Mijn zoontje is nu 6 maanden en sinds een weekje bied ik hem af en toe wat groente/fruit aan. Gewoon hele kleine (zachte) stukjes in zijn mond, waar hij dan op kan kauwen. Alleen meneer is niet zo enthousiast. Mijn eerste zoontje ging als een speer met bij voeden, mijn tweede nu trekt rare gezichten, spuugt het weer uit, en gaat heel erg kokhalzen zodra het richting doorslikken gaat (heb het ook vloeibaar geprobeerd, moet hij ook van kokhalzen). Hij lijkt het eigenlijk helemaal niks te vinden. Wat moet ik nu doen? Ik geef volledig bv op verzoek. Zal ik gewoon weer even helemaal stoppen met proberen bij te voeden en nog een maandje alleen op de borst? Of zal ik het juist elke dag blijven aanbieden zodat hij het gaat "leren"? Graag ervaringen en adviezen!
Doe je het in zijn mond of pakt hij het zelf (aan). Want dat laatste zou je nog eens kunnen proberen. En anders misschien gewoon nog heel eventjes wachten.
Ik zou hem idd ook zelf laten pakken. Zo kan hij er zelf mee bekend raken. Onze oudste spuugt nog altijd alles uit wat wij in zijn mond stoppen, zelfs als het koekjes ofzo zijn. Hij wil eerst zelf kijken en voelen wat hij eet. Best logisch ook wel, het is zeker voor zo'n kleintje allemaal nog erg onbekend! Gewoon aanbieden en zelf pakken dus, kan hij zelf bepalen wat ie ermee doet en zal hij ook een keer vanzelf gaan eten. Al kan dat ook nog wel eventjes duren, maar met die volledige bv is dat nog niet zo'n probleem
Ik zou het ook aanbieden en zelf laten pakken. Geen druk erachter en spelenderwijs leren eten. BV op verzoek is de beste basis; hij komt niets te kort!