Ik heb de rodevruchten en zomerfruit smoothies. Heb alle andere smaken ook van multifibre maar die lust ie niet... Wat een smerig spul ook zeg! Maar goed, ga stiekem de andere smaken toch proberen in de hoop dat hij er toch meer gaat lusten voor de variatie. Hij moet echt aan gaan komen en meer gaan eten anders moet hij toch weer terug aan de sonde.. Hij is sinds 5jan sondevrij na maanden. Dus ik hoop het echt van niet. Vind het zo sneu voor hem ook, hij komt dan zoveel nodige vitamine enzo te kort he.
Ja idd , ze komen zo een boel tekort ..Hopelijk blijft hij sondevrij ..Wat weegt jullie ventje nu ong denk je ? Marit is nu 23 maanden en is 85 cm en weegt 9175 gr
Mitchell was met ruim 25mnd 11,9kg en 89cm In okt 2011 woog hij 12,1kg Dus hij blijft op en neer gaan.. Komt een tijdje aan en dan een tijd later zit hij weer terug op het oude gewicht. Wat een fijn poppetje hebben jullie dan zeg. Lang en dun zeker? Hier heeft Mitchell tot anderhalf jaar goed gegeten en groeide toen ook goed.
Marit is idd lang en dun ..Marit is tot een helf jaar goed gegroeid , ze was toen 7 kilo ....Marit heet niet echt dat ze vaak afvalt , dit was echt de eerste keer dat ze was afgevallen , ze blijft eigenlijk meer stil staan en het komt er maar heel langzaam bij , daarom baalde ik nu wel onwijs dat ze nu was afgevallen ...Want ze ging eigenlijk zo lekker .. Zou mooi zijn als ze een een lijntje in de curve zouden pakken en die bleven volgen ..Die hoop hadden we daarom hoefde ik pas in juni terug te komen ...Maar goed we zien het wel ..Zolang ze nu weer eet ben ik al blij , hopen dat ze dat eens doorzet ....
Jee dan gaat het idd langzaam zeg. Ik hoop dat ze nu blijft eten en weer iets aan zal gaan komen. Tis niet leuk als ze zo slecht eten enzo. Ben benieuwd wat haar gewicht dan nu is
Ja dat hakt er sneller in he als ze ziek zijn. Hier is het eten vooral een drama als hij ziek is of moe.. Maar aangezien hij 2 keer per week een ochtend naar het revalidatiecentrum moet eet hij die dagen sowieso al bijna niks.. Maar dat zijn dingen die moeten gebeuren dus op die dagen zou ik dan wel moeten proberen 2 x per dag zo'n flesje te geven. Ben benieuwd als hij vanmiddag thuiskomt of hij het opdrinkt Hoeveel flesjes geef jij?
Marit moet eigenlijk een heel flesje aan het eind van de dag , maar ze vindt ze niet zo lekker ..Ze drinkt er misschien 50 ml van op .....Terwijl als ik haar een volle fles met volle chocomel geef dan gaat ie wel op , dus ik doe weleens een beetje smokkelen .Ik vind het trouwens zelf ook echt niet te drinken .....
De dietiste zei dat ik het wel aan mocht lengen met melk.. Maar dat werkt hier niet hoor. Ja echt smerig spul he bleh.
Hey dames, mag ik jullie misschien in dit topic eens vragen wat de stappen zijn die jullie gezet hebben in de eetproblemen met jullie kindje? Ik heb namelijk een dochter van 2 jaar en 8 maanden die steeds verder naar beneden zakt in d'r lijntje. Ze is nu 88,5 cm en 10,3 kg. met 8 maanden was ze 8,2 kg bij 69 cm dus in twee jaar tijd is ze nog maar 2,1 kg gegroeid. Dit zit mij niet lekker, ik zie dat ze steeds magerder wordt. Soms eet ze een periode best goed maar soms een periode ook zeer weinig (2x half boterhammetje en bij het avondeten d'r vlees bijvoorbeeld). Op het consultatiebureau geven ze me aan dat ik me er geen zorgen over moet maken, het is gewoon d'r bouw. Ik zou wel een keer naar een diëtiste kunnen gaan zei ze, maar dat is ook meer omdat ik me zorgen maak dan dat ze het zelf nodig vind heb ik het idee. De kinderarts (daar loopt ze vanwege behandeling voor astma) zegt ook gewoon dat het d'r bouw is. Wat zouden jullie nu doen. Inderdaad eerst naar een diëtiste of het toch nog eens bij de kinderarts aankaarten?
Mijn ka zegt dat het niet erg is als je kindje licht is maar als het haar bouw is zou ze wel haar lijntje moeten volgen..Als ze daar van afwijkt dan moet daar volgens mijn ka iets aan gebeuren ..Ik ben toen idd bij een dieetiste terecht gekomen ............ Als je gevoel zegt dat je er iets mee moet doen , dan zou ik het zeker doen ......want ze is idd erg licht !! Ik ben toen al met ruim een jaar door het cb verwezen naar de ka ...
Anita: zodra het kind gaat afwijken in de lijn die het hiort te volgen, dus eigen groeilijn dan moet er wat gebeuren. Ik zou ook een verwijzing vragen naar de dietiste. Die kan dan samen bekijken wat ze eet enzo enzo.
Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik heb zojuist ingesproken op de voicemail van de diëtiste en hoop dat ik snel een afspraak kan maken. Haar lijntje gaat eigenlijk vanaf die 8 maanden al naar beneden. Was tot een jaartje terug goed te verklaren want ze was veel ziek dus dat kost nogal wat energie en eetlust. Maar ik blijf het raar vinden dat zowel cb als de ka in het ziekenhuis er zo luchtig over blijven doen. Daarom heb ik zelf tot nu toe ook geen verdere actie ondernomen maar ik moet zeggen dat ik me nu al opgelucht voel over dat ik de eerste stap heb gezet
Goed gedaan meid. Een lijn hoort niet naar beneden te gaan. Hopelijk kun je snel bij de dietiste terecht
Heel mooi gezegd door marjon! Je moedergevoel volgen, je voelt t vaak als mama wel aan als er iets mis is met je kindje. Ze kunnen soms idd erg luchtig doen , maar de aanhouder wint... ik zou gewoon blijven zeuren totdat ze actie ondernemen en eens goed gaan kijken. Een lijn mag best ietsje afwijken, maar telkens naar beneden lopen lijkt mij ook niet goed! Succes meid en volhouden hoor, laat je niet afschepen met : ow is niet erg, niets om je zorgen overte maken bla bla bla