink. Ze gaat op het moment helaas allee maar slechter eten. Ze lust gelukkig alles dus dat s ideaal alleen krijg er bijna niks in. En dat icm haar slechte gezondheid komt ze geen gram aan en in periode van ziek zijn valt ze af. Ze heeft ook al 3 x een aanval van verminderd bewustzijn gehad waarbij ze de laatste keer door ambulance opgehaald moest worden want ze zat op het randje van bewusteloosheid. Reageerde niet meer op pijnprikkels. Dit wordt veroorzaakt door te laag suikerspiegel. En dan heeft ze wel gewoon gegeten, alleen dua te weinig. Voor ons als ouder veel stress en angst als ze niet goed eet. Mijn man s heel bang dat als het zo door gaat ze sondevoeding gaat krijgen. Op het moment moeten wij haar echt dwingen haar broodjes te eten de hele sfeer in huis verpest het en ik vind het zoooo zielig voor haar want zij kan het ook niet helpen dta ze zo slechte gezondheid heeft! En ze krijgt al heel veel voor dr kiezen, zh bezoeken, operatie, met veel regelmaat harstikke ziek zijn en een lange lijst dagenlijkse medicatie. Maar aan de andere kant kunnen we ook niet zeggen laat haar maar als ze niet wil eten want dan kan ik straks weer 112 belleb omdat me kind bewusteloos is! Nou this een lang stuk geworden en erg fijn even me verhaal kwijt te kunnen. Ga maandag ook de dieetist bellen om haar mening te vragen en over paar weken heb k ook weer afspraak met haar ka. Soms denk ik geef haar maar een sonde dan zijn we van die hele stress in huis af maar dat wil je ook niet voor je kind.
Hey meiden, srry late reactie vanwege druk zijn en paar dgn weggeweest. Hier gaat t supergoed ineens! Wooooowww wat zijn wij verbaasd en supertrots. Misschien als ik de dingen opnoem zullen anderen zeggen... jaa maar dta is ook niet goed/gezond. Maar vergeleken met zooooolang ellende is dit voor ons een wonder! Lach niet hahaha, hij is verslaafd ineens aan cracottes met chocopasta hahahahah en hier komt t : soms wel op een dag gaan er tussen de 10 en 14 in!!! whahahahahaha Ik zal even schema neerzetten wat hij voorheen at en we met de handen in t haar zaten en hoe zijn schema nu is. Voorheen: - ochtend bord pap - middag dorakoek of soepstengel - zakje mini chips - als lunch poffertjes - avond eten kwam 6 van de 7 dgn zowat uit olvarit potje van 15+ mdn - voor t slapen bord pap en tussendoor de hele dag wel zo een 7x ( of meer ) sap drinken uit een babyflesje schema NU : - ochtend 3x volkoren cracotte met chocopasta + BEKER sap - tot de lunch eet ie soms nog met mij mee ( ik eet na ontbijt soms nog wel een keer brood of iets) - lunch lichtbruin broodje met kaas of weer cracottes met chocopasta - tussendoortje soepstengel of rijstewafel of cracottes whahaha en heeeel soms als we geluk hebben een halve appel of een stuk komkommer of een maiskolf - avondeten eet ie met de POT mee soms heel bordje ( kinderbord) en soms paar happen, ligt er net aan wat we eten - voor t slapen soms nog cracottes Hij drinkt nu in plaats van 7 of meer flesjes sap , ong 3x een rietjesbeker sap maar dan gevarieerd nu met aanmaaklimonade/ sapjes van de lidl/ chocomel/fristi etc. En hij krijgt elke ochtend na zijn ontbijt een vitamine pilletje van davitamon. Wij zijn zooooo trots en hij doet het ineens zo goed!!! afgelopen zaterdag zelfs op de markt in Enschede nam ik een mixbakje met gefrituuurde ( gepaneerde?) mosselen, intvisring, garnalen, visstick, kibbeling etc en hij at de vissticks, een intvisring en een gefriuttrde mossel ( die vond ie minder haha) Het leek op een bitterbal dus het ging erin ahahaha. Jaaaa hier gaat t stukkkkkkken beter !!! Ik wens jullie meiden ook succes, het is een lijdensweg voor ouder en kind, alle moeite die je erin stopt. Vaak alles wat we proberen werkt gewoon niet. Ik heb gemerkt wat uiteindelijk werkt is: geduld, het laten gaan, met je kindje meegaan, en veel positieve beloning gejuich, geklap etc. EN hier werkt t ook vaak... als je dit opeet dan gaan we ( vandaag, straks, morgen, volgende week weet ik t ) dit of dat doen of je krijgt dan straks een cracker of een komkommer etc. Heeeeel veel succes allemaal en ik zal nog eens koekeloeren hier Ik hoop dat het bij jullie ook ineens over zal zijn en stukje voor stukje beter zal gaan. Ik leef met jullie mee meiden !!! xxx
jaa echt! Hij was 1 dagje logeren bij oma en toen was t avond eten weer niet denderend , maar altijd wel een cracotte hahaha kan me voorstellen dat dat drankje niet lekker is wat je zoontje moet drinken... hoe gaat t nu dan? en wat eet en drinkt ie zoal?
Hallo dames, Hier ook een mama met een zoon die bijna niets eet of lust. 'S ochtend eet hij altijd wel gewoon 2 boterhammen. Lust eigenlijk alleen pindakaas of chocopasta. 'S middags met moeite een boterham en 's avonds weigert hij gewoon maar een hap te nemen. Behalve als het patat is... Ik vind het zo moeilijk, ik kan boos worden, belonen, maar niks helpt gewoon.. Ook vitamine neemt hij niet in. Gewoonweg omdat hij het vertikt om het in zijn mond te doen.. Misschien heeft iemand hier nog tips..
Snoopy: hij heeft nu sinds vorige wk donderdag een hardnekkige griep met koorts te pakken, dus eet hij niks... Drinken 2 bekers per dag. Drinkvoeding krijgen we er niet in. Behalve een smaakje en die heb ik nu besteld en gaan we weer proberen. Hij is nu weer bijna 1 kilo afgevallen, dat gewicht verliest hij altijd zo snel, zeker als hij ziek is en niks wil eten..
Kun je hem ook niet strikken door te zeggen snoepje? De tabletten zijn vorm van blije zonnetje en lijkt dus op snoep... De druppels moet je op een lepel geven . Wat helpt is er geen strijd van maken hebben wij geleerd en alles wat erin gaat uitbundig de hemel inprijzen. Succes!
Jelmar is gek op zijn vitamientjesnoepje hihi, hij noemt het dus ook snoepje maar hier ook een fruitweigeraar, de rest gaat redelijk gelukkig... maar fruit... pfff, sinds kort neemt hij partjes mandarijn, zuigt ze uit, en spuugt ze dan weer uit... tja, ik vind het allang prima!!! verder inderdaad wat appelstukjes, maar als dat 2 partjes per dag zijn ist ook veel... ik probeer ook alles, zlef mee eten, fruitcocktail maken.. enige wat hier wel helpt is er een smoothie van maken, want Jelmar is een zuiplap!