hoi dames ik had een vraagje kun je het fruithapje en groente hapje beter voor of na de fles geven, en waar zijn jullie me begonnen ik vind het moeilijk in te schatten waarneer ik het beste het kan geven. mijn dochter krijgt 4 flessen nu van 240 om 8.30 12.30 16.30 20.30 nou ik hoor het graag groetjes
Ik gaf ze tussen de flessen door. BV rond een uur of 11 fruitpotje en rond een uur 16.00 avondpotje met een fles er achter aan maar geen 240 CC En daarna een fles voor slapen gaan.
iik doe het ook tussendoor... rond 8u fles 10u/1030 potje 1130/12u fles 1530 fles rond 17u potje en dan rond 19u laatste fles en naar bed
ik ben begonne met groente en deed dit gewoon tussendoor tussen 5 en 7. fruit deed ik pas daarna zo rond 4 maanden en gaf ik om 10 uur
Ik doe het tussen de flessen door. En anders zou ik het voor een fles doen en niet erna. Als je het erna doet, hoeft je kindje waarschijnlijk amper meer eten en heeft de bijvoeding niet zoveel nut. Als je het voor de fles doet, dan drinkt je kindje daarna zoveel als het nog nodig heeft.
Wij deden het ook tussen de flessen door. Dus 's ochtends ergens rond 10 uur fruit, en dan rond 5 uur warm eten..
hier ook tussen de flessen door, maar als het een keer anders uitkomt en je zou moeten kiezen tussen de fles of een potje groente of fruit, zou ik zeker voor de fles kiezen omdat die op deze leeftijd belangrijker is dan het potje fruit of groente.
oke bedankt maar geven jullie je kleintje een heel potje dan of hoeveel mogen ze hebben en doen jullie de kleine na het potjeweer naar bed nee toch groetjes
als ze gewend zijn en ze eten een potje op, gaven wij gewoon een heel potje, maar in het begin zijn het maar een paar kleine hapjes en dan zijn ze al klaar. wij deden ze nooit naar bed maar legde ze soms in de box of wipstoel, dat is voor iedereen anders, ik ben er geen voorstander van om een kind na het eten van vast voedsel (potjes-vers etc) naar bed te leggen. Hebben zelf nog niet zo lang geleden de grootste schrik gehad dat ze bijna in haar voeding van savonds stikte en in juni-juli meen ik nog een kindje overleden op een kdv omdat het na het eten van de fruit naar bed was gelegd en daarin gestikt was maar goed wat ik al zei dat is voor iedereen anders.
ik ben afgelopen week ook begonnen met langzaam bijvoeden, ik doe nu alleen in de middag rond 5 uur tussen de flesjes door een fruitpotje, ik wil wel in de loop van deze week gaan uitbreiden alleen ik weet nog niet precies hoe, misschien s'middags fruithapje en s''avonds groentehapje?
Ook ik ben begonnen met bijvoeden. Heb alleen nog maar fruit. Ben twee weken geleden rustig aan begonnen, met een paar lepeltjes. Nu eet Isis ongeveer een half potje op. Vind ik voorlopig nog genoeg. Ook ik geef 't tussendoor; 9.00 fles 180/6 10.30 fruit (ongeveer half potje) 12.00 fles 180/6 15.00 fles 180/6 rond 16.30 (rest van 't potje) 18.00 fles 180/6 21.00 fles 180/6
hier hangt t er een beetje vanaf...als ie t potje leeg eet dan wel maar willie niet meer dan stop ik, ga t niet naar binnen proppen...maar hier gaat t potje (van 4mnd) bijna altijd leeg. daarna zittie nog ff lekker bij me en dan spelen in de box.en zodra die moe is naar bed