Eetprobleempje??

Discussion in 'Voeding' started by Tonneke, Jan 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

We zijn sinds een paar weken bezig met vast voedsel. Ik maak dit zelf maar het moet echt gepureerd zijn anders weigert meneer te eten en spuugt het dan ook uit. Wanneer konden jullie kleintjes een broodje mee eten. Een vriendin van me haar kinderen zijn 1 maandje ouder en die eten volop brood mee.

Komt dit vanzelf? En wanneer ga je een fles minder geven? Hij krijgt nu 4 X 210/7 in de ochtend fruit en in de avond groente en aardappeltjes. Is 4 flessen dan teveel?

2. Meranou

Meranou Bekend lid

Dec 23, 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, het is wel een beetje veel hoor. 4 maal 240 cc opvolg melk is al teveel, 800 cc is de max. Als er hele porties groente en fruit in gaan kan je volstaan met 600 cc melk en de rest aanvullen met water/thee evt. diksap.

Brood eten...tja hier kleine van 7,5 maand die nog geen brood eet. Hele eten van daarvoor komt er weer uit als ze brood in de mond heeft. Dus we wachten af tot ze zelf brood in de mond stopt (dan schijnen ze minder snel te verslikken). Maar als jou kindje wel zelf brood in de mond stopt....gewoon proberen, eerst met een broodkorst en als dat goed gaat broodje geven....

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik denk dat je best wel kunt proberen wat minder melk te geven. Het maximum bij opvolgmelk is 800cc i.v.m. het hogere ijzergehalte (teveel ijzer in de darmen verhoogt de kans op nare darminfecties). Vaak zitten kinderen met opvolgmelk ook voller, omdat daar extra zetmeel in zit om het een verzadigender gevoel te laten geven. Dus als je nu al opvolgmelk geeft, dan zou ik eens kijken hoe het andere eten gaat als je flessen van 180/6 of 150/5 gaat aanbieden. Als je kind gewend is om 4x per dag melk te krijgen gaat dat in het begin vaak makkelijker dan meteen een hele fles uit het programma te schrappen.

Brood hoeft nog niet hoor, dat kun je beter vanaf 7 maanden proberen. Je zou wel eens kunnen kijken hoe hij het vind om iets eetbaars in de hand te houden en zelf naar de mond te brengen, bijvoorbeeld een afgekoeld zachtgekookt worteltje of broccoliroosje. Dat wordt in de mond ook zacht, terwijl een rijstwafel of broodkorst langer taai blijft in de mond, en dat is bij verslikken weer lastiger.

Share This Page