Tips nachtzindelijkheid!

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by miis, Jun 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    Hoi

Zoon is dagzindelijk vanaf 2jr+3mnd..
    Sinds 2 weken wilt hij geen luier meer om savonds...prima...

Maar meneer plast steeds in bed!
    Dus ben ik van de week begonnen hem slapend een plas te laten doen, voordat ik zelf ga slapen ( meestal rond 23 ofzo)
    Ik begrijp dat het eigenlijk de bedoeling is dat hij zelf wakker moet worden van de nood...

Alleen wat is nu ook al vaker voorgekomen, dan heeft ie al geplast ( ongelukje dus), alleen hij wordt er niet wakker van!

Het gaat heel onregelmatig allemaal, soms heeft ie net een ongelukje bij het wakker worden, soms gewoon hele nacht droog, soms én in de vooravond ongeluk én in de nacht ( alleen ik weet het dus niet altijd, aangezien hij gewoon doorslaapt! :( )

Luier wilt hij totaal niet aan, wat kan ik nou doen aan het feit dat hij niet wakker wordt :(:D

tips, anybody ;):)

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hij is ook nog wel jong. Het is heel normaal dat ze pas in de kleuterklas nachtzindelijk te worden.

Wat je zelf ook zegt, zijn hoofd moet een stofje gaan aanmaken dat de urine aanmaak verminderd, en hem laat wakker worden bij een volle blaas. Dat heeft gewoon tijd nodig, en kun je vaak lastig afdwingen..

Misschien kun je met hem een afspraak maken. Hier was het 3 keer een droge luier, dan mag je zonder. Toen dat lukte was hij ook in 1 keer erdoorheen. ( dagzindelijk bij 3,5 nacht bij 3j9mnd)

3. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    ja precies! maar hij doet het dus uit!
    Ook in de nacht, hij vin het echt niet fijn zitten...wilt de afgelopen week ook geen onderbroek onder zn pyama broek...ik dacht mss vidn ie dat handiger als ie dan naar de wc moet, dat het sneller gaat allemaal...

maarja waar ik dus aan twijfel...moe ik dat savonds laten plassen nu dan maar erin blijven houden?
    Ik zat te denken, om juist niet laten plassen, en dan heeft ie een grotere plas als ongeluk, dan wordt ie mss wel wakker van die grotere druk ofzo...

Maar het zielige is ook dat als hij bijv om 23u al een ongelukje heeft gehad, hij echt in zn eerste diepe slaap zit, hij heeft soms niet eens dor dat ik zn bed aan het verschonen ben, terwijl hij er in ligt!
    (hij slaapt trouwens vanaf 1830/19u...drinkt alleen glas water bij het eten, daarna plast ie uit, hooguit nog 1 slokje water na het tandnepoetsen)

4. moniponi

moniponi Fanatiek lid

Sep 21, 2012
    3,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kun je niet iets met van die trainingsbroekjes (blijven zijn billen wel nat, maar zijn bed niet, wordt hij misschien wel wakker) of andere soort luiers die hij wel interessant vindt (voor "grote jongens" oid?)

5. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    hmmm, wat zijn dat voor broekjes? zijn dat die van hema?
    Die kan ik wel proberen!

hij heeft div luierbroekjes gehad ..hij vodn die dora en diego helemaal je-van-het...maar vind luiers echt alleen nog voor babies hahah,

hij komt dan ook steeds uit bed en zegtd at er plas in zit en dus uit moet ( wat dus niet waar is, maar hij wilt het gewoon niet aan, soms slaapt ie naakt! heeft ie zich uitgekleed in de nacht, zegt ie "ik hoef geen pyjama mama, dankje" hahaha

6. moniponi

moniponi Fanatiek lid

Sep 21, 2012
    3,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hm, of je koopt een aerosleep + bijbehorende lakens ;) Ligt hij ieg droog, maar je blijft wel wassen ;) En hij leert het dan ook niet omdat hij er niets van voelt natuurlijk.

En als je hem 's nachts juist wakker zou maken om hem te verschonen? En laat zien dat zijn bed nat is? Zou hij het dan gaan begrijpen?

7. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    ja ik zat eerst ook te denken, mss moet ik snachts mn wekker zetten ofzo..

maar hij weet dus als hij een ongelukje heeft gehad, en komt me dat dus sochtends vertellen...
    alleen als ik dan ga verschonen is het al koud, en weet ik dus niet hoe lang het al geleden is!

En dus gister ging ik om 0030 naar hem toe, en lag hij gewoon in een natte pyjama en natte plek in bed, alleen hij was er naast gaan liggen..
    Ik denk dus dat hij zooo moe en vast slaapt en dus niet echtd oor heeft en gewoon verder gaat slapen...

ik ga maar es naar de hema dan, eens kijken of dat werkt

8. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Luierbroekjes geen luier noemen maar 'broekje voor 's nachts'.

En ik zou ook gewoon iets strenger zijn in dit geval. 's nachts nog niet droog, dan gewoon zo'n nachtbroekje aan. Hij is het kind en jij de ouder.

pfff. zou dat niet trekken persoonlijk. Elke nacht het bed verschonen. En dan denk ik nog niet eens aan de hoeveelheid was die jij hebt.

9. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    ja haha ik ben ook streng, maar de luier ligt snachts dus naast het bed! hij kleed zich gewoon uit..

Wat jij zegt idd, ik noemde het diego broekjes...ik ga die hema broekjes es proberen...

soms gaat het goed na het ene slapende plasje...maarja ...wat een gedoe hahah

10. moniponi

moniponi Fanatiek lid

Sep 21, 2012
    3,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meisje hier is meestal wel vatbaar voor rede, als ik echt goede argumenten heb....

Heeft hij een favo pyjama of laken/dekbed oid dat hij zou missen? Of laten zien dat als mama moet wassen dat er dan geen tijd is om naar de speeltuin te gaan oid. Iets bedenken waardoor hij inziet dat hij zijn luier MOET laten zitten...?

11. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    hmmm, ik ga even wat bedenken...op langere termijn iets volhouden is nog moeilijk vor hem..
    Ja of ik moet bij hem blijven tot ie slaapt ( maarja ook dat is al vaker vorgekomen, dan doet ie het snachts uit, daar wordt ie dan wel wakker van blijkbaar door de volle luier...

ik ga brainstormen, thanks vor meedenken

12. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Onze dochter wordt 4 en is snachts ook nog niet zindelijk.
    Ze was overdag al zindelijk toen ze net 2 was.
    Maar blijkbaar heeft het geen zin om een kindje in zijn slaap op de wc te zetten snachts.
    Dan zijn ze er helemaal niet bij.
    Het is de bedoeling dat ze het zelf aanvoelen.
    Ik merk dat onze dochter snachts steeds droger wordt, heb al een aantal keren gehad dat ze snachts zelf aangeeft dat ze moet plassen.
    Mij maakt het niet zoveel uit, het komt vanzelf wel.
    Maar idd wel vervelend dat hij geen luier aanwil, toch een heel karweitje om iedere keer zijn bedje te verschonen.

13. moniponi

moniponi Fanatiek lid

Sep 21, 2012
    3,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Of belonen als de luier 's ochtends nog om is! Met mooie stickers op een vel en bij een vol vel naar de indoor speeltuin, ik zeg maar wat.

14. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    hij is niet gevoelig vor stickers ...maaaaar joepie de luier al 2 nachtjes om ...haha Ik blijf wel bij hem tot hij slaapt ( binnen 10 min na een verhaaltje) dus helemaal goed..

Hij vond eergister nacht blijkbaar erg vervelend; om 0030 zeiknat bed, wakker...tot 0330! kon hij de slaap niet meer vatten bij ons in bed...aangezien ik zn bed niet kon verschonen omdat schone was nog niet droog was!

Dus uitgelegd van, vervrlend heh dat je bedje zo nat was en de deken en je mooie spidermanovertrek....doen we vanavond maar weer diego aan...dan kan het plasje niet in bed komen! en hij vond het toch wel een goed idee hahahah

Share This Page