eetprobleem :(

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Snoopy82, 12 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    T verhaal snoepje lukte dus in het begin en hij deed m in zijn mond..
    Was blijkbaar niet zo een lekker snoepje vond hij..

En drinken doet hij daarintegen juist weer heel goed.. Hij drinkt makkelijk 8 glazen water of sap leeg...

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63

hij zou beter eten misschien als hij niet teveel zoete drankjes binnen krijgt.je kunt vitamine in zijn sap doen als je zeker weet dat hij doorst heeft. misschien niet in een volle beker want dan weet je zeker dat hij het helemaal op heeft.

3. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    @ Belize,

Mijn zoon drinkt op zich niet veel zoete drankjes, ook veel water.
    Hij drinkt sowieso erg veel, en dat vind ik alleen maar fijn omdat hij maar 1 niertje heeft en dan is goed blijven drinken een must.
    Dus ik ga zeker gewoon wat druppels in een bekertje water doen en dat drinkt hij vast en zeker op.

Ik hoop dat hij er wat meer van gaat eten, na de verhalen die ik hier lees..

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    je hebt gelijk.veel drinken is dan nog gezonder. hier alleen water en melk. ik ben gestopt met diksap met 2 jaar oud. hij drinkt net zo goed water als zoete drankjes.
    als ze heel lang slecht eten missen ze vitaminen die eetlust wekken zoals B groep. ze worden dan ook minder vaak ziek. vit D zit er ook in. gewoon proberen.

5. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Gebruik je gewoon multi vitamine druppels?
    En nog van een bepaald merk?

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja davitamon junior vloeibaar. t heeft ook nodige vit d.

7. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Oke bedankt voor de tip!

8. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Succes! Vloeibaar is vast makkelijker op een lepel of in drinken dan een tabletje.

Weet je wat hier goed werkt?

- fruit op een groot bord stukjes dat ie zelf kan pakken
    - cracotte met chocopasta
    - pakjes drinken met rietje

Hopelijk heb je er wat aan ! x

9. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja dat doe ik ook met fruit.groot schaal vol met verschillende fruit,hap klaar gemaakt.

10. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    zoontje at geen fruit uit bakje ( verschillende soorten) bij t kdv tot ze een keer met maar totaal 3 kindjes ene keer schaal in t midden had gezet en mijn zoontje at ineens allemaal stukjes appel !

Dus nu werkt t thuis ook :)

11. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja zo doen ze het in t kdv.meerdere kinderen eten uit een schaal. als ik nu zelf ook zit wil hij niet dat ik aan fruit kom. dus af en toe dreigen en dan gaat hij door met eten. op kdv heeft hij altijd goed gegeten trouwens. tegenwoordig gaat hij naar PSZ, en daar eet hij ook gewoon. maar goed, hij is nu ziek geweest in de afgelopen dagen, hij bleef wel wat eten en drinken.

hoe je brood ook binnen kan krijgen: een kom of kopje thee en brood in thee en dan in zijn mond. zo eet mijn zoontje 1,5 boterham en krijgt ook vocht binnen.

12. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ik wil die tip ook wel !!

Ons dochtertje houdt soms ook op met eten , totdat ze uiteindelijk zo zwak is dat ze weer gaat eten , ze zit nu gelukkig weer in een eetperiode ..Moet volgende week weer naar de ka , kijken wat we gaan doen ...Hopelijk bunkert ze er deze weeek nog flink wat grammetjes aan !!

13. kimmetjuh1981

kimmetjuh1981 Bekend lid

19 jul 2007
    956
    0
    0
    heb niet alles gelezen dus misschien staat deze tip er al bij

maak een leuke afstreep kalender, en als hij gegeten heeft mag hij een hokje kleuren of er een sticker in plakken
    als hij hem dan vol heeft mag hij iets in de speelgoed winkel uitzoeken?

als mijn zoontje iets niet wil doe ik het met zijn lala knuffel
    bv, vanavond wilde hij geen tanden poetsen, dus ik zeg nou dan poets je toch niet dan poest ik lala haar tanden wel, dus ik deed net alsof ik haar tanden ging poesten, nou meneer wilde meteen dat ik het bij hem deed,
    en dan doe ik net alsof lala zegt ik wil eerst, en dan zeg ik nee lala milan mag eerst kijk maar eens goed hoe goed hij dat laat doen, jij mag straks en dan is milan zo trots als wat haha, en als hij dan klaar is vraag ik hem of hij lala haar tanden wil poetsen, dwarse bui opgelost en en tanden gepoetst.
    morgen ga ik dat dus ook eens proberen met eten, want hier is het ook drama met avond eten

misschien helpt dit
    succes ermee

14. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    dan gaat hier alles in de mond van de pop , beer of net wat ze in de hand heeft , ihihii...hopelijk werkt dat bij jullie wel !!!

15. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier hongert hij zich ook uit totdat hij te zwak is om te eten enzo...
    Daarom is hij al 2 keer met sondevoeding opgenomen.
    Helaas gaat hij dan niet zelf weer eten.
    Hij heeft een hersenafwijking en daardoor word het hongergevoel verkeerd aangestuurd..
    Dus hij denkt dat hij vol zit terwijl zijn lichaam honger heeft. En de enige manier om er dan eten in te krijgen is via sondevoeding :(

16. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Haha hier dus ook, ik kwam overal stukjes brood enzo tegen ;)

17. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    caruli, dan misschien kleine maaltijden(2 aardbeien of 2 hapjes brood)en veel vaker met regelmaat geven. zo eerst misschien om de half uur?en dan op bouwen naar iets grotere maaltijden en minder vaak.
    je hebt eiwit suplimenten,poeders die je overal door kunt roeren.

18. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    hier hebben we een keer op dat punt gestaan om aan sonde te beginnen , maar toen is ze gelukkig weer gaan eten en pakte ze de smoothies van nutricia ...Nu bleek ze vorige week na weer een slechte periode afgevallen te zijn en moet nu volgende week versneld terug naar de ka ( eigenlijk hoefde ik pas weer in juni , omdat het zo goed ging ) , kijken wat hij wil ....Maar gelukkig zit ze nu weer in een eetperiode , ze hongert haarzelf met tijden ook uit en als ze dan te zwak wordt gaat ze gelukkig wel weer eten , en dat duurt dan weer een paar weekjes en dan stopt ze weer zo goed als , alleen s ochtends heeft ze naar mijn idee een honger gevoel de rest van de dag zal ze niet om eten vragen ...En ik weet niet hoe ik bij haar die knop om moet krijgen en dat ze het dan ook volhoudt ..waarschijnlijk gaat er straks een eetteam naar kijken en hoop dat ik de sonde nog ff achterwege kan houden ....Maar goed wat moet moet .....

knufffffff....Zal bij jullie denk ik dan wel altijd een strijd blijven , als hij zijn hongergevoel verkeerd aanstuurd ..

19. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Oh wat fijn dat de sonde bij jullie nog gespaard is gebleven.
    Het is niet fijn voor een kind, maar als het moet dan moet het.
    Hier krijgt Mitch nu ook voedingsdrankjes van nutricia, helaas lust hij maar 1 smaak. En hij is het snel tegen gedronken dus moeten we een paar keer per week het drankje maar geven. Eigenlijk 2 keer per dag, maar dan zijn ze bang dat hij het helemaal niet meer pakt.

Belize: bedoel je fantomalt?

Ik had dat gevraagd aan de dietiste maar zij vond dat geen optie voor Mitch omdat hij veel te weinig basisintake heeft. Wel als hij zelf wat meer eet en dan fantomalt als aanvulling kan krijgen.

Wij moeten 5 april naar het cb en 13 april naar de ka. Ben benieuwd wat hij nu weegt. Hij heeft vorige week een flinke griep gehad en is nu nog flink verkouden, dus dat werkt ook niet mee..

20. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Hier pakte MArit de fantomalt niet ...Het heeft geen smaak maar haar pap werd daar dikker van en dan hoeft ze hem niet meer en als ik er dan minder pap in moet doen , dan lever ik meer calorietjes in dan dat ik de fantomalt weglaat ..En zoiezo alles wat ik extra geef overdag zal ze de volgende maaltijd laten staan ..Spannend weer die weegmomenten he , ik ga maandag weer ff wegen bij het cb , moet dinsdag naar de ka , maar is aan het eind van de middag , en ik weeg altijd s ochtends en het liefst hebben ze toch dat je altijd rond de zelfde tijd en op de zelfde wegschaal weegt ..

welke voedingsdrankjes heb je ? Ik heb de smoothies ...zuidvruchten en rode vruchten ....

Deel Deze Pagina