Hoi, Ons zoontje is nu 3 maanden en is een tevreden mannetje. Toen hij 10 weken was zijn schema als volgt: 08.00a09.00 150+5 11.00a12.00 150+5 15.00a15.30 180+6 18.30a19.00 180+6 22.30a23.00 150+5 Nu hadden we het idee dat hij nog honger had (o.a. huilen als zijn fles op was en na 3 uur alweer een fles willen) en geven we hem inmiddels 180+6 in alle flessen. Het probleem is echter dat hij een goede slaper is en de laatste week pas om 08.30 a 09.00 wakker wordt en we dan voor 23.00 uur 5 flessen naar binnen moeten proppen. Vandaag was zijn schema: 09.00 180+6 13.00 180+6 17.00 180+6 en denk ik dat hij hierna nog maar 1 fles van 180+6 zal krijgen. Totaal dus maar 4 flessen, is dit geen probleem met 3 maanden? Maandag moet ik weer naar het CB en zal ik het ook even aankaarten. Groetjes Saskia
Als hij boven de 6 kilo weegt is dit geen probleem,zolang hij zelf aangeeft genoeg te hebben aan 4 flessen en goed groeit zou ik me geen zorgen maken. ik geloof dat je bij 4 flessen en fruit of groente hapje mag gaan geven,maar ik weet het niet zeker en zou het even aan het cb vragen!
Fruithapje en zo zou ik nog niet doen want daar is hij nog te jong voor. Dat mag pas vanaf vier maanden tenzij dhet cb of ha anders verteld. As hij de 6 kilo voorbij is is vier voedingen van 180+6 geen probleem hoor. Dat is dan toegestaan met die leeftijd.
Je zou kunnen proberen hem eerder wakker te maken 's ochtends. Het gooit misschien het schema weer door de war maar mijn ervaring is dat het de eerste maanden toch nog aftasten blijft. Onze meid moest je niet vastpinnen binnen een bepaald tijdspatroon ze besliste zelf wel. Als je banner klopt en je zoon is 2 maanden dan zou ik zeker nog geen 4 flessen geven afhankelijk van het gewicht natuurlijk. Ook voor een fruit/groente hapje is hij nog te jong. Pas vanaf 4mnd zou je die kunnen proberen. Ons schema is nu tussen 6:00 - 7:00 tussen 10:00 - 11:00 tussen 14:00 - 15:00 tussen 18:00 - 19:00 tussen 22:00 - 23:00 alle flessen 180 + 6 Omdat we om 6uur opstaan als we werken hebben we haar in het begin wakker gemaakt voor de fles en nu wordt ze zelf rond die tijd wakker.
Gisteren hebben we hem om 22.30 wakker gemaakt voor zijn 4e fles. Vanmorgen werd hij dus al om 07.00 wakker en komen we wel gewoon op 5 flessen uit. Grote kans dan hij morgen dan weer rond 09.00 wakker word, even kijken hoe we het dan weer gaan doen, haha. MamaMadelon en meisje2000, het is alweer 5 weken geleden dat we hem gewogen hebben, toen was hij 4850 gram. Maandag gaan we weer wegen, maar ik denk dat hij ongeveer 5750 gram weegt. Vandaar dat ik 4 flessen eigenlijk te weinig vind. HammyQ, ik vind het eigenlijk onzin om voor hem de wekker te zetten, vandaar dat we hem de eerste fles geven als hij zelf wakker wordt, vaak rond 08.30 a 09.00 uur. Mijn man werkt in wisselende diensten, dus elke dag gaat de wekker op een ander tijdstip. Ikzelf ga straks 2 dagen per week werken en moet dan om 06.00 mijn bed uit, maar mijn man kan dan nog blijven liggen. Niet handig om dan een vast tijdstip voor de eerste fles te bepalen. Ons zoontje is trouwens 3 maanden, op 4 dagen na Groetjes Saskia
@ Sassie1980 (), ik denk dat je best eens een daagje vier flesjes kan geven ipv vijf, ik zou de kleine zeker niet wakker maken voor een flesje want daar raken ze over het algemeen alleen maar geirriteerd van. De algemene richtlijn is dat baby's boven de zes kilo vier flesjes mogen, maar het zijn niet voor niets RICHTlijnen, de ene baby is er sneller aan toe dan de andere en datzelfde geld natuurlijk voor bijvoeding. Groetjes, Savita
Groente of fruit mag je bij 6 maanden geven. En dan maakt het niet uit of ze 4, 6 of 8 flessen krijgen.
Groente en fruit mag je met 4 maanden geven. Maar dat is natuurlijk hoe je daar zelf tegenover staat. Sommigen hebben het pas liever vanaf 6 maanden, maar op het cb en ook andere experts zeggen dat ze met 4 maanden al mogen als je kindje verder niets mankeert.
Jesper had er ook wel eens dagen bij zitten van 4 voedingen. Ik maak Jesper alleen wel wakker rond 8.00u anders slaapt dat slaapkoppie door tot een uur of half tien als hij de kans krijgt. Ik zou me er niet te druk over maken als hij soms voor maar 4 voedingen komt. De volgende dag komt ie wel weer voor 5 of 6 dan. Dat is hier nog altijd wisselend. Gisteren weer eens 6 voedingen op vandaag denk ik maar 4... Zo lang je kindje genoeg plas luiers heeft en fit genoeg is, is er niks aan de hand. Ze adviseren alleen wel om in de nacht niet meer dan 10 uur tussen de voedingen in te laten zitten ivm de lage bloedsuikerspiegel. Dan kunnen baby's in coma raken. Dat is wat ik te horen heb gekregen...maar ja vanaf 7 kilo mogen ze wel ineens langer slapen?! Dus nu slaapt ie als een roosje een gat in de dag! Suc6 ermee
De richtlijnen van de CB's en de WHO zeggen: vanaf 6 maanden. Helaas houden veel CB-medewerkers zich daar niet aan.
onze boef kwam op een gegeven moment ook steeds vaker op 4 flessen uit. nu hebben we een schema waarbij hij de ene dag 4 flessen krijgt en de dag daarna komt hij dan op 5 uit, daarna weer 4, dus om en om. wel zijn we sindsdien begonnen met groente, maar dat is nog niet echt noemenswaardig. hier gaat het dus prima ondanks dat hij nog jong is. ik denk persoonlijk dat het ene kindje misschien eerder ergens aan toe is dan een ander kindje. ieder kindje zijn eigen tempo en daar is denk ik niets mis mee. succes, joyce
Hier nu hetzelfde probleem, alleen maak ik Fenna steeds wakker voor de voeding. Nu was ze zo slaperig dat ze heel slordig en langzaam dronk en dat ze een golf terug gaf, omdat ze gewoon zo moe was. Ze heeft nu een schema van: 6:30- 700 10:30 14:30 18:30 22:00 Gisterenavond moesten we haar wakker maken om 22:15 uur. Vanmorgen moesten we haar wakker maken om 7:00 uur en daarna moest ik haar weer wakker maken om 10:40. Ze slaapt haar tijden voorbij. Is het een idee om meer uur ertussen te laten of om de fles van 18:30 later te geven en kijken of ze daarop doorslaapt tot de volgende ochtend?