ik ben benieuwd wat jullie je baby van rond de 6 maanden geven en wanneer. ik kom nog niet verder dan 4 flesjes opvolgmelk (7.00, 11.00, 15.00, 19.00 uur) en een fruithapje laat in de middag (16.30 uur). wil hem ook graag ''warm eten" gaan geven maar hoe doe ik dat dan met die fles van 19.00 uur? geef ik die dan ook nog? kan die vervangen worden door een beetje groente e.d.? groet, lijn
Milan heeft een tijdje 4 flessen, een fruithap en een groentenhap gehad. Zijn schema zag er toen zo uit: 7.30 fles 11.00 fles 12.30 fruit 15.00 fles 18.00 groentenhap 19.30 fles Maar dit vonden wij wel erg veel, hij was de hele dag door aan het eten en moest af en toe spugen. Wij hebben er toen 1 fles afgehaald en sindsdien gaat het prima. Sinds enkele weken is zijn schema als volgt: 7.30 fles 10.00-10.30 fruit 12.00 fles 15.00 diksap+liga 18.00 groentenhap 19.30 fles
myrthe is ook net 6 maanden (moet wel zeggen t is een erg groot kind ze woog met 6 maanden 9 kilo en was 75 cm lang) myrthe is dus een kindje wat van pap houdt, dus opvolgmelk in een bordje en daar bambix of nutrix doorheen doen tot het met de lepel schepbaar is. dit is was haar schema vorige week 8.00 fles 180/6 11.00 potje fruit 13.00 een bordje pap van 180/6 opvolgmelk gemaakt 17.30 ongeveer 200gr warme maaltijd en een toetje na 20.00 fles 180/6 tussendoor diksap en een liga ik heb sinds eergister de eerste fles vervangen door pap en de pap van 13.00 heb ik vervangen door een boterham en een half flesje opvolgmelk
Ons schema: 7:30 fles met rijstepap 10:00 fruit 12:00 fles 16:00 fles 17:00 groente 19:00 fles met rijstepap Zodra de groente er beter in gaat, willen we de 16:00 fles gaan vervangen door een fles/beker thee en dan de groente iets eerder geven.
ik mag ook beginnen met bij voeden, maar moet zeggen dat ik dit ook heel moeilijk vind, geef elke dag rond 15.00 potje fruit maar dan drink ze al veel minder van haar fles. Gisteravond klaargemaakt liga+banaan+melk maar nee hoor paar lepels en ze moest er niets van hebben. Heb vandaag van Nutrix rijstebloem met vanille gekocht, maar hoe kan ik deze de beste toe dienen met bord? of moet ik het bij het laatste voeding toedienen in fles zodat ze langer kan doorslapen? vind echt een moeilijke periode weer allemaal z eng. heb het bij de cb gevraagd maar kreeg erg onduidelijke uitleg.
nou mooi die schemas van jullie! bedankt, daar kan ik wel verder mee. dan doen we het hier redelijk hetzefde. 7.00 uur eerst een fles melk rond 11.30 uur pap met een lepel, daarna nog wat melk uit fles dan wat fruit (of rond 16.30 uur) 15.30 uur fles 18.30 uur groentehap en nog wat fles melk voor de nacht ik moet er ook erg aan wennen. ben veel meer tijd kwijt dan eerst alleen maar melk voeden. en veel meer truitjes, doekjes, slabjes in de was! maar Jonathan vindt het geweldig wat we allemaal bij hem naar binnen stoppen. hij lacht voluit als er weer een hapje onbeduidend iets naar zijn mond toevliegt (iets wits, iets groens, iets met oranje, het maakt hem allemaal niets uit). dag!
Ik had net dezelfde vraag. chiem wordt nu elke morgen zo ontzettend vroeg wakker. Tot 2 weken terug sliep hij makkelijk tot 8:30 en tegenwoordig begint zijn dag om 6;00 uur maar hij wil dan alleen maar eten, want na de voeding slaapt hij weer tpt 10;30? Ik denk er nu dus aan om pap bij te geven voor de vulling. Fruit om 10;30 uur en groente 0m 18:00 kreeg hij al. Daarom was/ben ik ook benieuwd hoe jullie schema's zijn. Als er nog meer mensen zijn die hun schema's willen toevoegen graag? Of weet iemand nog andere topics hierover
Ik heb het even opgezocht; Bij lars ging het als volgt: 7.30 210 ml pap van opvolgmelk uit een bordje 10.00 diksap en een koekje 12.00 210 ml opvolgmelk 15.00 fruithap 17.30 avondhap (potje) 19.00 210 ml opvolgmelk
Ik heb zelf ook even gegoogeld. En ik denk dat ik het volgende ga doen 700-800 BV 10:00 fruit 12;00 pap van opvolgmelk 16;00 fles 18;00 groentepotje 20:00 BV Maar ik vind het wel moeilijk, het internet heeft veel schema's....maar ik wil graag nog 2 maal BV geven dus moet ik het allemaal iets aanpassen
Lastig is dat he, zeker toen Milan naast fruit ook groentehapje kreeg, vond ik het lastig om het schema weer rond te krijgen. We zijn nu 3 weken verder en Milan krijgt inmiddels 's ochtends pap en tussen de middag een boterham.
Dit is een dagmenu uit een boekje van nutricia: (vanaf 6 maanden) ontbijt: pap van 200ml bv/fv met nutrix. tussendoor: bambix rijstwafel + drinkfruit 125ml lunch: fles/beker 200ml bv/fv tussendoor: fruithapje warme maaltijd: groente+aard. (of iets anders) voor het slapen: 200ml bv/fv.
Geven jullie bij die fruit-en/of groentehapjes dan ook wat te drinken? En bij de pap? Het lijkt me dat het de dorst niet lest, alleen dat het de honger stilt? Of denk ik nu zoals ik zelf eet? XXX
Nee ik geef er niks te drinken bij. Alleen bij de boterham tussen de middag krijgt Milan een flesje en 's middags diksap met liga. Geen drinken bij fruit en groenten.
Ik ga over een paar weekjes beginnen met een beetje pap om zes uur. Kan ik dan bv van 100cc pap maken en dan als ie naar bed gaat om 19.00 nog 100cc melkfles geven?
Ga je dan de pap 's avonds geven? Volgens mij kun je daarna nog wel een flesje geven hoor. Milan krijgt ook om 18.00 eten en dan om 19.30 nog een fles