Eetschema 1 jaar, wil wel eens weten wat jullie ervan vinden :)

Discussion in 'Voeding' started by Flynnie11, Dec 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Flynnie11

Flynnie11 Bekend lid

Aug 8, 2013
    939
    81
    28
    Female
    Wij oefenen al vanaf 6 maanden elke dag met een open beker. Toch blijft hij zich veslikken en wil dan niet meer verder drinken. Leuke theorie dus maar het klopt niet bij elk kind, zoals bij elke theorie het geval is :D
    Je dwingt je kind toch ook niet tot lopen als jij het er weleens tijd voor vindt, dat is met eten en drinken toch precies hetzelfde. Wij blijven aanbieden en stimuleren maar ik haal me niks in m'n hoofd, uiteindelijk bepaalt hij toch echt zelf waar hij aan toe is

2. tuc

tuc Niet meer actief

Er is nog heel veel tussen een open beker en een fles hoor. Een fles is echt niet nodig

en daarbij reageer ik op het voorbeeld van het kindje van 2...echt absolute onzin dat die ouders pikken dat ze alleen uit een fles wil drinken met 2 jaar..dan is het wel degelijk een opvoedissue.

3. Ann77

Ann77 Bekend lid

Feb 9, 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind dat dat er gewoon bij hoort.al het leren gaat met vallen en opstaan, dus met rommel. Als ze er handiger in worden, wordt het vanzelf beter. Tot ze gaan knoeien om te pesten, das wat anders 😄

4. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Wat ik er mee wilde zeggen is dat je net zo goed gewone smeerkaas kan kopen (wat het zoutgehalte betreft).

5. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

Feb 17, 2011
    2,665
    8
    38
    ik snap je ;)

6. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    1,702
    0
    0
    Ik ben hier ook bezig om de melk af te bouwen.
    We zijn nu eindelijk zo ver dat hij gewone melk drinkt ipv nutrilon.
    Brood eten gaat gelukkig goed, avond eten is heel wisselend. Soms eet hij bijna niks. Beetje eigenwijs.
    Hij krijgt sinds kort een boterham als ontbijt. Als hij wakker wordt krijgt hij bij ons in bed nog flesje van 90/3, even met elkaar wakker worden.

De laatste tijd dronk hij voor het slapen gaan bijna niets meer en hebben we besloten geen flesje melk meer te geven. Dat was geen succes, hij wilde niet gaan slapen. Als avond eten beter gaat, gaan we nieuwe poging doen.
    Hij krijgt nog wel drinken uit een fles regelmatig, maar heb zojuist met mijn vriend afgesproken dat te minderen ;) De tuitbeker en rietjesbeker gaan al steeds beter.

Weten jullie hoeveel vocht kindjes minimaal op een dag binnen moeten krijgen? Thee en water probeer ik vaak, maar dat hoeft hij niet

7. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Verplaatst naar 'voeding'

Share This Page