wanneer gingen jullie over naar het zitgedeelte van de kinderwagen? 3 kinderen verder en weet het gewoon even niet meer I. kan eventjes zelfstandig zitten.
In ieder geval voor ze konden zitten hier. De oudste met vijf maanden, die vond het zitje veel leuker dan de ligbak. De jongste met zes maanden want die vond alles wel prima maar wij waren er wel klaar mee.
Rond de zes maanden, hij kan nu nog niet zelfstandig zitten maar is veel te nieuwsgierig om te liggen. Ik heb het zitje wel gewoon op z’n platst zeg maar. Maar hij zit in een duo wagen onderin dus heeft sowieso weinig zicht, arm schaap haha
Ik heb hem plat in het zitgedeelte gedaan tot hij zelf van buikligging naar zit kon en toen in de zitstand gedaan. Hij lag met 5 maanden in het zitgedeelte en hij zit nu een maandje erin.
Hier met 4 maanden al, die van ons kon wel liggend. Ze was gewoon te nieuwsgierig om te wachten en vond toen de wagen weer leuk!
Maar ik begrijp dan niet voor de mensen die hun baby in het zit gedeelte helemaal plat doen... dat is dus in principe hetzelfde als de bak, want die is ook plat... en als je de kap naar beneden doet kinnen ze ook alles zien wat ze zien ik het zit gedeelte... Hier overigens allebei rond het half jaar, dochter wil ik erin houden tot na de winter, in de bak is het nog een stuk warmer
Mijn zoon paste bijna niet meer in de bak en kon/kan nog niet zitten maar die vond de bak ook niet erg hoor. Hij ging met 6 maanden over dat leek mij wel een goede leeftijd.
Onze zoon met 4,5 maand, die vond de bak verschrikkelijk. Onze dochter is nu 5 maanden en ligt er nog in, ze vind het ook nog prima en ondanks dat ze 8,5 kg is en 67cm past het ook nog best. Wil haar d'r zolang mogelijk inhouden, lekker warm en beschut, maar vrees dat we het niet de hele winter gaan redden als ze in dit tempo doorgroeit.
De twee oudste rond de 6/7 maanden. Mijn zoon al met 16 wkn. Hij paste nauwelijks nog in de bak en vond het ook drie keer niks. Maar ik had wel een zitting die helemaal plat kon. Enige verschil was dan dat hij vastlag en geen opstaande rand meer had. Toen was hij wel weer tevreden.
Volgens mij wordt minimaal zes maanden in de bak aangeraden. Hebben wij ook aangehouden, hij was zelfs bijna 7. Het ‘gevaar’ van te vroeg naar het zitje is dat je het dan tóch leuk vindt voor het kindje om wat meer te zien, en dan toch het zit iets kantelt naar halfzit/half lig en daarmee het ruggetje teveel belast.
In de bak hoge zijkanten en zien dan alleen de lucht. In zitgedeelte, ook al was die helemaal plat, kon ze in elk geval dr hoofd draaien en dan zag ze toch veel meer dan alleen de randen van die hoge bak..
De oudste pas met 8 maanden. Zij paste er nog in maar ging wel rechtop zitten op een gegeven moment De middelste was 6 maanden, zij was ook een stuk groter. Ik hoop de jongste er ook in te houden tot 7 maanden tot de ergste kou voorbij is.
Met 10 maanden. Zoon vond de bak alle tijd prima. Overigens kom hij best wat zien als hij op.zijn buikje lag en kap omhoog.
Rond de 7 maanden. Toen vond ik het gevaarlijk worden omdat hij zich steeds ging optrekken aan de rand en ik bang was dat hij eruit zou vallen. Hij lag overigens verder nog prima in de bak.
Hier moest ik ook echt over de bak hangen om haar te zien, in het zitje zag ik haar continu. Dat vond ze leuker. Met 6 mnd hier over op zitgedeelte in de meest horizontale stand.