Hey meiden, Onze dochter van 5,5 week krijgt momenteel 6 keer eten, meestal is dit ongeveer ons schema; 08.00: 120 cc 11.00: 100 cc 14.00: 120 cc 17.00: 100 cc 20.00: 100 cc 23.00: 120 cc Ze slaapt bijna iedere nacht al door, en als ze 's nachts komt geef ik haar ca. 60 cc. Overdag moet ik haar vaak wakker maken om te eten, is het een idee om haar nu al om de 4 uur eten te gaan geven en elke fles 120 cc te geven? Of is dit al te vroeg? Hoe doen jullie dit en hoe hebben jullie afgebouwd van 6 naar 5 flessen? En wanneer was dit ongeveer? (hoe oud was jouw kindje) Alast bedankt voor het antwoorden! Liefs, Fem
ik zat met 5,5 weken ook op 5 flessen alleen dan van 150cc. mag ik vragen hoeveel je meisje weegt. want daar ligt het voornamelijk aan. ik ben trouwens gewoon 's ochtends begonnen, met elke keer 150 aan te bieden en er 4 uur tussen te laten zitten. en na een paar dagen gingen de flessen ook gewoon leeg. alleen Susenna woog toen al 5 kilo. en je kleintje moet wel voldoende voeding binnen krijgen per kilo rekenen ze ong 150cc met 5 schelpjes dus eigenlijk krijgen ze dan 165cc. liefs Stephanie
Ik heb gewoon altijd gevoed op verzoek. Als ze wakker werd kreeg Merel de fles en als ze sliep, liet ik haar lekker doorslapen. Er is vanzelf een ritme ingekomen. Ik had er zelf moeite mee om een vast ritme op te leggen. Ze kon (en kan) namelijk heel goed aangeven wanneer ze honger had en wanneer ze wilde slapen. Ik vond het sneu om haar wakker te maken om te eten, dus deed dat ook gewoon niet.
Ik zit sinds vandaag ook aan de 150+5+3 johannes meel , bied het aan maar gaat nog niet leeg. Hij is nu ruim 5 kilo Hoeveel uur mag er tussen een voeding overdag zitten eigelijk? Fem ik denk dat je net zoals ik 150cc kan maken en kijken wat ze op drinkt.
Ik denk dat ze nog geen 4 kilo weegt, bij de geboorte was ze best licht (3220 gram) en bij het eerste bezoek aan het CB woog ze ruim 3700 gram. Nu zijn we een week later.... Misschien moet ik het maar gewoon gaan proberen alhoewel madame het schema van vandaag alweer door de war heeft gegooid haha Bedankt voor jullie antwoorden, we gaan eens kijken wat er gaat gebeuren
met proberen kom je het aan de weet meid... als je haar om de 4 uur 120 geeft zit ze aan het einde van de dag op net zo veel als dat ze nu krijgt maar met een langere tijd er tussen...je merkt gauw genoeg hoe de kleine het daarop doet.... gr.smoekie
dat je het niet goed doet? je merkt het echt wel aan de kleine hoor...die fles die je zeg maar "laat staan" geef je nu over de gehele dag door dus tis niet zo dat je die achterwege laat....zal heus wel goed komen hoor... gr.smoekie
Ja, ik denk het , terwijl er eigenlijk niet eens een juiste manier is om dingen te doen zolang je maar je gevoel volgt (zeg ik heel wijs hahaha), bedankt voor het antwoorden en succes met de laatste loodjes!
dankjewel meid, jij succes met het eten geven...volg je gevoel dan komt het vast wel goed... gr.smoekie
Hou je kind wel heel goed in de gaten. 5.5 week is erg jong voor minder dan 6 flessen. Nou is elk kind anders, sommigen hebben meer opslagcapaciteit als andere kinderen, maar let wel goed op.
