vandaag ging ik weer voeding halen en zag dat opvolgmelk 2 tot 10 maanden is maar daarna zag ik nummer 3 en dat was groeimelk vanaf 12 maanden?waarschijnlijk zal ik wel niet goed hebben gekeken maar goed ik vroeg me af of ik haar nummer 3 straks moet geven of kun je tot een jaar gewoon 2 blijven geven en dan over gaan op gewone melk?
ok bedankt voor je reactie zou nog wel wat reacties willen of mensen die adviesen hebben gekregen van het cb
Een kind dat gevarieerd eet en geen verhoogde allergiekans heeft mag vanaf 9 maanden al langzaamaan beginnen met dagmelk.
Op t kruidvat pak groeimelk (3) is voor vanaf 10 maanden. Deze geef ik tot Justin n jaar is, daarna ga ik over op gewone melk.
ik heb nu groeimelk van friso en van nutrilon, en ik vind die van friso heel plakkerige poeder, maar daar mag hij meer van dan van nutrilon, daar mogen ze maar 300ml van op een dag, anders gaat het ten koste van andere voedingsstoffen (kreeg ik van ze terug via mail, elijah krijgt nog drie flessen, dus ik kom sowieso uit op 450 ml melk op een dag) hij lust nog geen gewone melk, zou je gewone melk ook kunnen mengen met groeimelk, zodat hij langszaam aan de smaak went? ik heb ook al gewone melk geprobeerd met nutrix, maar dat was ook geen succes..
Die hoeveelheden die ze op een dag mogen zijn voor alle merken hetzelfde hoor! Alleen geven ze bij de infolijn van Nutricia blijkbaar informatie door die meer in lijn is met de huidige richtlijnen. Maar voor alle soorten melk (ook dagmelk) geldt dat het inderdaad de plaats inneemt van andere voedingsstoffen als er teveel van gedronken wordt.
nou het gaat mij er meer om dat er bijvoorbeeld zoals bij vit a, niet teveel gegeven wordt omdat het anders in de lever opgeslagen wordt...zoals teveel vit c plas je gewoon uit...