eetschema 3,3 maanden baby + nog een vraag

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Judi, 25 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judi

Judi Actief lid

27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Onze zoon is bijna 4 maanden. Zijn flessen gaan bijna altijd leeg. Hij eet graag, en krijgt voeding voor hongerige kinderen. Hij weegt ca 6,5 kg en is ongveer 61/62cm lang.
    Zij laatste voeding geven wij om 23.00u. Dan moeten wij hem wakker maken.

Schema nu:
    7.00/7.30u 180/6;
    11.00/11.30u 180/6 + twee scheppen rijstenvlokken;
    14.30/15.00u 180/6;
    18.00/19.00u 180/6;
    23.00/23.30u 180/6 + twee scheppen rijstenvlokken.

Is het nu beter met 5 maanden over te gaan op 4 voedingen?
    En als ik over ga op 4 voedingen (210/7)(afhankelijk van zijn eet(schema)gedrag), welke voedingstijden moet ik dan ongeveer aanhouden?

Nog een vraagje over hem = Mijn zoon ligt vaak te brommen. Het is net alsof hij pijn heeft. Volgens mij is hij niet aan het persen gezien zijn poepgedrag, maar wat kan het dan zijn? Hij is dan duidelijk niet in zijn hum en loopt rood aan en kijkt bedrukt. Zijn er mensen die dit herkennen?
    Ook al heeft hij zijn luier net vol gepoept, dan doet hij het ook.

Tis toch wat die onzekerheid! IK wil hem zo graag helpen.

Oja, hij heeft ook altijd last van vastzittend lucht. Sinds gisteren geef ik hem een pipetje Infacol en dat werkt ONWIJS goed.
    (Het ruikt ook een stuk lekkerder als hij een boertje geeft haha)!

2. Judi

Judi Actief lid

27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Of mag de 210/7 als hij 7 kg weegt!?

3. Judi

Judi Actief lid

27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Huh... dat is niet veel reactie.

4. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    je mag met 4 maanden naar 4 flessen, maar als je kindje ze nog graag drinkt, zou ik er 5 blijven geven. vooral omdat hij zo hongerig is. ik neem aan dat hij die van 23.00 nog leeg drinkt. het is helemaal niet erg om nog op 5 flessen te zitten, dus gewoon lekker geven.

5. Judi

Judi Actief lid

27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Tja ik zit er aan te denken, omdat ik hem bij zijn laatste ronde uit een hele hele diepe slaap moet halen!
    Gelieve niet een baby uit zijn/haar slaap te halen toch, maar dit gebeurd nu dus wel.

6. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Misschien moet je dan die laatste fles rond een uur of 8 in de avond geven?
    Mijn kind is nu 3 maanden maar heeft die laatste fles nog echt nodig, ze krijgt de een na laatste fles 150/5 en de laatste 210/7 hier mee slaat ze tot een uur of 7/8 de andere ochtend ik denk niet dat ik voorlopig die laatste fles weg laat.

7. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    je zou ook de laatste fles slapend kunnen geven. dat doe ik altijd met mijn zoontje. die haal ik gewoon uit bed en ik geef zijn fles zonder ze luier te verschonen ofzo. zo blijft hij redelijk in slaap en krijgt toch nog eten.

je mag indd over op 4 flessen als hij 4 maanden is
    en gewoon kijken wat het beste is voor jullie kindje.

ik ga pas met kian over op 4 flessen als hij 6 maanden is en op fruit en groente zit.

Deel Deze Pagina