hoi, ik zou het ook gewoon proberen, scott zat met 2 weken al op 5 flesjes. hij woog toen ruim 4000 gram. het cb vond dit geen probleem, we hoefden hem ook niet extra in de gaten te houden ofzo. scott sliep 's nacht wel al door, ruim 6 uur,dus overdag zaten de flessen wel wat dichter op elkaar. ik heb toen bij de eerste fles van de dag wat meer gegeven zodat hij wat later voor de volgende kwam en zo ging het eigenlijk vanzelf. gewoon proberen dus, lukt het dan is dat mooi, lukt het niet dan geef je gewoon weer 6 flesjes. succes! joyce
Waar moet ik dan met name op letten Dirksmama? Wat zijn de gevolgen (innegatief opzicht bedoel ik) als ze 5 flessen op een dag krijgt?
Minder groei vooral, en meer spugen. In extreme gevallen suffigheid doordat de bloedsuikerspiegel te veel daalt.
Ruben zat met 6 wk ook op 5x 150 cc. Dit heb ik op eigen gevoel gedaan en gaat hartstikke goed. Hij geeft niet terug, is hartstikke blij en tevreden. Hij weegt nu 5150 gram. Ga inderdaad je gevoel achterna. Zie je dat je ukkie veranderd (in negatieve zin) dan weet je dat het niet goed valt. Ik mag van het cb nu ook op eigen gevoel de boel weer opschroeven qua voeding (zou ik toch wel gedaan hebben...). Heb je inmiddels al wat uitgeprobeerd? Elmo
als ze ipv 6 flessen op een dag er 5 krijgt waarbij het totaal hetzelfde is als gegeven over 6 flessen is er niets aan de hand, en dat is waar we het ook over hebben...de flessen verdelen over de lengte van de dag en hetgeen ze er meer in doet per fles vervangt die ene 6e fles...dus qua voeding krijgt de kleine dus precies hetzelfde binnen als normaal en zal er niets aan de hand zijn.... en des te groter ze worden des te meer voeding ze krijgen per keer maar dat is een logisch iets wat ze zelf ook ongetwijfeld wel zal aanpassen...dus vooralsnog niets aan de hand en is het enkel aan de kleine om aan te geven of hij "het er mee eens" is of niet... zo niet dan weer "gewoon" terug naar 6 flessen per dag... kortom geen zorgen....
Nou, vanmorgen werd mevrouw om 8 uur wakker en heeft ze 135 cc gehad (120 met 4 schepjes), helemaal opgedronken en gelijk weer in slaap gevallen. Om 12 uur heb ik haar weer dezelfde hoeveelheid gegeven ennu ligt ze weer te slapen naast me op de bank... Hm. Ik vind haar niet suffig o.i.d. dus ik hoop niet dat me zorgen moet maken. Gisteren is ze wel heeeeeeeel druk / hangerig geweest, maar dat was ze al een paar dagen, dus ik denk dat dit een sprongetje was, dat ze nu zo uitgeput is dat ze de hele dag ligt te slapen . We zien wel wat er gebeurd, als ze komt krijgt ze eten, zoniet krijgt ze om 16.00 uur weer Bedankt voor jullie antwoorden...
Hey IK ben vandaag naar het cb geweest en ook even gevraagt over die voedigen. idd naar je gevoel luistern, is niet erg als de ene keer meer eet als de andere keer. Halen ze wel in. Ook als de ene keer na 3 uur komt en de andere keer na 4 1/2 uur geen probleem. Zolang jij ziet dat je meid het goed doet, lekker doen. Quinn doet het op de zelfde manier, in de ochtend meestal om de 3 uur en in de middag zo 4 1/2 en eet hij ook wat meer eigelijk de fles leeg en in de ochtend niet. Hopelijk heb je hier wat aan
Dank je wel Ikke, lief dat je aan mij denkt om te antwoorden ! Als mama maak je je altijd wel zorgen denk ik, nu maak ik me weer ongerust omdat ze zo stil en rustig is, ze heeft de hele dag geslapen