Zindelijk worden en ontlasting

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Wenda, 12 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Hoe doen jullie dit?

Ik ben bezig met het potje met de oudste. Heb het al eerder geprobeerd maar dat was nog geen succes.
    Maar gistermiddag wou hij ineens geen luier meer om dus heb ik hem afgelaten. Hij is de hele middag droog gebleven! Dus vanmorgen weer geen luier om. Ging prima. Tot na het middageten. Toen plaste hij eerst in zijn onderbroek, nou ja, geen probleem. Schone onderbroek aan en weer verder. Maar nog geen 5 minuten later kwam hij roepen want hij had in zijn onderbroek gepoept.
    Onderbroek uitgedaan en hem op het potje gezet. En duidelijk gezegd dat hij moest blijven zitten. Maar meneer is dus aan de wandel gegaan:rolleyes: Ik was even zijn onderbroek uitspoelen en toen ik terug kwam zat de poep aan de bank:mad: Hij heeft nu dus weer een luier aan, maar ik baal er echt van. Hij is toch een middag en een morgen droog gebleven.
    Maar hij geeft nooit aan dat hij moet poepen. Heeft hij ook nog nooit gedaan. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij dit of op het potje gaat doen, of dat ik hem voor een tijdje een luier aandoe als hij poepen op het potje niet wil?
    Hoe doen jullie dit?

2. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    Tja ik heb mijn meiden (voordeel van meisjes) in een lange pyama in hun blote kont laten lopen..hier was het zodra ze voelde datz e iets aanhadden deden ze het daarin (luier onderbroek).. nu hebben ze het obder de knie en ze gaan zelf op het potje hoewel de o derbroek uitdoen af en toe nog lastig is... maar goed je kan hem moeilijk een jurk aantrekken

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.209
    35.963
    113
    Zou het even iets meer tijd geven hoor. Mijn zoontje was wel gelijk plaszindelijk, maar het poepen duurde ruim 1,5 week.

en hoe wij het deden was blijven herhalen dat hij naar de wc kon gaan en ondertussen veel onderbroekjes verschonen (had een stapel hele goedkope gekocht die ik weg kon gooien).

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.916
    3.937
    113
    Mijn zoontje is onlangs in twee dagen plaszindelijk geworden (3 jaar en 3 mnd) poepen is echter nog een probleem en hij heeft dan ook al een paar keer in zijn broek gepoept. Inmiddels zegt hij zelf al dat hij niet in zn onderbroek mag poepen want dat is vies maar hij voelt het gewoon nog niet helemaal goed aan. Meestal poept hij in bed wanneer hij nog een luier aan heeft. Als hij al een dag niet gepoept heeft laten we zijn luierbroekje aan. Hij plast dan namelijk even goed op de wc maar het scheelt poepdrama's.
    Toch is het ook al twee keer gelukt hem op de wc te laten poepen maar dat is echt een kwestie van heel goed opletten of hij moet en dan heel veel geduld....

Het zal uiteindelijk wel goed komen.

5. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Dankjulliewel! Op dit moment heeft hij een luier om want zijn onderbroekjes zijn op haha. Maar ga even nieuwe kopen en een onderbroekenwas draaien en dan gaan we weer verder:D

suus1983 vindt dit leuk.
  6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.329
    10.295
    113
    Uk was eerst poepzindelijk en toen pas plaszindelijk. Hij vond het verschonen zo vies en lang duren. Elke keer herhaalde ik, je had al klaar kunnen zijn en kunnen spelen. Nu eerst je broek uit en moet ik eerst een paar keer poetsen want alles zit onder, nog een broek aan. Op de wc poepen druk je de poep niet plat en ben je zo klaar. Als extra plakte we 2 stickers voor poepen op de kaart. Plassen was 1 sticker. Zodra de kaart vol was mocht hij kiezen wat we gingen doen (tent bouwen, picknicken, knutselen etc) (begonnen met 5 dingen vol plakken en bouwde we langzaam op als het goed ging, daarna 7/10/15 etc. Daarna was het niet meer nodig.

De eerste 2 dagen was drama er gingen heel veel onderbroeken in de was. Dag 3 ging het heel erg goed en de gebeurde er nauwelijks ongelukjes. Kort er na was hij ook nachtzindelijk.

Wenda vindt dit leuk.
  7. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Hier ook veel eerder poepzindelijk. Met 20 maand. Maar ik zette hem al eerder op de pot als ik zag dat hij moest poepen.
    Ik kan altijd goed zien als hij moet poepen dus dan zei ik ff wachten, we gaan op de pot. En hij had t snel door. Vindt het ook veel fijner. Als hij in luier poepte, was t wel 3x per dag een beetje, op de pot/wc 1 keer gewoon alles. Hij hieldt t dus gedeeltelijk op in de luier.
    Nu sinds 3 weken overdag ook zindelijk. (Nu 25 maand)

Deel Deze Pagina