Vergoeden van flesvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door Fleur1, 29 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Wie is er bekend met dat de flesvoeding zo duur blijft ondanks dat het ziekenfons al een deel betaald. Kun je dat nog ergens anders ook terug halen.
    We moeten het 1e half jaar speciale voeding gebruiken omdat ik koemelkallergie, kippeeiallergie en histaminde overgevoelig ben.
    Daar door mag ik geen voeding halen in de winkel maar bij de appotheek 1 potje voor een week kost me dan zoiezo nog 45 euro per week waar het VGZ dan al 30% van vergoed heeft.
    Nu ga ik echt me uiterste bestdoen om borstvoeding te geven maar toch wil ik weten waar ik dat allemaal kan terug trekken zodat het me geen rip uit me lijf gaat kosten.
    We hebben al een afkolf apparaat gekocht mochten me tepels even rust nodig hebben. Want ja die heb je er al na een maand voeing uit.

Wie kan me tips geven?

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik zou inderdaad proberen borstvoeding te geven. Mijn tip: zoek voor je bevalling uit wie je kunt bellen, mocht je problemen hebben met de borstvoeding. Bijvoorbeeld een lactatiekundige via de thuiszorg. Zij geven ook gratis cursussen. Ik heb daar geleerd dat als de baby goed aangelegd wordt en goed hapt, je geen zere borsten hoort te krijgen. Krijg je wel zere borsten, dan zit daar dus eigenlijk de fout.

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik sluit me helemaal aan bij Daphne.

4. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Fleur1: ik begrijp je probleem helemaal, omdat Yassir uitslag/eczeem heeft wat bijna over zijn hele lichaampje verspreidt heeft de kinderarts besloten om Yassir te testen op koemelkallergie. 6 dgn zitten we op koemelkvrije melk en betaal per pak 20 euro. Yassir doet met zo;n pak 3 dgn en in zo'n pak zit 450 gram(NUTRAMIGEN). NUTRILON koemelk vrij daar zit 900gram ook voor 20 euro. De kinderarts heeft NUTRAMIGEN voorgeschreven maar NUTRILON PEPTI mocht ook. Wat denk je dat ik koop NUTRILON PEPTI natuurlijk. Ik heb nu 40 euro besteed in 6 dgn tijd en als blijkt dat Yassir toch geen koemelkallergie heeft dan vergoed verzekeraar die pakken melk niet. Stel dat hij wel die allergie heeft dan betaald verzekeraar een deel(hoeveel weet ik nog niet).

Ik hoop dat Yassir geen allergie hiervoor heeft. [/color][/b]

Deel Deze Pagina