Babycook

Discussie in 'Voeding' gestart door ilseroc, 27 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Ik wil graag zelf de hapjes voor Sem gaan maken en heb het babycook boek op mijn sintlijstje staan :D
    Is het nou echt nodig om daar ook zo'n babycook apparaat bij aan te schaffen of volstaat een blender ook?

2. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Zat me precies hetzelfde af te vragen, dus lees even met je mee... :D

3. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik heb het en vind het echt ideaal. Het wordt ook gestoomd, dus ook nog eens gezonder dan koken. En je hebt maar 1 bakje vies, ipv iets waar je het in moet koken en blenderen.
    Verder hoef je niet een pan met kokende groente in de gaten te houden. De knop gaat vanzelf uit als het klaar is.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb het altijd prima zonder kunnen doen. Duur ding, neemt maar weer plaats in in de keuken.
    Groente stoom ik altijd al, gewoon met zo'n stoombloem die je bij de Blokker koopt voor een paar euro.
    Pureren heb ik nooit gedaan, mijn kinderen lustten geen prut, maar wilden stukken zelf eten. Maar pureren gaat even goed met een gewone blender of staafmixer, of als het echt fijn moet, door een zeef duwen (dan is het fijner dan een babycook het ooit krijgt).

Overigens, Philips heeft nu ook zo'n ding en dat kun je bij de ING met rentepunten aanschaffen. Maar ik zou mijn geld aan iets anders besteden hoor!

5. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    ik heb een abonnement op 'kinderen' genomen en krijg er een avent stomer/blender bij. Dat is hetzelfde principe als de babycook. Normaal kost hij 129 euro. Nu het abonnement en dat appartaat voor 53 euro!!

6. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Hoi Driksmama,

Vanaf wanneer ben je begonnen met stukken geven?
    Moeten kinderen niet eerst wennen aan wat dikker (gepureerd)eten voordat je stukken kan geven?
    Stikken ze er niet in??

7. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    Ik ben ook op zoek naar een stoomkoker, vind de smaak bijv van de appel erg verdwijnen na het koken.

dus lees mee

8. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Ik vind het ideaal, natuurlijk is het wel een luxe want het KAN natuurlijk anders en goedkoper.
    Voordelen wat mij betreft zijn:
    * erg compact en dus ideaal in onze kleine keuken
    * weinig schoon te maken
    * makkelijk schoon te maken
    * snel!
    * alles in 1

Ik gebruik hem nog altijd, in geval wij wat eten wat niet voor Thom geschikt is. Het is gewoon zo makkelijk, een aardappel in stukjes, wat roosjes broccoli oid erbij en een stukje vlees -> zo klaar!
    Enige wat ontbreekt is de functie om pasta te koken anders had ik het overal voor kunnen gebruiken ;)
    Ook makkelijk voor het opwarmen van bevroren maaltijden, vind ik persoonlijk toch fijner dan de magnetron.

Heb 'm ook bij een abo op 'Kinderen' gekregen, scheelde een hoop centjes ;)

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nee hoor, pureren is nergens voor nodig als je kind gewoon motorisch aan eten toe is. Gewoon de groente lekker gaarstomen, wat laten afkoelen en stukken zo geven. Of prakken als je een keertje wilt voeren, is wel handig voor de afwisseling.

Al die schemaatjes over heel fijn pureren en dat wat grover pureren en dan pas stukken zijn vooral gebaseerd op het feit dat je het natuurlijke verdedigingssysteem (kokhalzen) van een kind voor de gek moet houden door de voeding qua structuur op melk te laten lijken als je te vroeg begint met bijvoeding aanbieden.
    Die verhaaltjes worden ook vooral verspreid door fabrikanten die er belang bij hebben dat je zo vroeg mogelijk hun fijner-dan-je-het-zelf-ooit-kunt-krijgen potjes aanschaft.

Ik vond het echt handiger om de groente voor de hele familie te stomen en dan iets voor de baby uit de pan te vissen, dan helemaal apart voor de baby te gaan staan koken.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik legde appelpartjes gewoon 15-20 seconden in de magnetron, dan waren ze zacht met veel smaak.
    Verder hoef je appel natuurlijk niet te koken, als je het met een lepeltje wilt geven dan rasp je het gewoon even. Is ook heel smakelijk!

11. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Thx voor je link, ben me nu even aan het inlezen, zal straks ongetwijfeld nog wel met vragen komen.

Deel Deze Pagina